• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 zwart uni 2005

Surreallistic

Detailing addict
5 sep 2009
178
65
Vandaag in het zonnetje weer 's aan de slag gegaan. Eerst maar eens goed kijken hoe in de volle zon het polijstwerk op de motorkap eruit ziet dat ik 2 weken geleden heb gedaan. Geen fulle detail, geen tijd voor gehad. Eerst wassen volgens 2 emmer-methode en drogen. Kleien had ik laatst al gedaan.

OMFG!!
IMGP4230.jpg

Even klikken voor groter... ik schrok me de ..... En dat voor de DAP. Heb ik dan te hard gedrukt...?? Als iemand me meer uitleg kan geven WAT het is en HOE ik het weg krijg?? Heb op de bekende wijze gepolijst met 2.5 en daarna 1 van PB op oranje en witte pad. 2 weken geleden (hald zonnetje) zag het er overigens wel goed uit en zag ik dit dus niet. HELP!! Ben erg geschrokken.... :'(

Helaas geen tijd om opnieuw te polijsten (durf nu dus eigenlijk ook niet meer....). Toch maar de Blackhole erbij gepakt voor de motorkap. Daarna Natty's (Sealant wordt besteld) Blue erop. Rest van de auto gedaan met NXT2 van Meg's. Bold n Brite.....

Resultaten motorkap: Mwah.... kan beter. Zit toch echt 2x Blackhole op en 1x Natty's Blue
IMGP4231.jpg

IMGP4233.jpg

IMGP4235.jpg

Laatste ziet er goed uit natuurlijk. licht dus aan de hoek of je de swirls ziet. Blackhole helpt echt wel, want dat van de 1e foto os niet meer te zien. Maar volledig maskeren doet het (bij mij) niet. Heeft toch paar minuutjes ingetrokken de bblackhole. En voor Natty's heb ik de swipe test gebruikt.

Totaal: :-d

IMGP4238.jpg

IMGP4236.jpg


Voor 75% tevreden. Vind de Bold n Brite toch best snel wegtrekken. heb toch voldoende gebruikt en uitgewreven met een pad.

Reactie sen tips vwb de motorkap zijn welkom. Ben wel flink geschrokken van de motorkap. Durf eigenlijk niet meer te DAP-pen...
 
Tip: eindig nooit met een witte pad :no Die heeft nog steeds cutting, en daar wil je niet mee finishen.
 
Probeer is een zwarte pad met wat Prof. Polish, zal denk ik stukken mooier finishen.
Maar verder staat ie er weer heerlijk bij :ja
 
Ik heb laatst een uni-zwarte Spider gedaan, en lak was (waar nog origineel) ook erg zacht, finishen op een witte pad is dan inderdaad net even te grof.

Maargoed, het kan volgens mij ook komen door veel te snel bewegen met de machine.

Bekijk anders het filmpje alhier eens, das opzich een mooie leidraad:
https://forum.Carclean.com/threads/video-how-to-dap500.2526/

Finishen met Prof. Polish van Poorboys moet prima kunnen op een zwarte pad, je kunt ook eens een Monello Finale kunnen proberen op een zwarte pad.

Reflectie foto van het wolkendek op 1 na laatste foto ==> :-)^
 
Weet niet hoe de zwarte uni lak van 147 is, maar de lak van de Rosso 147 van mijn vrouw is ook erg zacht.
Moet binnenkort ook weer eens beginnen en zal de tips hierboven ter harte nemen :-d
 
Tip is duidelijk. Nu heb ik voor de dap nog een zwarte finishing liggen. Die gebruikte ik dus voor wax/blackhole. Gister heb ik dat handmatig gedaan met zo'n handpad van Meg's.

Welke gebruik ik dan voor Blackhol en/of wax? Ben nl. bestelling aan het samenstellen. ;)
 
Nou goed, heb wally vandaag op bezoek gehad met zijn mooie zwarte bella donna, maar moet zeggen wat een drama kap zeg.

Hebben alles uit de kast getrokken maar zelfs met een finish van pro polish op een gouden lc pad bleef dit achter.
review9of10.jpg

Residue is afgenomen met de CG sashquashe dus een zachter doek is er toch niet he.

Ook SRP bied geen soelaas.



Het vreemde is dat een hit met oranje op ssr 2.5 nog geen 100% correctie gaf, dus je zou toch zeggen dat het een goede harde lak is.

test spot op het dak gaf meteen een strake lak dus voor hem is het gelukkig alleen de motorkap die dramatisch slecht is gespoten.
stofjes al over the place.
 
En ben nog aardig verbrand ook voelde in onder de douche vanavond :D
Nogmaals bedankt Roy voor de tips en het werk. Heb kunnen zien hoe een ervaren detailer de DAP gebruikt en dat is me al heel wat waard. Ik ben er in het verleden simpelweg te snel over heen gegaan. Ik kon overigens niet alle producten zo 1-2-3 vinden in de webshop die we hebben opgeschreven ,maar daar stuur ik nog een PB voor, als dubbel-check.

Even voor de duidelijkheid, het is wel degelijk aanzienlijk verbeterd qua swirls tov mijn werk. Thumbs up dus Roy!

PS: zou een gele pad met 5/5 cutting met SSR 3 de oplossing zijn?
 
Een gele pad met SSR3 is een bijzonder grove combo. Als zelfs Professional Polish op een gouden pad al krassen veroorzaakt, dan is SSR3 op geel een no go! ;)
 
Ziet er geweldig uit zo :-)^

Ik heb lichte swirls op mijn zwarte Alfa en wil deze binnenkort ook weer aanpakken met mijn DAP, ik heb een oranje en witte pad voor de SSR1 en 2.5, een zwarte voor de black hole en een rode voor de ex-p.
Nog tips om te finishen voor mij?

Ik zat zelf te denken om de volgende stappen te doen:

1) Grondig wassen (2-emmer systeem)
2) Kleien met PB clay
3) Nogmaals wassen (2-emmer systeem)
4) SSR1 op de witte pad (als dit afdoende is)
5) Finishen: PB Professional Polish op een blauwe pad???
6) Black Hole op zwart
7) EX-P op rood
8) 2x Dodo Juice Purple Haze

Nu gaat het me om het dikgedrukte... Andere tips ook welkom trouwens.
 
Als de lak erg zacht is, de professional polish inderdaad gebruiken op een blauwe pad (misschien zelfs zwart) om te finishen. Mogelijk krijg je de swirls al weg met PP of SSR1 op een light green pad
 
Die PP heb ik dus nog niet maar heb nog een bestelling open staan.
Ik zal dat nog een zwarte en groene toevoegen met de PP.