• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 147 zwart uni 2005

Je probleem zit in de doeken, als je goed naar die krasjes kijkt kan het geen beweging zijn van de DAP, die maakt een excentrische beweging, dit is een veeg.
Het is gewoon boterzachte drama lak. Misschien afnemen met een Quick Detailer als hulpmiddel?

Ik heb nog wel de Speed Detailer liggen van Meg. Kan/mag die ook? Maar ook dat zal je uiteindelijk moeten afnemen met een doek, nietwaar?

Je kan het proberen. Idee erachter is minder wrijving en hopenlijk minder/geen krasjes door het "glijmiddel"

Ff update. Heb besloten om de drama-motorkap over te laten spuiten via de dealer. Die laat het doen bij de schadehersteller die zij altijd hebben.
Vertel er gelijk bij dat de "drama-lak" ook door hen is aangebracht met het verschil dat het toen de bedoelding was dattie showroomklaar moest zijn.

Foto's volgen. Voor de liefhebbers; kosten bedragen 350,- voor alleen de kap. Heb me door veel mensen laten waarschuwen voor lagere prijzen. Vanaf 250,- zou een schappelijke prijs zijn, aldus info die ik heb ingewonnen.

Zozo! Goed bezig!

Dus ze wordt ook weer netjes :-d

Mijn gaat maandag naar de spuitert, ook vanwege de drama-lak, en vol met steenslag, dankzij de vorige eigenaar..

Ik laat de voorbumper, motorkap, zijschermen. En kofferbak klep spuiten voor €1100,- Ex. btw. Betaal ik dus ook niet, maar wel met 4 jaar garantie ook,
omdat die er dan ook staat voor de "deuk" die in mijn linker achterpaneel zit.

Dus vind jouw € 350,- toch best een net bedrag.

Blijf het prijzig vinden Jeroen, "even laten spuiten". Die 350 is dus alleen de motorkap. En betaal het uit eigen zak. Is voor mij geen optie zo'n bedrag via verzekering te laten doen. Zit op max. korting, vandaar.
En ik stoorde me mateloos aan de ingebakken vogelstr@nt. Kreeg het er niet meer af met kleien/polijsten. En hetr en der wat steenslag. Dus ik sla 3 (str@nt)vliegen in 1 klap ;)

Je hebt mijn schade wel gemerkt toch op aantal fora? of niet?

Die laat ik door de verzekering doen (schade linker achter paneel ook a €1000,-)

De rest, (€1100,-) Ga ik ook uit eigen zak betalen... Oke, is een enorm bedrag...
Maar als ik het niet laat doen, dan je zei het zelf al. Ga ik me ook mateloos irriteren.

Donderdag de Alfa weer opgehaald van de spuiter. Wat leek ze er strak uit te zien. Het was toen een grijze dag, geen zon. Vandaag volop zo'n... dus tijd om Bella eens lekker te wassen en in de wax te zetten.....

IMGP5514.webp

IMGP5513.webp

IMGP5511.webp

IMGP5509.webp

Kolere!! Barst van de hologrammen en swirls!! WTF!! Vermoed dat ze na het spuiten 'm nog door de wasstraat hebben gehaald :klap en daarna machinaal hebben gepolijst ofzo. :klap Iig door iemand die niet weet hoe je met zo'n machine om hoort te gaan.
Ben al naar m'n dealer geweest. De man die cntact heeft met de spuiter is er maandag pas weer. Ter plaatse ook foto's gemaakt.
Even voor de duidelijkheid: Hij is bij de plaatselijk bekende schade afhandelaar geweest waar veel schadeverzekeraars bij zijn aangesloten. Het is dus geen beun. Als ik 'm dus breng, ga ik er van uit dat ik een strakke motorkap terugkrijg, want voor zover mij bekend haalt men een kleine laag van de kap af (opruwen), brengt men een nieuwe laag aan, drogen en that's it. Kortom, een volledig strakke kap hoor je terug te krijgen, zonder swirls en hologrammen. Ik betaal niet voor niks 350,- euro.
De eerder genoemde ingebakken vogelstr@nt is er overigens wel uit, dat is het enige pluspunt..... Maar ik heb bella dus verder niet aangeraakt voor wat betreft wassen/waxen. Anders beschuldigd mij er straks zelf van.

Jullie ideeen/opmerkingen worden zeer ter harte genomen.

dat ziet er inderdaad verdacht veel uit als polijsthologrammen....
als deze kap vers gespoten is, moet deze ook 99% strak afgeleverd kunnen worden lijkt me!

Lees dat je € 350,- hebt moeten betalen en dat het geen verzekerings aangelegenheid was.
In geval van zelf betalen zou ik voorstellen aan die mannen dat je de helft van het geld terug wilt krijgen, wanneer jij kunt aantonen (met je DAP en eigen spullen), dat je die rotzooi strak kunt krijgen.
Detailen wil je toch en dan kun je wat besparen op je kosten?
Ik heb niet veel vertrouwen in die partij als ze al zo afleveren. Wat zullen ze wel niet doen om dit te herstellen...
Doe het maar weer zelf (desnoods bij hun overdekt in hun droge ruimte) en toon aan dat het wel kan!

Vandaag "verhaal" wezen halen bij de spuiter. Men gaf aan dat men vergeten was de auto na te poetsen.... Ik had juist het idee dat de hologrammen waren van het wassen/nabewerken. Afijn, ik ken het proces van spuiten niet, dus kan daar moeilijk een oordeel over geven.
Wat men gedaan heeft is de motorkap nagepoetst (duurde klein uurtje), maar nu is de kap idd helemaal strak! Kan me niet voorstellen dat men er een uur over doet om bijvoorbeeld Blackhole aan te brengen en de boel maskeren.

Resultaat is er iig. Zal nog effe foto's maken.

stimpy68 zei:
Auto wassen met een hoge concentratie shampoo of afnemen met IPA, dan weet je genoeg denk ik ;)

Ben benieuwd, dat zou toch wel te zotzijn zeker,mochten ze het vol met fillers hebben gesmeerd...
Vriend van me heeft ook een autospuiterij en die kunnen toch inderdaad wel een partijtje goed pollijsten hoor,daar zie je echt niets meer van.