• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 156 probleem

Petercelica

Detailing trainee
6 mei 2013
12
22
Goedemiddag allemaal!

Ik heb een heel gek probleem op mijn lak van de alfa 156. Voordat ik aan de slag wil gaan met het poetse. Wil ik graag wat advies inwinnen van jullie. Het probleem is dat op de linkerkant van de auto een soort witte waas is te zien die op de laklaag ligt. Hebben jullie dit ooit eerder meegemaakt?
conv_2387.webp

Is het voelbaar? Sprinkler gestaan aan die kant toevallig?

Zow, zou dat allemaal kalk zijn? Ik zou zelf ook denken aan kalkaanslag, maar dan is het water daaro wel héél hard.

Als het daadwerkelijk kalkaanslag is, dan zou je dit toch wel kunnen verminderen, of in ieder geval kunnen zien dat het iets doet, met alleen water en shampoo?

Maar zoals Jora vraagt; Wat is er al geprobeerd?

Greetz

Auto zo gekocht, ergens doorheen gereden, stond die ergens waar onlangs iets is gebeurd enz enz,... Over een bouwplaats gereden waar ze vanalles gebruiken.... Aangezien je twee jaar terug nog een Celica had,.. Hebje deze blijkbaar nog niet zolang,...

Beetje moeilijk gissen zo,... Want het kan er niet zomaar opkomen,....

Lijkt mij dat je ergens doorheen bent gereden gezien het opspattende patroon op de foto want het is links, en begint met weinig tot waar op de achterdeur het helemaal vol zit,...

Op een foto is het toch altijd lastig beoordelen wat het voor troep is. Lijkt op kalk, maar kan ook andere derrie zijn bijvoorbeeld cement.
Gewoon rustig beginnen, wassen en kleien. Gaat het niet weg kan je zwaarder geschut gaan bepalen.