• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 164 after foto's

j.lipsch

Detailing addict
31 dec 2010
297
65
57
Wat heb ik allemaal gedaan:
Interieur met extractor en behandeld met PB trim restorer.
Glas met Mothers GC met en afgeveegd met Mint Merkin wat een genot.
Foto-ZVZGIWVG.webp

Foto-TI3VZANE.webp

Foto-3JHISLUF.webp

Foto-8ZYMWXRG-1.webp

Dan de buitenzijde gepolijst met de dap900 en met witte pad met Monello Raffini Mezzo en afgebouwd met zwarte pad met Monello Raffini Finale.
Dan PB White Diamont met de blauwe pad en daarna in de wax gezet met de rode pad met collinite 467.
En afgetopt met de collinite 915 met de handpad.
En alle rubbers en plastic delen met PB trim restorer.
Foto-LRCDGHN8.webp

Foto-CCWLPXGK.webp

Foto-3QQ83G7L.webp

Foto-AM433L3M.webp

De banden schoongemaakt met PB apc en daarna de PB Bolb n bright dressing opnieuw aangebracht.
En de velgen schoongemaakt met Valet Pro Bilberry Safe Wheel Cleaner en nabehandeld met Iron x.
En in de wax gezet met collinite 476.
Foto-ZYWYIBV3.webp

En nog effe de beading:
Alleen de motorkap met collinite 915 links en PB Natty's Liquid Blue gedaan.
Foto-JH3JVVLD.webp

Collinite 915
Foto-PQP87NIM.webp

PB Natty's Liquid Blue
Foto-46KZ4BMK.webp

:-b

Zoo mooi!
En de 164...veel goede (en ook een paar elektronische slechte) herinneringen aan!

In de youngtimer was er laatst een heel artikel gewijd aan de 164, en er zijn er inderdaad niet veel meer in NL.... zonde! Net zoals de Thema, Safrane, 605 en de XM een ondergewaardeerde auto. Grote Italiaanse en Franse auto's zijn nooit echt gewaardeerd en tweedehands geen drol waard. Wel mooi natuurlijk voor de tweedehands koper! Mijn broer kon voor de A6 die hij 5 jaar geleden kocht wel twee Lancia Thesis-en kopen, wat ik trouwens een zeer mooie wagen vind. Heel apart en toch erg mooi.

@Paulus de Boskabouter,

Idd dat artikel was van een medeclublid en een van de mooiste in Nederland nog in Nederland aanwezig.
En zoals je zegt zijn er vele ondergewaardeerde auto aanwezig allemaal even mooi en prachtig :star

Heb je nog een mooie foto in het schemer of donker van het dashboard met alle lampjes aan? Vooral de middenconsole met ECC en radio ziet er mooi uit met al die knoppen. Heb een lichtjes fetish :-b

Paulus de Boskabouter zei:
Heb je nog een mooie foto in het schemer of donker van het dashboard met alle lampjes aan? Vooral de middenconsole met ECC en radio ziet er mooi uit met al die knoppen. Heb een lichtjes fetish :-b

Ik ook.....
Heb ze aangepast aan het interieur:lol
En geniet ervan.
201102142048_126.webp

201102141854_122.webp

Linkje middenconsole bovenste gedeelte
Helaas geen andere en betere foto's moet ik nog eens maken...

Gr Jos

Bonox zei:
airbag lampje ]-0 :lol
KLopt]-0 ben ermee bezig maar resetten lukt niet daar hij geen foutcode aangeeft met uitleesapparatuur en is alleen onder linux het geheugen te wissen, word aan gewerkt, heb geen laptop en kabel met odb en alfa kabel.
Italiaans temperament.:lol

@ J.lipsch: Pa haalde bij zijn alfa's altijd de storingslampjes eruit die steeds gingen branden. Ondanks dat heeft hij 25 jaar probleemloos met zijn alfa's gereden, het is maar een idee!

Ziet er weer netjes uit.

Woor wat het airbag lampje betreft:
Er zijn italiaanse auto's die beschikken over s.h.i.t.*, die van jou helaas niet?

(* Self Healing Italian Technology)