Als beginner kunnen we maar beter veel oefenen, dus weer de nodige 9 uur bezig geweest dit weekend. Ditmaal was het de Mito van de vriendin die winterklaar gemaakt moest worden. Nadat de wintervelgen eronder zijn gekomen de auto meteen op DE plek op de oprit gezet.
De lak had echt hele erge vervuiling dus het was nodig. Dit was al bij aanschaf ruim een jaar geleden dus nu eindelijk de tijd en mogelijkheid om dit aan te pakken.
Helaas heb ik geen voor foto’s enkel vanaf het foamen. Maar hier was te zien dat het erg nodig was.
Hier zie je de vervuiling in de lak na het wassen.
En hier de vervuiling na het foamen en tijdens het afspuiten.
Als eerste dus de mito gefoamed met de Monello artico snowfoam.
Daarna met APC de motorruimte een beetje schoongemaakt en de kieren en logo’s geagiteerd(zeg ik dat zo goed?)
Daarna de auto gewassen met mijn nieuwe emmers van de sint(eerlijk wat een verschil in vuiligheid in het water met de grid guardz)
Toen de velgen schoongemaakt met non ferro(2 rondes). Dit was ernstig nodig. En de Banden met apc gebordteld. Dit nadat ik tot 2 maal toe apc nevel in mijn ogen kreeg. Weet niet hoe ernstig dit is dus maar even uitgespoeld onder de kraan
Ook heb ik de lak meegenomen in de non ferro. De 2de ronde geheractiveerd met de mitt. Ook hier een en al paarse stippen.
De auto gedroogd en binnen gezet. Net optijd voor een buitje.
Eenmaal binnen begonnen met kleien. Dit maakt echt ook een wereld van verschil. De lak voelde echt ruw aan en na het kleien lekker zacht. Wel veel kleine krassen. Dit is een mooi project voor als ik ooit een Dab heb. Helaas een niet metallic lak dus volgensmij is dit dan wat lastiger (nog veel inlezen hierover)
Toen de mito in de glosswork glaze gezet en daarna in de collonite 915. Ik merk wel dat ik het nog lastig vind om dit dun aan te brengen. Ik merk dat ik nog veel te dik gesmeerde randjes heb.
Vraagje tuddendoor: hoe vol mag een foampad komen te zitten en hoevaak breng je nieuwe wax aan op de pad?
Uiteindelijk de zwarte delen in de autoglym tire en rubber dressing en de bandjes in de Sams tire shine.
Als laatste de binnenkant gezogen en de matten geborsteld en dashboard en delen in megaiers interieur reiniger. Als slot dodo juice watermeloen op de matten en de vriendin kan heerlijk schoon de winter starten.
Hieronder het eindresultaat:
De lak had echt hele erge vervuiling dus het was nodig. Dit was al bij aanschaf ruim een jaar geleden dus nu eindelijk de tijd en mogelijkheid om dit aan te pakken.
Helaas heb ik geen voor foto’s enkel vanaf het foamen. Maar hier was te zien dat het erg nodig was.
Hier zie je de vervuiling in de lak na het wassen.
En hier de vervuiling na het foamen en tijdens het afspuiten.
Als eerste dus de mito gefoamed met de Monello artico snowfoam.
Daarna met APC de motorruimte een beetje schoongemaakt en de kieren en logo’s geagiteerd(zeg ik dat zo goed?)
Toen de velgen schoongemaakt met non ferro(2 rondes). Dit was ernstig nodig. En de Banden met apc gebordteld. Dit nadat ik tot 2 maal toe apc nevel in mijn ogen kreeg. Weet niet hoe ernstig dit is dus maar even uitgespoeld onder de kraan
De auto gedroogd en binnen gezet. Net optijd voor een buitje.
Eenmaal binnen begonnen met kleien. Dit maakt echt ook een wereld van verschil. De lak voelde echt ruw aan en na het kleien lekker zacht. Wel veel kleine krassen. Dit is een mooi project voor als ik ooit een Dab heb. Helaas een niet metallic lak dus volgensmij is dit dan wat lastiger (nog veel inlezen hierover)
Toen de mito in de glosswork glaze gezet en daarna in de collonite 915. Ik merk wel dat ik het nog lastig vind om dit dun aan te brengen. Ik merk dat ik nog veel te dik gesmeerde randjes heb.
Vraagje tuddendoor: hoe vol mag een foampad komen te zitten en hoevaak breng je nieuwe wax aan op de pad?
Uiteindelijk de zwarte delen in de autoglym tire en rubber dressing en de bandjes in de Sams tire shine.
Als laatste de binnenkant gezogen en de matten geborsteld en dashboard en delen in megaiers interieur reiniger. Als slot dodo juice watermeloen op de matten en de vriendin kan heerlijk schoon de winter starten.
Hieronder het eindresultaat:
Laatst bewerkt: