• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Alfa mito - ivoorwit

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
751
128
38
Zuid-oost Brabant
Als beginner kunnen we maar beter veel oefenen, dus weer de nodige 9 uur bezig geweest dit weekend. Ditmaal was het de Mito van de vriendin die winterklaar gemaakt moest worden. Nadat de wintervelgen eronder zijn gekomen de auto meteen op DE plek op de oprit gezet.

De lak had echt hele erge vervuiling dus het was nodig. Dit was al bij aanschaf ruim een jaar geleden dus nu eindelijk de tijd en mogelijkheid om dit aan te pakken.

Helaas heb ik geen voor foto’s enkel vanaf het foamen. Maar hier was te zien dat het erg nodig was.


Hier zie je de vervuiling in de lak na het wassen.
6BCE96D4-5ED5-41ED-BF7B-86F8A0205182.jpeg

En hier de vervuiling na het foamen en tijdens het afspuiten.
0C68EF80-7460-4C48-8019-D1A2820AF115.jpeg

F5E793D0-4340-430F-912A-1406E4819560.jpeg


Als eerste dus de mito gefoamed met de Monello artico snowfoam.

16130725-E96B-4034-AAA5-D39FA4CBD917.jpeg

Daarna met APC de motorruimte een beetje schoongemaakt en de kieren en logo’s geagiteerd(zeg ik dat zo goed?)

F0D71E7C-EB61-4208-A303-69F3B163D586.jpeg

9713E551-DA4F-4289-A32A-69BF233B9C83.jpeg
Daarna de auto gewassen met mijn nieuwe emmers van de sint(eerlijk wat een verschil in vuiligheid in het water met de grid guardz)

Toen de velgen schoongemaakt met non ferro(2 rondes). Dit was ernstig nodig. En de Banden met apc gebordteld. Dit nadat ik tot 2 maal toe apc nevel in mijn ogen kreeg. Weet niet hoe ernstig dit is dus maar even uitgespoeld onder de kraan:joy:

C1D69B64-52F1-4008-AC6D-4EE1E195FB3E.jpeg

BE2528A1-94D4-45C9-B345-4BA206205C77.jpeg
Ook heb ik de lak meegenomen in de non ferro. De 2de ronde geheractiveerd met de mitt. Ook hier een en al paarse stippen.

A8C4DA18-7973-4437-9C6D-1D05F621385F.jpeg

De auto gedroogd en binnen gezet. Net optijd voor een buitje.

Eenmaal binnen begonnen met kleien. Dit maakt echt ook een wereld van verschil. De lak voelde echt ruw aan en na het kleien lekker zacht. Wel veel kleine krassen. Dit is een mooi project voor als ik ooit een Dab heb. Helaas een niet metallic lak dus volgensmij is dit dan wat lastiger (nog veel inlezen hierover)

Toen de mito in de glosswork glaze gezet en daarna in de collonite 915. Ik merk wel dat ik het nog lastig vind om dit dun aan te brengen. Ik merk dat ik nog veel te dik gesmeerde randjes heb.

Vraagje tuddendoor: hoe vol mag een foampad komen te zitten en hoevaak breng je nieuwe wax aan op de pad?

Uiteindelijk de zwarte delen in de autoglym tire en rubber dressing en de bandjes in de Sams tire shine.

Als laatste de binnenkant gezogen en de matten geborsteld en dashboard en delen in megaiers interieur reiniger. Als slot dodo juice watermeloen op de matten en de vriendin kan heerlijk schoon de winter starten.

Hieronder het eindresultaat:

82E4424C-9C6A-48BB-AB02-1B2D024AE1E1.jpeg

F9F672A7-99E5-4D29-85CB-F22FC4A79303.jpeg

0BE1C10C-4959-454B-8DB5-C0368A6D9AC8.jpeg

3FC83A9F-0C55-43A8-977B-09152FD80A0C.jpeg


CD681903-6944-4210-B456-6F220131C6F3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Gaat 'ie lekker, @schaef? Dit is een show-off topic van iemand. :p


Je bent lekker druk geweest, :D Kleien kan inderdaad al veel doen enDe-ironizer op een lichte kleur auto... Altijd geinig!


Daarna met APC de motorruimte een beetje schoongemaakt en de kieren en logo’s geagiteerd(zeg ik dat zo goed?)
Jup, ik zei dit altijd verkeerd ('geaggiteert' o.i.d), maar hoe jij het schrijft is correct.

de Banden met apc gebordteld. Dit nadat ik tot 2 maal toe apc nevel in mijn ogen kreeg. Weet niet hoe ernstig dit is dus maar even uitgespoeld onder de kraan:joy:
Je hoeft ook niet met je oogbal op de band te liggen als je gaat schoonmaken. ;)

Wel veel kleine krassen. Dit is een mooi project voor als ik ooit een Dab heb. Helaas een niet metallic lak dus volgensmij is dit dan wat lastiger (nog veel inlezen hierover)
Metallic of Uni, het verschil zit 'm alleen in de aflak. Metallic heeft altijd blanke lak, uni kan mét of zónder blanke lak zijn. De nieuwere uni-lakken hebben dus geen metallic deeltjes, maar wél een blanke lak. Oudere uni-lakken niet, dan polijst je dus meteen in de kleurverf.

Vraagje tuddendoor: hoe vol mag een foampad komen te zitten en hoevaak breng je nieuwe wax aan op de pad?
Je hoeft met waxen pas een nieuwe haal door de pot te halen als je waxpad geen wax meer achterlaat. ;) Begin dus bijv. in het midden van een paneel en verdeel de wax richting de randen. Mocht je duidelijk de wax zien, dan is het te dik en kan je op het naastgelegen paneel verder verdelen.
 
Laatst bewerkt:
Een flinke verbetering zeg! Non ferro op een witte auto is toch altijd weer leuk om te zien :party:

De basis is gelegd en wanneer je een polisher hebt kun je alsnog profiteren van de slagen die je nu gemaakt hebt.

Ziet er knap uit in ieder geval en een leuk verslag om te lezen!
 
Laatst bewerkt:
Gaat 'ie lekker, @schaef? Dit is een show-off topic van iemand. :p


Je bent lekker druk geweest, :D Kleien kan inderdaad al veel doen enDe-ironizer op een lichte kleur auto... Altijd geinig!



Jup, ik zei dit altijd verkeerd ('geaggiteert' o.i.d), maar hoe jij het schrijft is correct.


Je hoeft ook niet met je oogbal op de band te liggen als je gaat schoonmaken. ;)


Metallic of Uni, het verschil zit 'm alleen in de aflak. Metallic heeft altijd blanke lak, uni kan mét of zónder blanke lak zijn. De nieuwere uni-lakken hebben dus geen metallic deeltjes, maar wél een blanke lak. Oudere uni-lakken niet, dan polijst je dus meteen in de kleurverf.


Je hoeft met waxen pas een nieuwe haal door de pot te halen als je waxpad geen wax meer achterlaat. ;) Begin dus bijv. in het midden van een paneel en verdeel de wax richting de randen. Mocht je duidelijk de wax zien, dan is het te dik en kan je op het naastgelegen paneel verder verdelen.

Thanx, ja dat kleien doet echt veel. Ook voor het oog.

wat betreft de apc het was meer nevel die in mijn oog waaide. Dus vandaar.

Zal je tip eens proberen mbt de wax! Dankje, vind t voor nu nog lastig, nu is wit natuurlijk een irritante kleur om wax op te zien drogen Maargoed. Maar weer eens op de giulietta proberen.
 
Dankje allen voor de opbeurende woorden.
Ik zal proberen wat vaker een verslagje te doen.

Krijg nu al te horen van vrienden, je mag mijn auto ook wel een keer doen. Heb het min of meer toegezegd maar heb zo amper tijd voor tijd om onze eigen autos bij te houden.

Hoe gaan jullie daar mee om? Gewoon nee zeggen? :D
 
Ik krijg niet heel veel verzoeken om auto's voor anderen te doen, maar moet dan meestal ook heel voorzichtig zijn om iets aan te nemen. In de afgelopen zomervakantie heb ik wel een auto voor een kameraad gedaan, maar dat bij wijze van uitzondering.
Hier hetzelfde probleem dat ik zelf ook eigenlijk niet eens genoeg tijd heb om onze eigen auto's fatsoenlijk bij te houden. De voorjaars- en winterprep is altijd lastig inplannen en ook de reguliere wasbeurten willen niet zo vaak lukken als ik zou willen. Dan inderdaad gewoon nee verkopen.
 
  • Leuk
Reactions: Hean