• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo 159 strada met veel swirls : welke combi ?

Juffer1

Detailing guru
Tester of Bling
27 okt 2008
3.130
193
46
Harderwijk
Zaterdag krijg ik een Alfa 159 Strada op bezoek.
Deze zwarte station heeft vanaf het eerste uur al menig wasstraat van binnen gezien en zit volgens de eigen van boven tot onder diep onder de swirls.

Nu lees ik net in de verschillende topics dat Alfa een hele zachte lak heeft. Aangezien dit de eerste Italiaan / Alfa voor mij gaat worden ben ik zeer benieuwd naar jullie ervaringen met dit merk als het om detailen gaat.
Vanzelfsprekend gaat er een testspot komen maar het is altijd lekker om wat voorkennis te hebben zodat ik me daarop een beetje kunt instellen / richten.

Overigens wil ik deze Alfa met de Monello spullen gaan aanpakken en houd ik de SSR serie nog even achter de hand.

Alvast bedankt voor jullie adviezen !

Gr. Arjan

Alfa lakken zijn vrij zacht. Ik rijd zelf in een 147 van 2007. De fabrikant van de lak in mijn geval is PPG maar Alfa gebruikt ook DuPont lakken. Misschien kan daar verschil in hardheid zijn.

Ik ben erg tevreden over Monello. Waarbij ik nog niet zwaarder ben gegaan dan de witte pad en Monello mezzo. Natuurlijk kan je ook oranje pakken als je diepere krassen hebt of sneller wilt werken.

Over het algemeen hoef je niet erg zwaar te gaan en ook veel passes zijn niet nodig.

Ik begin met wit mezzo
daarna groen light polishin met finale
en ik finish op zwar met finale.

Blackhole daarna geheel overbodig.