• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Rosso verkleurd

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik heb sinds enkele dagen een rode Alfa van 2003, welke ik uiteraard ook volledig ga detailen.
Ik heb achteraan de typeaanduiding, en langs de zijkant 2 stickertjes verwijderd,
Nu zie je kleurverschil waar ze zaten, gewoon polijsten maakt geen verschil...
Is er een mogelijkheid, of niet echt?
 
Er is dus een kleurverschil ontstaan en polijsten maakt geen verschil? Tja... Dan is de kleur ónder de blanke lak verkleurt, lijkt mij. Daar is wel wat aan te doen; Alles eraf! :p
 
Ik heb een vergelijkbaar iets. Een japanrot BMW uit 2005 waarbij ik de type aanduiding aan de achterkant heb weggehaald. Je ziet nu in iets lichter rood de type aanduiding nog staan. Polijsten hielp ook niet. Ik laat het gewoon zo, vind het wel best. Overspuiten wordt ik ook nooit zo blij van.
 
Is hij Rosso 130 (kleurcode)? Deze kleur is befaamd/bevreesd vanwege verkleuring onder de blanke lak. Hier is eigenlijk niets aan te doen buiten overspuiten. Je komt met polijsten domweg niet aan de verkleuring die onder de laag zit die je polijst.
 
Ik heb vroeger een 146 in alfa Rosso... mooie bordeaux rode auto.

Kwam er alleen later achter welke kleur het had moeten zijn :)
 
  • Leuk
Reactions: Zuyd en Quantoxx