Dag vrienden,
Vorige maand heb ik deze aangepakt. Dit project stond al erg lang gepland maar door verbouwingswerken bij de eigenaar werd dit uitgesteld.
Uiterlijke staat : (na 120.000km)
Veel swirls en krassen (diepere en ondiepere) en een op voorhand aangehaald probleem. De eigenaar was ermee naar de Provence gereden en daar werd de auto onder een naaldboom geplaatst. Gevolg: de lak was rijkelijk besprenkeld met hars. Om deze te verwijderen had hij al geprobeerd met allerlei middeltjes en een schuursponsje (het schuursponsje hielp maar veroorzaakte een mooie gekraste matte plek op de motorkap! Ik heb op voorhand even wat fora doorgenomen voor een betere oplossing. Een reiniger op basis van citrus zou dit kunnen oplossen.
Wat foto’s van de toestand voor ik begon :
Plan van aanpak:
Aangezien de wagen gewassen was ben ik begonnen met de hars. Ik had van iemmand een industriële citrusreiniger meegekregen om te proberen (naam van produkt onbekend) en dit leverde naar heel wat wrijven het gewenste effect…de hars loste op.
Daarna heb ik de volledige wagen gekleid met klei van mothers en Born to be slippy van dodojuice als glijmiddel. De wielen heb ik ingespoten met Iron X en verder gewassen met Meguiars wheelbrigtener
Die vele spaken maakten dat dit niet prettig was.
Na een testspot leverde na twee passen (DAP900) M105 (Meguiars)op microfiber cutting pad een krasvrij resultaat. Ik heb daarna nabewerkt met M205 op Surbuff-pad.
Als wax gebruikte ik m’n geliefde combo Collinite 845 op golden concorsopad (met de dap) Om te glazen had ik tijd tekort.
De trims heb ik behandeld met black Wow en de uitlaten met metalpolish van Meguiars.
Het interieur heb ik na het stofzuigen afgewassen met APC 1/10 en daarna de lederen zetels behandeld met gliptone conditioner. Het dashboard werd behandeld met Poorboys Natural look. De ruiten werden gereinigd met ruitenreiniger van autoglym.
het interieur voor :
Het cabriodak was nog netjes en heb ik enkel gestofzuigd om het polijststof weg te nemen.
De motorruimte heb ik ingespoten met engine cleaner van autoglym en met een fijne straal afgespoeld. Daarna de plastics behandeld met engine dressing van autoglym.
enkele foto's na :
De banden heb ik tenslotte voorzien van een laagje endurance gel van Meguiars.
Hier het uiteindelijk resultaat:
Zo dat was het weer. Bedankt voor het lezen.
Ik was tevreden en gelukkig de eigenaar ook.
Vorige maand heb ik deze aangepakt. Dit project stond al erg lang gepland maar door verbouwingswerken bij de eigenaar werd dit uitgesteld.
Uiterlijke staat : (na 120.000km)
Veel swirls en krassen (diepere en ondiepere) en een op voorhand aangehaald probleem. De eigenaar was ermee naar de Provence gereden en daar werd de auto onder een naaldboom geplaatst. Gevolg: de lak was rijkelijk besprenkeld met hars. Om deze te verwijderen had hij al geprobeerd met allerlei middeltjes en een schuursponsje (het schuursponsje hielp maar veroorzaakte een mooie gekraste matte plek op de motorkap! Ik heb op voorhand even wat fora doorgenomen voor een betere oplossing. Een reiniger op basis van citrus zou dit kunnen oplossen.
Wat foto’s van de toestand voor ik begon :
Plan van aanpak:
Aangezien de wagen gewassen was ben ik begonnen met de hars. Ik had van iemmand een industriële citrusreiniger meegekregen om te proberen (naam van produkt onbekend) en dit leverde naar heel wat wrijven het gewenste effect…de hars loste op.
Daarna heb ik de volledige wagen gekleid met klei van mothers en Born to be slippy van dodojuice als glijmiddel. De wielen heb ik ingespoten met Iron X en verder gewassen met Meguiars wheelbrigtener
Die vele spaken maakten dat dit niet prettig was.
Na een testspot leverde na twee passen (DAP900) M105 (Meguiars)op microfiber cutting pad een krasvrij resultaat. Ik heb daarna nabewerkt met M205 op Surbuff-pad.
Als wax gebruikte ik m’n geliefde combo Collinite 845 op golden concorsopad (met de dap) Om te glazen had ik tijd tekort.
De trims heb ik behandeld met black Wow en de uitlaten met metalpolish van Meguiars.
Het interieur heb ik na het stofzuigen afgewassen met APC 1/10 en daarna de lederen zetels behandeld met gliptone conditioner. Het dashboard werd behandeld met Poorboys Natural look. De ruiten werden gereinigd met ruitenreiniger van autoglym.
het interieur voor :
Het cabriodak was nog netjes en heb ik enkel gestofzuigd om het polijststof weg te nemen.
De motorruimte heb ik ingespoten met engine cleaner van autoglym en met een fijne straal afgespoeld. Daarna de plastics behandeld met engine dressing van autoglym.
enkele foto's na :
De banden heb ik tenslotte voorzien van een laagje endurance gel van Meguiars.
Hier het uiteindelijk resultaat:
Zo dat was het weer. Bedankt voor het lezen.
Ik was tevreden en gelukkig de eigenaar ook.