• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Algemeen advies gevraagd voor witte Mégane

@nicknameless ik had daarover heen gelezen:-"

Zijn er voor de carclean emmers geen deksels leverbaar?

Edit: als je bij vrienden je auto wast mag je daar toch ook wel je emmers vullen?
Meteen probleem van GG emmers verholpen.
 
De Carclean.com emmers zijn op en komen ook niet meer.

Mijn advies:
100982 Monello - Red UltraSoft Finishing CCS Euro Foam Hand Applicator € 4,49
101154 Grit Guard - Emmer 19 liter - Semi Transparant - Geschikt voor Grit Guard(+€ 1,19) € 35,98
101156 Grit Guard - Grit Guard - Rood € 13,99
101157G rit Guard - Grit Guard - Blauw € 13,99
101219 Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml € 15,99
101315 Grit Guard - Gamma Seal - WIT € 25,98
101624 Gliptone - Liquid Leather Conditioner - 250ml € 8,99
102087 Monello - Peluche Verde - 45x45cm € 4,99
102210 Monello - Monello Wash & Clay Set € 66,99
102212 C.Pro C.Quartz - Iron.X Velgenbundel € 24,99

12 producten.
Subtotaal:
€ 216,38

Goekoper en gelijk goede doeken erbij.
De klei is milder dan de Poorboy's clay en dus minder kans op marring.
Shampoo is ook nog eens van betere kwaliteit alleen iets minder wasbeurten uit de fles.

Edit: gezien de lichte bekledingsdelen zou ik een fles Gliptone Maintenance cleaner in de auto doen met een kleine handdoek om verse vlekken (van bv jassen of spijkerbroeken) gelijk weg te halen.
 
@Redcat: ik woon in Meerhoven, stadsdeel Strijp.

Die Monello set is inderdaad een goede tip en ik ook nog (naast die uit de set) een extra Peluche Verder toegevoegd (volgens mij moet twee genoeg zijn).
De Grit Guard roosters heb ik vervangen door Scratch shields en die foam applicator lijkt me inderdaad ook wel handig.

Ik kom dan op ongeveer hetzelfde bedrag uit:
2vaxt74.png


Hier komt dan eventueel die Gliptone cleaner bij en gaan die twee emmers en deksels vanaf, de lokale frietzaak hier heeft die vast wel.
 
Als je dan toch de Grit Guard emmers neemt gooi er dan een paar Hamburgers tegenaan (euro's) en koop Grit Guards, deze passen beter in de emmer en blijven vaak goed zitten.
Dat vind ik echt zonde.
 
Ik ben nog één belangrijk ding vergeten: een schoonhouder voor deze velgen:
renault_megane_coupe_dci_130_gt_line_20_bijtellingfull_options_96449646787292900.jpg


Ik zit zelf aan Poorboy's World Wheel Sealant te denken.
 
Velgen kun je prima schoonhouden met je auto shampoo.. Voor de bescherming kun je inderdaad kiezen voor de PB Wheel Sealant of bv C. Pro Reload.
 
Dan komt die er ook bij.
Voor het hardnekkige remstof (na een weekendje sturen in Luxemburg bijvoorbeeld) wil ik Iron.x gaan gebruiken. Nog geen ervaring mee, wel veel enthousiaste geluiden over gehoord.
 
Zoals Soost zegt; gewoon met een sopje van shampoo en mitt. Voor een eerste keer reinigen kun je wel een velgenreiniger gebruiken en Iron-X. Daarna bijhouden met een sopje.
 
Ik heb mijn huidige velgen (Laguna III) nooit schoon kunnen houden met gewone shampoo.
Om de twee weken moest ik altijd serieus met velgenreiniger aan de gang. Achter gezien was de laklaag van die velgen misschien wel niet glad genoeg?
Als ik jullie goed begrijp houden jullie het, óók in de winter met pekel e.d., schoon met alleen een sopje? Dat verbaast me, gezien de ervaring met mijn huidige velgen dus.
 
Als je het vaak bijhoudt is een normale auto shampoo vaak voldoende. Voor de hardnekkige vervuiling en als je de velgen bijvoorbeeld iets langer vuil laat worden dan kan ik je PB Spray & Rinse Wheel Cleaner aanraden. Iron X komt er af en toe ook aan te pas maar dat is volgens mij geen pure velgenreiniger.
 
Doeken!
Ik bedenk me net dat ik mss wat weinig doeken op het lijstje heb staan:
- 2x Peluche Verde
- 1x Senza Acqua

Hoeveel doeken zou je bij elkaar minimaal nodig hebben voor een compacte auto als deze?
 
@Rembo: als je de velgen hebt voorzien van een beschermende laag dan is een sopje 99/100 echt afdoende.
De vervolgstap is bv de Bilberry, deze is mild maar reinigt meer dan afdoende
 
Doeken heb je NOOIT genoeg .

In plaats van een echte droogdoek , gebruik ik tegenwoordig meer en meer de monello-doeken (peluche bianco 60x45cm ? per 3 in een pakket ) . ( = besparing op de droogdoek omdat deze goedkoper zijn ) en deze doeken zijn ook geschikt voor je wax.

Je velgen kan je best toch minstens elke week bijhouden , 2 weken en veel km's (en vooral veel remmen dan ) gaan het nooit redden volgens mij .

Een "velgenpoets-setje" ergens in de wagen neemt niet veel plaats in en zo ziet je wagen er onmiddelijk een stuk properder uit . (insprayen , borstelen en daarna afspoelen met water uit de muur(wasbox) en klaar !
 
Dan ga ik, als ik de auto heb, die velgen héél snel voor de eerste keer in de was zetten, is er bij mijn huidige Laguna nooit van gekomen...
De iron.x laat ik sowieso op de lijst staan, is ook ideaal om het remstof van mijn motorvelgen te verwijderen.

Dat van die doeken is een goeie tip!
Dan kom ik op:
- 2x Peluche Verde (waarvan 1 uit de kit)
- 1x Senza Acqua (uit de kit)
- 1x Peluche Bianco Trio
Dat zou toch genoeg moeten zijn zo?

Voor de velgen kan ik gewoon een AH/Sorbo/o.i.d. microvezeldoek gebruiken neem ik aan...
 
Op zulke kleur van velgen ga je heus niks zien in "normale" omstandigheden .

Als je echter door je knieën gaat en er met een loep naar kijkt , dan zal je idd wel swirls en andere heel fijne krasjes zien . Maw : voor 99.9% zie je geen verschil vanop 1 meter afstand .

De velgen die ik poets van deze Mercedes zijn volgens mij +- hetzelfde van kleur/materiaal als bij jou en die worden ook met een gewone (goedkope) mf-doek afgedroogd . Ik (en de andere 99.9 % ) zie er gewoon mooie, propere velgen in en vind het zelfs jammer dat mijn eigen velgen niet zulke kleur hebben.
21072012005.jpg


Ik vind het veel belangrijker om de velgen stoeprand-schade-vrij te houden dan dat je je zorgen maakt om een doekje dat wat (zeer) fijne krasjes maakt.....:weetniet
 
Ik heb een iets donkerder kleur velgen, zeg maar medium-grijs, deze Mercedes heeft het meer gebruikelijke lichtgrijs.
Maar goed, voor die €3 bestel ik wel een Piccolo Nero mee.