• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Algemeen advies gevraagd voor witte Mégane

Ik ben eruit, ga dit bestellen:
17qzi9.png


- Emmers plus deksels probeer ik in eerste instantie bij de frietzaak te regelen
- Ik heb toch maar Grit Guard grit guards genomen i.p.v. Scratch Shields, voor het geval de mayonaise-emmers niet bevallen en ik alsnog Grit Guard emmers neem.
- Bandenzwart en glaze komt eventueel later wel een keer
- Velgenreiniger heb ik nog staan, een volle fles van deze:
http://www.avb-sports.be/files/product_image/1252402285/g9524.jpg
 
Nog vergeten te vermelden dat ik de blauwe Ultra Mega Towel niet besteld, cadeautje van cc dus, leuk!
 
Gisteren om 6.00 uur stond de wekker en om 6.45 uur zat ik in de auto naar Bodegraven. RST-smurf heeft me een hele hoop uitgelegd (een soort detail-clinic van een dag) en samen hebben we eigenlijk best veel gedaan: afgespoeld, hele auto met iron.x ingespoten (toen zag ie best wel paars!!), afgespoeld, gekleid, gewassen, afgespoeld, de hele auto gepolijst met Monello Finale om de dealer-swirls te verwijderen, in twee lagen 845 was gezet, velgen in de wheel sealant gezet, banden, rubbers en onder de motorkap mooi zwart gemaakt. Iwan heeft er nog wat foto's van gemaakt en zou die geloof ik t.z.t. nog eens posten.

Met zijn tweeën toch een dag bezig geweest!

Vandaag heb ik het interieur afgenomen, gecleand en in de conditioner gezet. De nieuwe-auto-lucht wordt nu overheerst door de Gliptone-lucht, maar ruikt best lekker :p

Morgen nog even met de auto langs de dealer voor wat onvolkomenheden (portier niet helemaal netjes afgehangen, een zakker in de lak op de dorpel, kras op achterlicht, van die dingen). Hoop dat dat netjes opgelost wordt allemaal.

Nogmaals bedankt voor de leerzame dag RST!
 
Zo, ik heb de afgelopen weken nog wat spulletjes extra besteld:
  • Gliptone - Liquid Leather Gentle Cleaner - 250ml
  • Meguiar's Professional - All Purpose Cleaner (APC) - 3780ml (altijd makkeluk)
  • Carclean.com - Pro Blend - Maatglas - groot
  • Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
  • Poorboys World - Trim Restorer - 473ml
  • Carclean.com - EZ Detail Brush (voor de grote spaken)
  • Carclean.com - EZ Detail Mini Brush (voor de kleine spaken)
  • Poorboys World - Spray and Wipe - 473ml
  • Poorboys World - QD+ Quick Detailer Plus - 473ml
  • Poorboys World - Bold N Bright Gel - 473ml
  • Monello - Piccolo Nero Trio
  • Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
  • Dodo Juice - Mint Merkin - Microfibre Window Cloth
  • Mothers Wax - Microfiber Applicator Pads - 2st. (voor de Natural Look)
Het is me helaas niet gelukt me aan het initiele budget te houden, ik zit nu over de €400... :rules

Maar m'n auto ziet er top uit :party:

Het wassen valt me op zich erg mee: na de full detail (van de buitenkant) met/bij RST-smurf heb ik hem elk weekend met de 2EM gewassen. Als je de auto eenmaal een beetje kent (en weet waar het vuil zich nestelt) is het zó gebeurd.

Ik ben wel nog steeds erg verbaasd over de werking van de Collinite 845 wax, zeker gezien het bescheiden prijskaartje van zo'n fles.

Voor de winter is dit voor mij helemal goed, voor de zomer is het misschien wel leuk om er nog wat meer glans + diepte uit te halen (de parelmoer is erg subtiel bij deze lak, zou deze er graag wat meer uit laten springen). Ik ben benieuwd wat hiervoor aan te raden is: een glaze onder de 845 of juist een concourswax (met redelijke standtijd) erover.
 
Sealants hebben over het algemeen een 'hardere' glans, daardoor komt de flake er ook meestal wat harder uit (is mijn ervaring althans....).
 
Duidelijk antwoord. Tot op heden heb ik enkel waxen gebruikt, hierbij komt de flake bij mij altijd prima uit. Moet er wel bij zeggen dat ik tot op heden (nog) geen sealant heb gebruikt.
 
Een paar weken geleden deed een vriend van me in een lage parkeergarage de achterklep iets te enthousiast open. Resultaat: een kleine maar relatief diepe kras.
Snel een afspraak gemaakt bij een schadeherstelbedrijf in Veldhoven om het te fixen en een week later de auto weer opgehaald.

Het goede nieuws: de kras was weg.
Het slechte nieuws: er zat een klein stofje onder de verse lak en, in de rand onder de achterruit een redelijk grote zandkorrel(?) onder de lak.

De schadehersteller was het met me eens dat het resultaat niet helemaal netjes was en ze zouden het een week later fixen.
Tijdens de reparatie de week erop (ik kreeg wel een gratis vervangauto mee) belden ze me al op om te vertellen dat die lelijke puist er al af-fabriek opgezeten moet hebben, want deze zat onder de grondlak, zo zagen ze tijdens het wegschuren.
Maar ze zouden het "netjes repareren".

Eind van de dag kwam ik de auto halen, zie onderstaand het resultaat van de laatste "reparatie":
34t4cad.jpg

6gesk2.jpg

348hjmb.jpg

6gzcdk.jpg

2q1exc0.jpg


Toen ik aangaf hier wederom niet blij mee te zijn, werd me duidelijk gemaakt dat ze het niet beter konden repareren dan dit "omdat de hele achterruit er anders uit moet".
Ik was enorm pissed, maar heb toch mijn best gedaan netjes te blijven tegen hen. Het was vrijdagavond en zij zouden op maandag contact opnemen met de leasemaatschappij.
Afgelopen weekend heb ik zelf bovenstaande foto's doorgestuurd naar de leasemaatschappij en een formele klacht neergelegd.

Gisteren werd ik teruggebeld: a.s. Vrijdag mag ik weer langskomen en gaan ze kijken hoe ze het kunnen oplossen. Van de leasemij begreep ik dat ze het eerst met polijsten gaan proberen en als dat niet voldoet met opnieuw (voor de derde keer dus) spuiten.
 
De chrome plakletters "M E G A N E" en "GT line" waren nog in bestelling (zie de kale kont op de foto), maar ik vind het er zonder letters eigenlijk helemaal niet verkeerd uitzien, ik denk dat ik ze eraf laat.
 
Heb zelf een Megane Estate GT-line en daar heb ik ook de letters van af laten halen, dat ziet er toch wat strakker uit.

Wat betreft je schade had je het niet beter met de aansprakelijkheidsverzekering kunnen regelen van die vriend, dan had je minder gezeik gehad met de leasemaatschappij (helaas heel herkenbaar:confused: )
Hoor garage's alleen maar klagen dat ze zo worden uitgeknepen door de leasemaatschappijen, maar dat mag geen reden zijn om het af te raffelen.
 
+2 voor zonder letters.

Hoop dat het 3x scheepsrecht wordt en dat het er weer als nieuw uit gaat zien. Want zelfs ik (vind mezelf nog een leek) kan zien dat dit niet goed gebeurd is.