• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alle lak hetzelfde of toch niet?

Benonderweg

Detailing rookie
31 okt 2022
3
15
Allen,

Is er een verschil in lak van een auto of motor? Ik heb weleens gehoord dat de lak van een motor wat dunner zou zijn, maar betekend dat dan ook dat ik rekening moet houden met de aanschaf/gebruik van producten?

Ik heb al even gezocht, maar ik heb nog geen apart topic gezien over het detailen van een motor.

Alvast bedankt!
 
Het zou goed kunnen zijn dat de lak dunner is, zelfs verschillend onder motoren.

Wat de aankoop van producten aangaat hoef je geen rekening met de lakdikte te houden. Enkel als je van plan bent om bv. te polijsten, waar je een minuscule laag van de lak weghaalt, dan zou ik ook een lakdiktemeter bestellen, al is dit geen garantie op het niet door de lak te gaan! Eerder een extra veiligheid.
 
  • Leuk
Reactions: Benonderweg
Ik gebruik voor mijn motor dezelfde materialen als voor de auto, zoals shampoo, wax etc. De ketting reinig ik wel met de speciale kettingreininger van S100 (ook bij Carclean te koop trouwens). De velgen heb ik in een coating gezet, Gyeon Rim wat echt super handig is bij het schoonmaken, met name de achtervelg van kettingvet. Bij het polijsten gebruik ik dezelfde polijstmiddelen als voor de auto. Ook met de auto maak je een test spot om met een zo licht mogelijke combinatie krassen te verwijderen en zo min mogelijk lak te verwijderen. Ik heb er persoonlijk nooit iets van gemerkt dat de lak dunner is maar dit zal net als bij auto's onderling kunnen verschillen.
 
  • Leuk
Reactions: Benonderweg
Bedankt!

Polijsten waag ik me voorlopig nog niet aan, maar de gyon rim is wel een goede.
Ik maak nu nog veel vette gebieden schoon met wd40, misschien gaat het met een coating wat makkelijker.
 
  • Leuk
Reactions: Riez