Hoi
@Paske , ik heb sinds kort een P60 Evolution in huis.
Geweldig mooi en degelijk apparaat, met stroomopberg vak (heeft Master niet), maar in tegenstelling tot de Karcher die ik hiervoor had kun je waterdruk NIET instellen.
Alleen sproeibreedte kun je varieren, dat kan met meegeleverde lans - maar alleen in 20 of 60 graden, niet traploos helaas.
Dat is echt een min punt, want auto wassen wil je graag met 45 graden, hiervoor moet je een complete nozzleset aanschaffen met allerlei andere nozzles die je eigenljk niet nodig hebt (20 en 60 zitten al in de lans, turbo freeze wordt al bij apparaat geleverd en de 35cm lans die er ook bij zit heb ik nog niet nodig gehad.
Maar goed, de nozzles wisselen eenvoudig dus werkt best goed; calculeer die set bij de prijs in als je een AVA zou bestellen.
Toch blijft niet kunnen regelen van waterdruk wel jammer, ik spoot vaak de velgenborstel schoon op lage druk, draaien aan lans en volle druk op velgen - dat gaat niet met een AVA.
Wat betreft P80: die heb ik ook gehad, maar resulteerde in steeds eruit slaan van stoppen (huis uit 2000 dus toch redelijk modern, geen zware verbruikers verder op die groep, maar ging niet goed ook niet op andere groep). Heeft ook te maken met piek belasting tijdens inschakelen, en type groep, 16A type-B kan dit probleem geven.
En 160 bar is echt heel erg veel, was bang dat ruitenwissers en logo's van de auto afgeblazen werden (45 gr nozzle). Ben overgestapt op P60, die vraagt minder stroom dus geen gedoe met uitslaande stoppen meer, en de 140 bar druk daarvan werkt perfect.
Dit ter overweging - ik zou je dus een P60 aanraden!