• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

Ik denk dat de premium kant van ava vooral in de motor (wel van alu, kranzle messing), slang en pistool zit (dat wat er toe doet). Voor de rest idd wel veel plastic,maar voelt nergens goedkoop. Maar een kranzle is zo 2x zo duur. het moet ergens van betaald worden.
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Ja AVA heeft plastic aan de buitenkant, de Karcher die aanzienlijk meer kost ook. Ik heb zelf een AVA staan, ik heb het idee dat het ding goed in elkaar zit. Beter dan de Karcher hiervoor.

Dat die bij de Praxis ook te koop is, tja handel is handel. Premium zit meer in klantervaring, dan in verkoopplaatsen denk ik. De Gamma heeft bijv best goed spul, maar verkoopt ook dat smurfenspul. Daar wordt het ook niet ineens beter spul van :p
 
Ik ben eens gaan kijken bij de Praxis om de AVA in het "echt" te zien en ook gelijk even te kunnen voelen enzo...

Er stond ook een P50 met XL pakket, die kostte "maar" €219. De P57 met een XL pakket kost €325. Ik denk dat de P57 een nieuwe versie is van ik denk de P50. Het verschil voor zover ik kan beoordelen is dat de P50 130 bar heeft en de P57 145 bar.
Verder zie ik zo geen verschillen, dan vind ik het prijsverschil eigenlijk best wel behoorlijk als het alleen in het aantal bar zit of zie ik iets over het hoofd?

De P50
Screenshot_20240518_134325_Samsung Internet.jpg
De P57
Screenshot_20240518_134348_Samsung Internet.jpg
 
@Quincy ik kan niet duidelijk over dit product specifiek oordelen, echter weet mijn ervaring uit de retail dat veelal de basis typenummers (50-60-70 bijv) leidend zijn en de achterliggende cijfers retailer/kanaal specifiek zijn.

Soms zit er dan een ander kleurtje, accessoire, software dingetje of tuning op om prijsvergelijken te voorkomen.

In dit geval als ik een korte blik op de specs werp zou dit een gevalletje motor kan x eigenlijk aan maar is voor een lager prijspunt teruggeschroefd, zoals bij volvo de b3 en b4 motoren. (Speculatie)
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
@Quincy - Ik kan de P57 niet vinden bij de Praxis (Via Google) Zover ik kan zien, is het wattage 1800 vs. 2000 en de werkdruk inderdaad 130 vs. 145 bar.

Op de AVA-website staat niet eens meer een P50-motor vermeld, dus misschien is het inderdaad de nieuwere versie van de P50? Zo zou ook de slang dikker zijn dan vorige modellen uit de Easy-reeks.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Ik heb de druk niet echt nodig, voor auto's wassen lijkt me 130 bar meer dan genoeg.. en sporadisch reinig ik mijn terras of carport bestrating en dat moet met 130 bar ook wel gaan
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Dus die AVA P50 bij de praxis zou ruim voldoende moeten zijn voor wassen van de auto, tuin etc?
Hoe bevalt die foam cannon van de ava, iemand hier ervaringen mee?

219 euro bij praxis of 3** hier bij carclean vind ik nogal groot verschil. Maar als het alleen om paar bar minder gaat.
 
Zo lees ik hem wel, ook is het wattage bij de een hoger als bij de ander.

Het foam kanon die bij de Prax*s erbij zit, is dezelfde als die bij de P57 zit. In het YouTube filmpje zie je de resultaten hiervan.

Conclusie was dat het best een goede foamer is, zeker in vergelijking met andere hogedrukreinigers
 
  • Leuk
Reactions: G.Scholtens
Ga ik het toch maar overwegen om die P50 bij praxis te halen. Bij Stihl is niks meer, lekkende rubbers. Stugge kabel etc. Onding aan het worden.
Als ik een losse foamcannon ga kopen ben ik ook al rond de 30 a 40 euro kwijt. Dus denk goede keuze
 
Persoonlijk zit ik er ook over te denken om deze te kopen. Ik ben tenminste nog niet overtuigd om voor een P57 te gaan of wellicht een andere variant, die zijn wel aanzienlijk duurder, maar voor mij is het niet overduidelijk waarom ik dan daarvoor zou moeten kiezen.
 
Hetzelfde als mij, als die 130bar al voldoende is waarom dan voor 145gaan. Voor het terras poetsen is het misschien de meerwaarde, maarja ik heb nu volgens mij een HD met 100-120bar en dat lukt ook aardig
 
Reden om een andere te halen…
De Evolution! en master hebben 20 jaar gerantie zo uit mijn hoofd.

En zoals Ava het zegt: als je voor een zwaardere HD gaat kost het minder tijd.
 
Ja maar als we kijken naar de P50 van praxis of P57 van CC, verbetering zal het al zijn met mijn huidige HD. Maar is het verschil van p50 en p57 die 100euro waard voor het auto wassen?
 
Reden om een andere te halen…
De Evolution! en master hebben 20 jaar gerantie zo uit mijn hoofd.

En zoals Ava het zegt: als je voor een zwaardere HD gaat kost het minder tijd.
20 jaar is pas nadat je elke 5 jaar zelf een revisie uitvoert. En ja tijd: of ik nou een uur over het reinigen van mijn terras doe, of 1,5 uur ;)
 
Ja maar als we kijken naar de P50 van praxis of P57 van CC, verbetering zal het al zijn met mijn huidige HD. Maar is het verschil van p50 en p57 die 100euro waard voor het auto wassen?
Logisch dat een bouwmarktketen voordeliger een machine aan kan bieden. Maar wacht maar tot je een keer service/reparatie nodig hebt. Ik zit met mijn HD nu middenin zo’n proces en wordt razendsnel geholpen, continu op de hoogte gehouden van reparatie en testwerkzaamheden en heb de machine waarschijnlijk binnen een week weer terug. Voor de duidelijkheid, bij CC. Probeer dat maar eens bij een bouwmarkt. Die sturen ‘m naar de fabrikant en tegen de tijd dat je ‘m terug hebt is je baard 2 meter langer.

Daarnaast heb ik er een beetje moeite mee, dat op een forum van en door Carclean er gepraat wordt om een machine die CC ook aanbiedt, ergens anders te kopen. Niet alleen hier, maar zijn recent ook voorbeelden van “koop maar dit vergelijkbare product op ali, veel goedkoper dan bij CC”. Bijzonder…maar zal wel aan mij liggen.
 
Dan moet je ik toch even tegenspreken Thomaso. Ik begrijp je punt, echter de machines waar ik het over heb, zijn geen van allen te koop bij CC.

Uiteraard begrijp ik dat service ook wat waard is, maar is jou voor een nagenoeg zelfde machine 100 euro waard voor "service" ? Mij in ieder geval niet moet ik je zeggen, ik koop daar liever andere dingen voor
 
15 bar verschil is bij een hoge drukreiniger anders best veel. Voor ieder zijn eigen afweging natuurlijk!

Heb zelf overigens de P50 en ben er tevreden mee. Mijn referentie was eerder dan ook alleen een instapper van Kärcher. Neemt niet weg dat ik niet echt onder de indruk ben van de power van de P50. Zal bij de P57 vast beter zijn, verklaart een heel groot deel van het prijsverschil in combinatie met de service. Zal de foamer ook niet beter werken met meer druk?
 
Laatst bewerkt: