• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles over de AVA of Norway

toch vreemd dat zo'n eco mode alleen op de smart serie zat, en niet op de Evolution en Smart.
En dat de stroomkabel oprol alleen op Evolution (en weer niet op de duurdere Smart edit: Master)
 
Laatst bewerkt:
@ArjanB
De Ecomode past natuurlijk goed bij een "smart" apparaat maar het was te onduidelijk voor de klant en is uitgefaseerd.
Oprol van kabel is niet op de duurdere Master bedoel je denk ik? De Evolution is het nieuwste model en ik denk dat deze daarom daar op zit en dat ze het huidige Master model niet zomaar kunnen aanpassen.
 
  • Leuk
Reactions: ArjanB
@ArjanB
De Ecomode past natuurlijk goed bij een "smart" apparaat maar het was te onduidelijk voor de klant en is uitgefaseerd.
Oprol van kabel is niet op de duurdere Master bedoel je denk ik? De Evolution is het nieuwste model en ik denk dat deze daarom daar op zit en dat ze het huidige Master model niet zomaar kunnen aanpassen.
Zie post #20. Mijn inziens is het niet uitgefaseerd
 
Zie post #20. Mijn inziens is het niet uitgefaseerd

maar volgens Ava wel ;) zie hun eigen response op de youtube video:


Work this for all models? Evolution and master? Thks
7rdr80zk5bml_jl9qi1x-s48-c-k-c0x00ffffff-no-rj-jpg.jpg

AVA pressure washers
https://www.youtube.com/channel/UCVuGcx-zlpcpNmybUFzCzyg
3 maanden geleden
The Eco mode is only available on Smart machines that are produced before 2021. Sadly, the Eco mode has been removed from newer machines because the feature more often confused users.


 
Iemand ervaring met de standaard terrasreiniger die bij de XL set inbegrepen zit? Ik twijfel of die voldoet, of dat ik de premium zal nemen aangezien die ook voor muren gebruikt kan worden.
(Heb momenteel nog geen Ava, en ben aan het kijken voor de Smart, maar die is alleen nog te verkrijgen in de XL versie met de standaard terrasreiniger)
 
Als ik het goed begrijp is er geen echt verschil tussen de standaard en de pro terrasreiniger.
Buiten dat je de pro met beide handen kan vastnemen voor weet niet welke klus horizontaal, en je hem in hoogte kan verstellen om zo de werkdruk aan te passen.
Heb de Master P80 XL versie met de normale terrasreiniger, en doet best wat hij moet doen.
Echte vlekken blijven toch handwerk met een schuurborstel en product volgens mij.
Maar lees toch graag wat iemand anders bevonden heeft mocht hij beiden getest hebben.
 
  • Leuk
Reactions: Dreier-Reihe
Youtubefilmpje met uitleg over diverse soorten AVA hogedrukreinigers:


En nog overzicht van soorten AVA hogedrukreinigers met specificaties per type:
1678618201268.png


Evolution is doorontwikkeling van Master series met o.a. haspel voor stroomkabel die op Master series niet zit.
 
Hoi @Paske , ik heb sinds kort een P60 Evolution in huis.
Geweldig mooi en degelijk apparaat, met stroomopberg vak (heeft Master niet), maar in tegenstelling tot de Karcher die ik hiervoor had kun je waterdruk NIET instellen.
Alleen sproeibreedte kun je varieren, dat kan met meegeleverde lans - maar alleen in 20 of 60 graden, niet traploos helaas.
Dat is echt een min punt, want auto wassen wil je graag met 45 graden, hiervoor moet je een complete nozzleset aanschaffen met allerlei andere nozzles die je eigenljk niet nodig hebt (20 en 60 zitten al in de lans, turbo freeze wordt al bij apparaat geleverd en de 35cm lans die er ook bij zit heb ik nog niet nodig gehad.
Maar goed, de nozzles wisselen eenvoudig dus werkt best goed; calculeer die set bij de prijs in als je een AVA zou bestellen.

Toch blijft niet kunnen regelen van waterdruk wel jammer, ik spoot vaak de velgenborstel schoon op lage druk, draaien aan lans en volle druk op velgen - dat gaat niet met een AVA.

Wat betreft P80: die heb ik ook gehad, maar resulteerde in steeds eruit slaan van stoppen (huis uit 2000 dus toch redelijk modern, geen zware verbruikers verder op die groep, maar ging niet goed ook niet op andere groep). Heeft ook te maken met piek belasting tijdens inschakelen, en type groep, 16A type-B kan dit probleem geven.
En 160 bar is echt heel erg veel, was bang dat ruitenwissers en logo's van de auto afgeblazen werden (45 gr nozzle). Ben overgestapt op P60, die vraagt minder stroom dus geen gedoe met uitslaande stoppen meer, en de 140 bar druk daarvan werkt perfect.

Dit ter overweging - ik zou je dus een P60 aanraden!
Mag ik vragen hoe jouw ervaringen zijn met de P60 tot op heden? Ik wil graag een ava p60 zelf ook aanschaffen maar vind weinig ervaringen enzo over deze machine/merk. Het probleem van fuses die ploffen kom ik wel vaak tegen bij de ava series. Maar kiezen voor de p60 versie zou dit dus tegen gaan vanwege zijn lager stroom gebruik ? De ava p60 evo lijkt mij naast de karcher en nilfisk een goed bang for buck machine.

Groeten!
 
Ik heb ongeveer 1 jaar geleden een AVA Master P60 aangeschaft. Tot op heden ben ik meer dan tevreden over de machine. Voor de aanschaf lang getwijfeld of ik wel zo’n - voor mij relatief dure - hogedrukreiniger nodig had, maar geen moment spijt van gehad. Ik had hiervoor een Nilfisk E145, maar heb hier nogal wat storingen mee gehad. Allemaal netjes en onder garantie opgelost, maar de machine is langer onderweg geweest voor reparatie dan dat ik er gebruik van heb gemaakt. Daarvoor had een Nilfisk C110. Qua specificaties niet te vergelijken met de E145, maar die heeft me nooit in de steek gelaten (1x een nieuwe slang voor moeten kopen) en daar was ik blijer mee dan de luxere E145.

Waar ik bij aanschaf van de AVA over twijfelde waren eigenlijk een paar dingen. De slang was 1 meter korter, bij de Master is er geen mogelijkheid om het snoer op te rollen en een relatief onbekend merk (voor mij). Een van de accessoires die ik bij de Nilfisk veel gebruikte was de terrasreiniger. Die wilde ik dus bij de AVA er ook bij hebben. Verder waren er eigenlijk alleen maar voordelen, een nieuwe machine, de garantie en het feit dat CC deze machine verkoopt. Alles bij elkaar afgewogen en de AVA aangeschaft.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik tot op heden een probleemloze machine heb waar ik heel blij mee ben. Met het wassen van de auto’s wordt de machine niet heel intensief gebruikt, maar voor het reinigen van de terrassen draait de machine flink wat uren. De haspel met follow-me functie vind ik heel handig en ook het zero force spuitpistool bij langdurig gebruik. Heel af en toe kom dat metertje slang tekort, maar dan verplaats ik de machine gewoon.
 
  • Leuk
Reactions: sepvr
@sepvr heb intussen al flink wat ervaring met mijn P60 en ik ben nog steeds heel tevreden.
Alles wat hierboven gezegd is door IceT sluit ik mij bij aan.
Voor de auto gebruik ik altijd de 40° nozzle, die je dus moet bijkopen maar daarmee is de P60 wel een super volledige set met handige features. Druk variëren / kunnen instellen blijft wel een minpuntje (bijv om velgen borstel schoon te spuiten is het handig om even halve kracht te kunnen draaien) maar daarvoor zou ik hem zeker niet laten staan.
Aanrader dus!
 
  • Leuk
Reactions: sepvr
Hoi allemaal,
Ik heb een ava hogedrukreiniger p57 aangeschaft mijn vraag was moet ik die registreren voor de 10 jaar garantie te bekomen soja hoe doe je dat?
danku alvast