• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alpine rotary

MellyVan

Detailing addict
28 mei 2011
35
65
Is er iemand bekend met de Alpine rotary?

Ten minste, zo ver mijn kennis reikt is het een rotary, enkel draaiend niet oscillerend en toerenbereik van 600-3000rpm. Machine is 1200W, lijkt me netjes.

Kan iemand me er meer over zeggen? Typenummers zijn niet bekend, op de doos staat wel 74074 als artikelnummer...

Thanks!

Je had even kunnen Googlen op Alpine 74074 dan had je zelf al wat meer info en een plaatje kunnen posten.

Daar kwam namelijk dit uit:
5218369.webp

Inderdaad 1200 watt en vergelijkbaar met een Ferm rotary.

Wat kan er ook over zeggen:
-instapmodel
-kakt waarschijnlijk in bij wat meer druk
-meegeleverde backingplate is zo hard als een kei en bovendien te groot (18 cm)

Heb je ervaring met een roterende machines, wat wil je ermee gaan doen?

Mocht je hem willen gebruiken schaf dan een 125mm plate aan, andere pads en Monello polijstmiddelen.

Plaatje en info had ik al, ik heb het apparaat zelfs al in m'n hand gehad bij de lokale automaterialenzaak dus zo ver was ik al :)

Als het een instapper is met niet te handige accessoires dan haak ik af. Hij is wel interessant geprijsd overigens... Bedankt voor je meedenken!

Ik heb overigens geen ervaring met machinaal polijsten en weet dat een DAP een betere instap is, maar ben niet bang om een steilere leercurve aan te gaan...

Heb je uberhaupt al ervaring met een rotary of ben je handig met machines.

Het is echt niet zo dat het apparaat onbruikbaar alleen. De rpm drop is vervelend maar er is mee te werken als je het alleen af en toe gebruikt.
Wel de backingplate vervangen en goede pads/polijstmiddelen nemen, dat scheelt al enorm.

Als je een beetje handig bent kan je best met zo'n machine aan de gang, het is niet zo dat je ineens door de lak gaat o.i.d.
Niet de bedoeling om zweet in je handen dat ding aan te pakken of denken dat het allemaal zo'n vaart niet loopt en je het wel even doet.
De juiste instelling ligt ergens daartussen, geen garantie dat het niet fout kan gaan maar het helpt wel.

Wel opletten op de warmteontwikkeling op kunststof panelen.
Waxen en glaze aanbrengen is geen goed plan, een D/A is daar veel beter geschikt voor.