• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief Meguiars Liquid Wax

danstijl

Detailing addict
3 apr 2018
58
65
Lent
Beste Leden,

Sinds een nieuwe 2e handse auto, ben ik steeds meer zelf de auto aan het schoonmaken ipv de wasstraat. Als leek kocht ik maar een bekend merk en dat is Meguiars. Carclean kende ik nog niet en andere merken dus ook niet. Nu bevalt alles van Meguiars wel goed, maar de Ultimate Liquid Wax begint toch wel te voelen in de beurs, erg duur. Weet iemand een soortgelijk product (want beviel erg goed) wax die ik ook kan gebruiken? Lees hier veel op forum maar zie door de bomen een alternatieve wax niet meer???
 
Probeer eens Collinite 845. Dat is ook een topper!

Wil je wax uit een potje. Dan kan je eens kijken naar Collinite 476, 915 of Soft99 Fusso.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Welkom op het forum.

Wil je gebruiksgemak (aanbrengen/afnemen), veel waar voor je geld (aanschaf/aantal keer gebruiken) en goede eigenschappen (beading/sheeting/standtijd), dan zijn de collinite waxen zeker een goede aanschaf. :D

De ''845'' is een vloeibare wax die zich makkelijk (handmatig/machinaal) laat aanbrengen en afnemen. Mocht je per ongeluk toch een dikke witte laag gesmeerd hebben, wat voor elke wax killer is, dan is afnemen nog goed te doen. (Bij veel andere waxen is het dan spierballen trainen!) Prima standtijd.

De ''476s'' is een vaste wax en deze laat zich ook prima verwerken zoals hierboven. Deze wax heeft een iets langere standtijd en een populaire winter-wax. Doet iets minder aan je glans.

De ''915'' is de wat duurdere variant en deze doet het goed op donkere kleuren. (Wetlook) Ook deze wax laat zich makkelijk verwerken en heeft een prima standtijd.


Voor elk wax-gebruik geldt een basis; Bijna onzichtbaar smeren, checken middels een swipe-test of hij afgenomen kan worden. Houd je jezelf hier aan, dan komt het goed.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Wat fijn, al snel die adviezen. Dan ga ik zeker even kijken welke collinite ik moet nemen. Dat wetlook op een zwarte lak vind ik erg mooi, dat had die liquid wax van Meguiars ook.
 
De 915 was in de aanbieding. Maar nu niet meer zie ik? Deze koste vorige maand €35.

Maar de 845 is ook een topper hoor! Ga je geen spijt van krijgen

Echter staat hij nog wel onder het kopje "aanbiedingen".... @Tim @Dibbuz

https://www.carclean.com/nl/marque-d-elegance-carnauba-paste-wax-no-915-340g.html
c0a91fad27e4201bfdda8ed09a68d8a2.jpg
 
Ik weet niet hoe vaak je de Meguiar's wax moest smeren. Ik verwacht wel dat de standtijd van de Collinite waxen beter is.
Qua verbruik ken ik de Meguiar's waxen ook niet. Ik heb gisteren een auto in een laagje Collinite 915 gezet en er is bijna niet te zien dat er iets uit het blik is. Ik denk dat het nog 'n hele tijd kan duren voordat ik weer een ander blik moet kopen. (Had hem inderdaad net afgelopen maand met de aanbieding gekocht.)

@RoyR is al gemeld ;) https://forum.carclean.com/threads/opmerking-bij-nieuwe-website.17409/page-20#post-366877
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik weet niet hoe vaak je de Meguiar's wax moest smeren. Ik verwacht wel dat de standtijd van de Collinite waxen beter is.
Qua verbruik ken ik de Meguiar's waxen ook niet. Ik heb gisteren een auto in een laagje Collinite 915 gezet en er is bijna niet te zien dat er iets uit het blik is. Ik denk dat het nog 'n hele tijd kan duren voordat ik weer een ander blik moet kopen. (Had hem inderdaad net afgelopen maand met de aanbieding gekocht.)

@RoyR is al gemeld ;) https://forum.carclean.com/threads/opmerking-bij-nieuwe-website.17409/page-20#post-366877
Niet gezien
 
Jup, de vaste waxen koop je en je doet enorm lang met zo'n blik! :) Ik heb met de 915 flink wat auto's gewaxed en dat voor die paar tientjes. ;)

Met name op zwart zou ik de 915 erg mooi vinden. :)
 
Collinite is altijd een goede keuze 845/476 zijn het meest makkelijk qua verwerking,915 moet alleen opgelet worden dat je em superdun opzet (is bij elke wax eigenlijk belangrijk).
Een andere heel mooie maar op dit forum minder vaak benoemde optie is Surf city paste wax qua standtijd gaat Collinite winnen maar wat is deze wax easy!
 
ok, bedankt allemaal. Dan denk ik nog even na over de 845 vs 915 ivm kosten. Zag dat de 915 idd een top produkt is, maar wil juist een produkt van rond de 20 a 25€. Misschien ook om meer te proberen dan alleen Meguiars wat ik gewend was. Als er nog meer alternatieven zijn, hoor ik dat graag.
 
Zal de surf city paste wax ook checken.
Ik ben alleen vloeibare wax gewend, dus uit blik nog nooit mee gewerkt. Ik sta zeker open voor iets nieuws.
 
@danstijl , ik zou gewoon eens een vaste wax proberen en koop dan lekker de 476 (betere standtijd) of Surf city barrier reef paste wax (makkelijkste wax qua verwerking). Beide waxen zijn erg vergevingsgezind met afnemen.
 
Budgettair gezien moet je dan 476 of 845 pakken. Beide toppertjes. Welke je ook koopt, je wordt er erg enthousiast van.
 
@Marcel1973 ,uiterlijke/onderlinge verschillen tussen waxen zijn er zeker maar vaak niet zo groot als men in het algemeen aanneemt. Het is niet anders...
Als het puur om looks gaat denk ik dat qua glans/warmte de Barrier Reef zou winnen maar nogmaals het verschil zal miniem zijn. Met name de verwerking van Barrier reef is subliem . 476 moet gezegd worden verwerkt ook easy en heeft een veel betere standtijd.
 
845 is ook een absolute winnaar zeker om machinaal op te zetten.
Zelf pak ik wel vaak liever een vaste wax
 
Laatst bewerkt: