• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief Meguiars Liquid Wax

In mijn ervaring zijn idd de verschillen tussen vele waxen niet wereldschokkend.
Wel vind ik de verwerking vaak veel verschil maken.
Als je je auto met 1 soort wax gedaan hebt zie je niet een twee drie verschil maar soms komen de lijnen of de kleur beter uit met bepaalde soorten en merken.

Ikzelf vind het leuk om te smeren en vergelijken van veel soorten wax, de hele dure (€300,- +) en de meer betaalbare (- €50,-) en heb gemerkt dat het vooral de verwerking is welke me gaar een wax veel laat gebruiken.

Ik ben fan van waxen van onder andere Zymöl, Mitchell & King, Black Magic Detail, Pinnacle en Swissvax vanwege de verwerking icm de looks, niet omdat ze duur (der) zijn maar omdat ik een groot verschil merk qua verwerking.
Veel van deze heb ik 2e hands of als sample dus hoeft het niet zo duur te zijn als een volle grote pot.

Waxaddict vind ik zeer fijn om te gebruiken maar ben niet zo van de moeilijkere (lees: speciefieke) werkwijze regels, Vitreo vind ik sowieso een hele goede wax allround.

Er zijn ook mooie merken (zoals bijv. Obsession Wax) welke mooie waxen hebben maar, voor mij persoonlijk, niet echt uitblinken in iets en de andere geboden producten wat tegenvielen...zegt niks behalve dat ik het geprobeerd hebt en nu weet wat het is...

Collinite 845 deed me niets qua looks en verwerking maar zoals de meeste detail spullen is dat een persoonlijke ervaring, ben wel heel benieuwd naar de Surf City Barrier Reef maar komt ooit wel eens om te proberen.

Dodo Juice heeft vele waxen en panel potjes dus daar is genoeg keuze in, geurtjes zijn wel ok en verwerking ook wel ok (vind ik)...niks mis mee maar ook niet wauw of speciaal fijn of beter dan een andere vind ik.
Natty’s paste wax vond ik ook leuk om te proberen en is niets mis mee behalve het witte residu wat overal in gaat zitten.

Fusso en andere vergelijkbare (o.a. FK high temp wax) hebben me positief verrast qua verwerking en omgang met vuil en water maar de looks doen me niet zo heel veel, ideaal voor in de wintermaanden dus, net als een sealant als Sonax PNS.

Staar je niet blind op mooie verpakkingen met mooie beloftes of lovende reviews omdat iedereen dat zegt maar koop iets wat je wat lijkt en gebruik het en beslis dan zelf, slecht is het bijna nooit.

Veel plezier in het kiezen van een wax, hierboven zijn al veel goede adviezen gegeven mbt verwerking en dergelijke, doe er je voordeel mee.
 
Bedankt allemaal, ook altos voor je verhaal.
Vind het ook wel leuk om uit te proberen en denk toch dat ik met de 845 begin. Zag dat je idd samples kon kopen, dat zal ik dan ook wel doen.
Nu lees ik op t forum, dat sommigen nóg een laag over de (eind)wax doen. Ben daar nog niet bekend mee, heeft dat nog nut en ziet men daar ook voordeel en looks in? Zag bijvoorbeeld de mothers top coat. Dacht dat de wax als laatste kwam.
 
De waxlaag stapelen of aftoppen met een andere wax is veelal een persoonlijk voorkeur. Het zit ook een beetje tussen de oren wat zich daar afspeelt. Bij collinite is 1 laag echt prima, het voornaamste is dat je de tijd neemt en zorgt dat je al het plaatwerk geraakt hebt.
 
Goede instelling om (op termijn) een paar verschillende waxen te proberen. Voorheen had je wellicht die ene wax maar er zijn veel mooie waxen te koop en het is fijn om de verschillen te proberen en ervaren. Samples zijn inderdaad leuk om producten te proberen.
De Advanced Top Coat ken ik niet, maar een goede wax lijkt me voldoende en ik kan me niet voorstellen dat zoiets heel veel toevoegt. Misschien dat iemand er wel ervaring mee heeft?
Wat je wel tussendoor eens zou kunnen gebruiken is bijvoorbeeld een spraywax of finisher om na een wasbeurt de bescherming weer wat op te halen.
 
Bedankt. Inderdaad wel handig voor tussendoor. Ga ik ook meenemen.
Toch maar besloten om een keer met vaste wax te werken en dus toch maar de 476s van collinite, puur dat ik benieuwd ben hoe dat werkt, al lijkt het me moeilijker aanbrengen dan vloeibare vorm, maar ga toch de uitdaging aan.
 
Bedankt. Inderdaad wel handig voor tussendoor. Ga ik ook meenemen.
Toch maar besloten om een keer met vaste wax te werken en dus toch maar de 476s van collinite, puur dat ik benieuwd ben hoe dat werkt, al lijkt het me moeilijker aanbrengen dan vloeibare vorm, maar ga toch de uitdaging aan.
-weinig wax/1 lichte draai uit de pot op je waxpad doen.
-niet bij de rand van een paneel beginnen maar daarnaar toe werken vanuit het midden.
-net zo lang doorsmeren tot de waxpad slecht wax af gaat geven.
-startpunt van het smeren is vaak dikker dan de rest dus smeer dit deel extra goed uit
-deel voor deel werken
-swipetest (ff inlezen) en uitwrijven.
Hoe dunner je smeert des te makkelijker neemt ie af!
 
  • Leuk
Reactions: danstijl
Kan in niemand z'n portomonee kijken maar 4 a 5 tientjes voor een pot(je) wax is een minimale investering, Collinite waxen zijn absoluut top.

Zoals al vaker aangegeven hier, zelfs al zou je 3 keer per jaar een nieuw wax laagje op je wagen zetten , heb je zeer waarschijnlijk nog in de pot zitten wanneer je besluit een andere wagen te kopen.
Meguiers ook in het begin gebruikt, voor mij absoluut betere opties nu ik ze ken.

Succes met je keuze, goed advies van de heren voor mij.
 
-weinig wax/1 lichte draai uit de pot op je waxpad doen.
-niet bij de rand van een paneel beginnen maar daarnaar toe werken vanuit het midden.
-net zo lang doorsmeren tot de waxpad slecht wax af gaat geven.
-startpunt van het smeren is vaak dikker dan de rest dus smeer dit deel extra goed uit
-deel voor deel werken
-swipetest (ff inlezen) en uitwrijven.
Hoe dunner je smeert des te makkelijker neemt ie af!

Bedankt! Jouw tips ga ik zeker gebruiken!
 
Bedankt Dimitri, voor ht eerst ook maar iets anders proberen.

Ik heb uiteindelijk de Collinite 476 besteld en met jullie tips, moet het zeker lukken.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Volgens mij goede keuze die 476. Zelf zit de 845 en de 915 in mijn arsenaal. Ik ben absoluut fan van de 915. Prachtige resultaten daarmee. De 845 heeft duidelijk een langere standtijd dan de 915 maar die vind ik persoonlijk wat meer een glasachtige look geven.