In mijn ervaring zijn idd de verschillen tussen vele waxen niet wereldschokkend.
Wel vind ik de verwerking vaak veel verschil maken.
Als je je auto met 1 soort wax gedaan hebt zie je niet een twee drie verschil maar soms komen de lijnen of de kleur beter uit met bepaalde soorten en merken.
Ikzelf vind het leuk om te smeren en vergelijken van veel soorten wax, de hele dure (€300,- +) en de meer betaalbare (- €50,-) en heb gemerkt dat het vooral de verwerking is welke me gaar een wax veel laat gebruiken.
Ik ben fan van waxen van onder andere Zymöl, Mitchell & King, Black Magic Detail, Pinnacle en Swissvax vanwege de verwerking icm de looks, niet omdat ze duur (der) zijn maar omdat ik een groot verschil merk qua verwerking.
Veel van deze heb ik 2e hands of als sample dus hoeft het niet zo duur te zijn als een volle grote pot.
Waxaddict vind ik zeer fijn om te gebruiken maar ben niet zo van de moeilijkere (lees: speciefieke) werkwijze regels, Vitreo vind ik sowieso een hele goede wax allround.
Er zijn ook mooie merken (zoals bijv. Obsession Wax) welke mooie waxen hebben maar, voor mij persoonlijk, niet echt uitblinken in iets en de andere geboden producten wat tegenvielen...zegt niks behalve dat ik het geprobeerd hebt en nu weet wat het is...
Collinite 845 deed me niets qua looks en verwerking maar zoals de meeste detail spullen is dat een persoonlijke ervaring, ben wel heel benieuwd naar de Surf City Barrier Reef maar komt ooit wel eens om te proberen.
Dodo Juice heeft vele waxen en panel potjes dus daar is genoeg keuze in, geurtjes zijn wel ok en verwerking ook wel ok (vind ik)...niks mis mee maar ook niet wauw of speciaal fijn of beter dan een andere vind ik.
Natty’s paste wax vond ik ook leuk om te proberen en is niets mis mee behalve het witte residu wat overal in gaat zitten.
Fusso en andere vergelijkbare (o.a. FK high temp wax) hebben me positief verrast qua verwerking en omgang met vuil en water maar de looks doen me niet zo heel veel, ideaal voor in de wintermaanden dus, net als een sealant als Sonax PNS.
Staar je niet blind op mooie verpakkingen met mooie beloftes of lovende reviews omdat iedereen dat zegt maar koop iets wat je wat lijkt en gebruik het en beslis dan zelf, slecht is het bijna nooit.
Veel plezier in het kiezen van een wax, hierboven zijn al veel goede adviezen gegeven mbt verwerking en dergelijke, doe er je voordeel mee.