• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alu velgen?

xbreed

Detailing rookie
12 apr 2010
11
0
Ik lees hier heel veel over het schoonmaken van zeer verweerde en supervuile velgen, maar eigenlijk weinig topics die specifiek gaan over het restaureren van (zéér) vervuilde aluminium velgen.

Ik heb ze al een paar keer bewerkt met Turtle Wax Extreme Nano-Tech Wheel Cleaner i.c.m. een EZ Detail Auto Brush maar er is amper verbetering. De remstof is blijkbaar heel sterk 'aangekoekt'.

Wie weet raad? Ik verwacht dat er veel gaan zeggen dat ik ze best ga kleien, maar zijn er ook andere velgenreinigers die je me kan aanraden, eventueel icm klei?

DCP_0908.jpg

DCP_0910.jpg
 
foto's helpen waarschijnlijk ook wel wat, dan is het iets gemakkelijker in te schatten wat je nu precies bedoelt :cool:
 
ivo's zei:
foto's helpen waarschijnlijk ook wel wat, dan is het iets gemakkelijker in te schatten wat je nu precies bedoelt :cool:

ik zit nu op m'n werk dus da's nog ff lastig... maar ik zal er vanavond wat opzetten.

edit: bij deze gebeurd!
 
Paulus de Boskabouter zei:
Voor echt vieze velgen: Divinol of Flowey. Dit zijn hele zware velgenreinigers.

en waar vindt ge dat in den belzik? Ik heb er eens op gegoogled maar dan kom ik steevast uit op Deutsche sites...
 
xbreed zei:
en waar vindt ge dat in den belzik? Ik heb er eens op gegoogled maar dan kom ik steevast uit op Deutsche sites...

Ik koop dat gewoon hier bij de autowasserette om de hoek!