• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail American Nissan

Michel Kuijpers

Detailing guru
13 apr 2015
1.867
173
41
Brunssum
Hi Folks!

Een klant van de overbuurman ( kapsalon ) vroeg of ik haar auto ook eens kon behandelen.
De auto was voor haar alleen een vervoermiddel van a naar b en was al flink toegetakeld.
Veel plekken waar je de spuitnevel nog zag zitten en waar het opnieuw gespoten was.
Of ik er nog iets van kon maken.....ik heb dus twee dagen aan deze wagen gewerkt.
Bij aankomst:

upload_2016-6-25_17-48-40.webp

De auto eerst maar eens flink afgespoten en daarna gewassen met nanolex pure shampoo en een Meg's washmit.
De wieldoppen heb ik ingespoten met APC en daarna nog met Non Ferro.
De auto is daarna gekleid met DD Juice Born Slippy en meg's claybar.
Stukje deur:
upload_2016-6-25_17-49-54.webp

Ik heb de hele auto gedaan met twee hits Nano's heavy cut op yellow pad en 1 hit op Nano's finish polish.
Wat voor en na foto's, helaas kan ik er niet meer van maken de auto was op dat gebied te erg toegetakeld.
upload_2016-6-25_17-51-7.webp

upload_2016-6-25_17-51-26.webp

upload_2016-6-25_17-51-51.webp

upload_2016-6-25_17-52-5.webp

Voorbeeld van de randen hoe vuil ze waren, deze met APC en een borstel te lijf gegaan:
upload_2016-6-25_17-52-49.webp

De ramen nog schoongemaakt van binnen en buiten met Nano's glass cleaner.
Bandjes/trims en chroomwerk nog gedaan.
Koplampen geschuurd met p1500/p2500 en daarna gepolijst en beschermd.
De auto is daarna nog in de M21 sealant gezet en als laatste 1 rondje Nano's final finish.
Nog het eindresultaat wat haalbaar was:
upload_2016-6-25_17-55-2.webp

upload_2016-6-25_17-55-45.webp

upload_2016-6-25_17-56-6.webp

upload_2016-6-25_17-56-47.webp

@mdlange
Natuurlijk is dat balen, maar je kunt hooguit je best doen en er het beste van maken. Als je dat gedaan hebt en je hebt het maximale bereikt, dan kun je tevreden zijn. Blijkbaar vind de eigenaar die schades acceptabel. Auto ziet er nu in ieder geval veel beter uit.

• Leuk
Reacties: Michel Kuijpers
@mdlange
Natuurlijk is dat balen, maar je kunt hooguit je best doen en er het beste van maken. Als je dat gedaan hebt en je hebt het maximale bereikt, dan kun je tevreden zijn. Blijkbaar vind de eigenaar die schades acceptabel. Auto ziet er nu in ieder geval veel beter uit.

Volgens mij heb je de verkeerde getagged :) Maar je hebt wel helemaal gelijk.

wat ik heb begrepen was het geen primera, ze hadden deze gekocht via de afcent ( nato basis )
Het kan best een primera zijn maar waren geen type aanduidingen aanwezig.