• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ammo NYC

Intussen al bijna 2 jaar geleden dat ik dit plaatste. De kennis die ik toen en nu heb verschilt serieus. ;)

Als je het hele systeem toepaste was het fijn om er mee te werken. Zeker de Hydrate was een plezier als de wagen in de Skin zat. Mijn Hydrate is inmiddels al even op, en helaas heb ik er nog geen waardige concurrent voor gevonden; en zal er ook niet snel vinden. Men zou denken dat een simpele QD hetzelfde is, dat is het niet dus. Heel ander product.

Enige die ik nog over heb is een beetje van de Creme. En deze hou ik voor het pronkstukje op ons werk. :)
conv_1410.jpg




Het was leuk om de producten even te gebruiken, helaas bestel ik ze niet nog eens vanwege de absurde taksen/douanekosten die moesten betaald worden.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Crunchtimez Wow, super mooie Porsche! Al even op je site gekeken, maar die is niet te koop zag ik;) Wel een mooie collectie GTS'en.

Wat betreft AMMO, Larry is zeer sympathiek. Reageert erg snel en duidelijk op je mail en zijn youtube kanaal is erg leerzaam. Helaas naar mijn mening wel een beetje beperkt tot wassen en het aanbrengen van sealants/wax. Hij is ook wel regelmatig in de weer met zijn polijstmachines, maar een serieuze film over de verschillen tussen verschillende polijstmiddelen heb ik er nog niet tussen gevonden. Dit is een erg goed filmpje over het primen van de pads als SMAT polijstmiddelen gebruikt, maar er is nergens sprake van dat dit geen zin heeft om met de Menzerna middelen te doen en Larry zit er eerlijk gezegd bij als een overenthousiaste puppy die voor het eerst Bonzo krijgt. Of hij echt nog nooit van de Kevin Brown Methode heeft gehoord, of voor het filmpje alleen maar doet alsof, geen idee.

Maar goed, ere wie ere toekomt en hij heeft zijn zaakjes mooi voor elkaar. Hij mag aan mooie auto's werken, is een bekende van de juiste mensen en heeft ongetwijfeld veel meer ervaring dan ik en ik denk dat vooral dat laatste zijn sterkste punt is.

Wat betreft zijn producten, in dollars zijn ze gunstig geprijsd, maar om ze hier te krijgen in mijn ogen veel te duur. Wat betreft een alternatief voor Hydrate, heb je Gyeon Cure al eens geprobeerd?
 
Crunchtimez;n414319 zei:
heb ik er nog geen waardige concurrent voor gevonden; en zal er ook niet snel vinden.

Welke producten heb je allemaal geprobeerd om te vergelijken?
 
Ik kan met niet voorstellen dat "Larry" zelf zijn producten ontwikkelt. Hij zal ongetwijfeld zijn favoriete producten hebben opgezocht en deze in een gestyled potje gestopt. Met zijn youtube filmpjes heeft hij een fantastische marketing voor zijn producten. De Ammo hydrate zal haast ook onder een andere naam te koop zijn, alleen weten we de naam niet.

Ik denk dat Monello ook geen 'eigen' producten maakt (of heb ik het mis), maar het fantastische eraan is dat de producten top (uitgeselecteerd) zijn!
 
Er zijn maar weinig echte fabrikanten. Er zijn zeker minder producenten dan merken detailingspullen, anders zou het onbetaalbaar zijn. Wat er vaak gebeurt is dat een merk specificaties doorgeeft aan een fabrikant, die maakt enkele samples, 'beetje' fine tunen en dan in productie. Soms worden de prototypen nog wel in eigen beheer gemaakt.

Voor zover ik weet worden bijvoorbeeld de polijstmiddelen van Monello door Menzerna gemaakt, maar volgens specificatie van Tim en co. Veloce zou nog wel een simpele 'rebadge' zijn, maar Mezzo en Finale zijn volgens mij wel enigszins gewijzigd. Wat betreft Larry, hij heeft een relatie met een chemicus en hij claimt dat ze hem helpt met wat wel en niet werkt. En in een van zn filmpjes was hij een nieuwe velgenreiniger aan het testen, dus het is zeker geen simpele rebadge, maar zou wel gebaseerd kunnen zijn op...
 
Mooi verhaal dat zijn vrouw chemicus is, doet het ook goed marketingtechnisch ;)
Neem aan dat andere gerenommeerde merken ook minimaal 1 chemicus in dienst hebben!

Die hydrate schijnt nogal een hype te wezen en kan niet vinden op het internet of het inderdaad een simpele rebadge is!
 
Hahaha, je kan niet geloven dat het uniek is??;) Super bijzonder zijn deze producten niet en dit bestellen bij een fabrikant is ook het probleem niet. Het probleem is meer dat je gelijk een enorme hoeveelheid moet bestellen om het enigszins effectief te doen wat betreft kostprijs. Wat betreft CG, het zal mij benieuwen of zij wel zelf produceren. Het zou zomaar kunnen dat CG en Ammo uit dezelfde fabriek komen, maar dan zijn ze gewoon allebei klant:) (Dit is speculeren hoor, ik weet alleen dat de pads van CG bij BNS vandaan komen, geen idee waar de rest vandaan komt.)

Nog maar eens het filmpje over hydrate bekeken. Beetje lang verhaal, maar het is 'gewoon' een QD. Voordeel hiervan is dat er vermoedelijk iets als een anti kalk middel in zit, voldoende smeermiddelen en dezelfde polymeren als in Skin. Vooral dat laatste zorgt er natuurlijk voor dat het uitermate goed te combineren is met skin. In mijn bescheiden mening is dit uniek in de samenstelling, maar niet uniek in wat het doet en kan.

Hij is altijd wel een groot fan van de poriën van de lak, maar dat wil er bij mij eigenlijk niet in. Als lak poriën heeft, dan heeft hij deze al dichtgesmeerd met 'tons of Skin' en past er echt geen Hydrate meer bij. Volgens mij kijken we hier gewoon naar het verdampen van het water zonder dat je watervlekken overhoudt. Vandaar mijn aanname over het anti kalk middel.

Nogmaals, geen mening of zijn producten nou goed of slecht zijn, ik denk dat er een hoop afhankelijk is van je persoonlijke voorkeur. Of je het prettig vindt werken of dat net het accent ligt waar jij het graag hebben wil, maar dat kan voor iedereen anders zijn. Maar echt unieke producten zijn er nog maar weinig. En dan bedoel ik uniek in de zin dat ze iets kunnen wat geen enkel ander product kan.
 
M135;n414365 zei:
Ik denk dat Monello ook geen 'eigen' producten maakt (of heb ik het mis), maar het fantastische eraan is dat de producten top (uitgeselecteerd) zijn!

Monello heeft een aantal producten die relatief ongewijzigd zijn, maar wel wat aangepast op onze wensen. Monello heeft ook producten die helemaal op maat zijn en uniek zijn:
  1. De gehele microvezellijn is 100% op maat en naar eigen specificatie en kwaliteit. Uiteraard heeft Monello geen eigen fabriek, maar er is geen ander merk dat de Monello doeken ook voert
  2. Monello Ibrido is en blijft een unieke hybride wax die 100% op maat en na vele samples is samengesteld. Tot nu toe is er geen enkele wax die hiermee vergeleken kan worden. De Alu pot is 100% eigen ontwerp, niemand heeft deze, de houten kist 100% eigen ontwerp, niemand heeft deze
  3. Lavare, Perfetto zijn ook speciaal voor Monello gemaakt. Probeer maar een product te vinden dat hierop lijkt.
  4. Monello Non-Ferro is ook uniek en speciaal voor Monello ontwikkeld (talloze varianten geprobeerd en getest)
  5. Alle detailingtassen zijn 100% op maat gemaakt.
  6. Foamlans: private label, met net dat beetje extra (verpakking, foam, fles met bedrukking enzovoorts)
  7. Spraybottles: uniek, niemand heeft de Monello flessen op deze manier bedrukt.
  8. And so on and so on.
Tonie;n414370 zei:
Wat betreft Larry, hij heeft een relatie met een chemicus en hij claimt dat ze hem helpt met wat wel en niet werkt. En in een van zn filmpjes was hij een nieuwe velgenreiniger aan het testen, dus het is zeker geen simpele rebadge, maar zou wel gebaseerd kunnen zijn op...
Tsja, zo'n chemicus... Of je er nu mee getrouwd bent of niet. Er zijn heel veel freelance chemici in de USA die dit soort werk voor derden doen. Ik geloof best dat hij zijn spul helemaal op maat kan maken. Het is een kwestie van de juiste ruwe materialen laten mixen in een fabriek. Dat soort fabrieken hebben bijna alle materialen liggen en je kunt dus alles combineren.

M135;n414379 zei:
Neem aan dat andere gerenommeerde merken ook minimaal 1 chemicus in dienst hebben!
In dienst of als freelance. Voor bijvoorbeeld Ibrido, Non-Ferro en Lavare zijn er geheel eigen formules samengesteld die ook meermaals zijn aangepast of verfijnd. Hiervoor hebben we gebruik gemaakt van ervaren chemici die wij betaald hebben om het spul te ontwikkelen.
Tonie;n414454 zei:
Het zou zomaar kunnen dat CG en Ammo uit dezelfde fabriek komen, maar dan zijn ze gewoon allebei klant:)
Kan heel goed. Chemical Guys claimt dat ze het allemaal zelf maken, maar dat is zeker niet waar. Een groot percentage komt bij Warner Chemicals vandaan en dat is helemaal niet erg. De foamproducten zijn ook niet uniek en komen uit dezelfde foamfabriek als de Monello foams.

Maar ook Meguiar's en Mothers Wax bijvoorbeeld delen soms dezelfde fabrieken en hebben in de basis het zelfde product (NTX Paste Wax tegenover SynWax Paste bijvoorbeeld).
 
Tonie;n414454 zei:
Beetje lang verhaal, maar het is 'gewoon' een QD
Maar dan "super super super concentrated" :-D:-D om in de woorden van Larry te blijven.

@Tim: mooi kijkje in de keuken geef je. :)^ voor transparantie!
 
  • Leuk
Reactions: Tim