• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ammo NYC

Crunchtimez

Detailing rookie
24 jun 2013
22
0
Ik zie hier geen topics over, dus dacht het maar even te delen.

Sinds ik mijn nieuwe wagen heb opgehaald een paar maanden geleden, had ik tot mijn grote ongenoegen gezien dat deze volledig bedenkt was in kleine krassen.
Spijtig genoeg was dit enkele weken nadat ik mijn auto was gaan afhalen, omdat de wax die ze erop hebben geplaatst begon weg te werken.

Toen ben ik beginnen rond dwalen op youtube om eventuele oplossingen. En toen botste ik op iemand die Larry Kosilla heet. Die zijn eigen detailing firma heeft.
Samen met zijn eigen producten heeft hij enkele youtube videos gemaakt over how-to's.

Na maanden zijn videos te volgen heb ik uiteindelijk de stap genomen en enkele van zijn "regimes" besteld in Amerika. Samen met enkele dingen die ik op Carclean heb besteld ben ik dan maar aan de slag gegaan.

Dit was het resultaat na wassen & clayen:

1015234_637894812888469_1924758175_o_zpsa0910e46.jpg


Dit is de resultaat na de hele behandeling:

1015528_637894746221809_1152248828_o_zps53370efe.jpg


Dit is waarschijnlijk ver van perfect volgens enkele van jullie. Maar voordien spoot ik mijn auto af met een tuinslag, shampoo erover en done.
Maar eindelijk is m'n nieuwe auto, effectief als nieuw!

2013-04-27204647_zps7d941029.jpg


Zou prachtig zijn moest Carclean ook deze producten kunnen verdelen.
 
  • Leuk
Reactions: D!m!tr!
Mooi resultaat dat je behaald hebt!

Ik volg Larry ondertussen ook al een tijdje op Youtube, sinds de eerste aflevering van driveclean. Wat zijn producten betreft: ik twijfel er niet aan dat het goede producten zijn (hier nogmaals bewezen) maar ik vermoed dat de vraag ernaar in Nl en Be te beperkt is. Bovendien zijn de producten van AMMO NYC redelijk duur herinner ik mij... er zijn hier volgens mij goedkopere alternatieven te verkrijgen die net zo goed werken.
 
Ben benieuwd naar wat je gebruikt hebt, hoe je het gebruikt hebt en wat is jouw mening over de Ammo producten.
 
Z'n spul is inderdaad relatief duur. Maar ik heb hem dan ook om advies gevraagd over hoe ik mijn lak het beste zou benaderen.

Stappen die ik gevolgd heb:

1:

Plaatsen met veel vuil op heb ik ingespoten met Auto Finesse Citrus Power, om deze wat los te weken. Erna afgespoten met de HD.

2:

Gewassen met afwas zeep om restanten van de huidige wax die nog een beetje aanwezig was te verwijderen. Uiteraard het overtollige water verwijderen met enkele MF droogdoeken, icm de Metro Sidekick voor de kiertjes.

3:

2 stappen met de DAP500
- Monello - Professional 5,5” Foam Cutting Pad - Yellow + Menzerna FG400
- Monello - Professional 5,5” Foam (Light) Polishing Pad - White + Menzerna SF4000

Hierna heb ik de resultaten gekregen die op de 2de foto te zien zijn.

4:

Auto bedekken met AMMO Skin, gemiddeld 2min laten rusten en verwijderen.

5:

Auto bedekken met AMMO Creme, idem als hierboven.

Dat was de eerste keer. Paar weken erna heb ik wederom de auto gewassen. Beginnende met de AMMO Foam, afdrogen met een bedampte MF droogdoek icm AMMO Hydrate. Dit zorgde al voor een super resultaat op zich.
Hierna terug stap 4 & 5 toegepast.

Ik ben er van bewust dat de markt in BE & NL waarschijnlijk te klein is voor dit product. Maar mij ging het om het principe, er gaat van hem gigantisch veel moeite in die videos en de talloze mails van mezelf. ,^^
De videos van bv. Meguiars overtuigen me gewoon niet, deze van AMMO NYC wel. Zelf met de herhalende woorden van hem "Use what you like, if it's Sonax, Meguiars, .. or mine. I'm not competing with them anyway"

Edit: snelle samenvatting, als ik de wagen nogmaals doe zal ik hiervan fotos bij plaatsen :grinning:
 
Ken de producten ook alleen van youtube.
Als 1 van de eerste filmpjes keek ik hoe to wash a car with 2 bucket system.
Kwam ik uit bij de r8. Sindsdien 3 emmersysteem.

Maar ammo heeft ook gewoon iron x etc.
Dus denk idd dat t niet verschil maakt met andere producten.
 
TriMeX;333341 zei:
Maar ammo heeft ook gewoon iron x etc.
Dus denk idd dat t niet verschil maakt met andere producten.

Klopt, maar IronX ruikt als de pest. Hiervoor alleen zou ik al een ander product overwegen.
 
Ik snap dat het geen deodorantje is maar je kan ook overdrijven.
 
Dibbuz;333344 zei:
Ik snap dat het geen deodorantje is maar je kan ook overdrijven.

Het is gewoon niet aangenaam om mee te werken, dit is maar mijn opinie. Als er mensen hier graag mee werken, mij best. Maar ik moet het niet, hou ook in gedachte dat ik niemand wou beledigen hiermee. :)
 
Ik heb de "kloon" van iron-x en deze ruikt muntachtig.....maar daar stopt het dan , tijdens het gebruik ervan ruik je nog best een onaangenaam geurtje :grinning:
 
Jep, ik ken hem ook al langer. Superfilmpjes en intelligente kerel! Hij kent ook zijn vak heel goed. Ik heb er ook even over getwijfeld om producten te bestellen. Dus heb ik het enkele maanden geleden voorgesteld in het topic over welke producten je in het carclean assortiment zou willen.

Toen liet een van de moderators me ook weten dat de markt hiervoor te klein is in BE en NL. Spijtig... want zou echt graag zijn producten eens testen. Helaas zijn de verzendkosten wat te duur voor mij gezien ik reeds een uitgebreide collectie heb en maar enkele flesjes zou bestellen.
 
Mijn eerste gedachte is: waarom dat merk bestellen in combinatie met carclean spullen .... die had je ook kunnen voorzien van soortgelijke materialen.

Even een kleine vergelijking als ik het goed heb begrepen ( corrigeer gerust )
STEP 01 - FOAM PAINT CLEANSER >>> sour power - glansprotector / gold class. Foamen slaat op de 'foaming agents' ( Zat eerst te twijfelen omwille van het foam gedeelte, kan alleen niks terugvinden over foamen alleen het wassen )
STEP 02 - SKIN DEFENSE COAT >>> sealant a la exp - rejex
STEP 03 - HYDRATE PAINT MOISTURIZER >>> spray & gloss / QD+
STEP 04 - SPIT EMERGENCY SHINE >>> reload / red mist / acrylic spritz / Deep Gloss Spritz Sealant

Hoewel in de BeNeLux de prijzen wat hoger liggen ( nope, maken we geen discussie van ), zijn ze zeker niet verkeerd.
Gezien de detailingwereld een grote boost heeft gekregen afgelopen jaren, is men genoodzaakt op het net even anders te doen dan de grote Meg's.
Desalniettemin denk ik dat er nog steeds een hoop te leren is van hun video's, met name gemaakt door Mike Philips
 
Ik volg hem ook al een tijd op YouTube, zeer duidelijke en complete filmpjes.

Ik vraag me alleen af in hoeverre zijn producten "origineel" zijn. Maar goed, ze werken en wie wat gebruikt is niet belangrijk zolang het maar doet wat het moet doen.