ik heb sinds afgelopen vrijdag een andere auto. Het is een BMW 118D geworden uit 2012 in tiefseeblau metallic. Bij de aanschaf zag ik gelijk dat de motorkap en neus behoorlijk wat steenslag had opgelopen. Ik heb toen besloten om deze beide delen via de BMW dealer te laten spuiten. Ik had geen zin om mij hieraan te irriteren. Het spuitwerk was vorige week dinsdag klaar dus een dag of 5 geleden. De verkoper zei bij de levering dat er nog veel witte kalkvlekjes opzaten door waterdruppels. Ik zag verder niet veel bijzonderheden, het was ook nogal donker in de werkplaats. Gisteren, was het lekker weer dus maar eens wat beter de boel bekekenen en schrok mij best rot. De lak lijkt wel vol te zitten met vegen en swirls. De witte kringen lijken wel wat dieper in lak te zitten. Er zijn ook nog 2 a 3 putjes van de steenslag te zien. Verder ziet de lak eruit als een sinasappel huid. De verkoper gaf aan dat dit laatste bij veel BMW's normaal is en dat het met een goede polijstbeurt wel minder wordt. Dit zou ook gelden voor de witte kringen. Vanmorgen zag ik een klodder vogelpoep op de motorkap liggen dus gelijk weggehaald. Deze is er denk ik vanmorgen vroeg opgekomen want heb hem gisteren avond voorzichtig gewassen. Na het weg halen, zie je nog steeds dat het er gelegen heeft, zit in de lak. Ik heb even voorzichtig geprobeerd het met klei weg te krijgen, maar helaas. Ik ben nieuwsgierig of alle genoemde zaken met een polijstbeurt zijn opgelost? Volgens mij had een net gespoten motor kap er moeten uitzien als nieuw. Dus geen sinasappel huid, swirls/vegen, witte kringen en putjes. Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Alvast dank voor de antwoorden.
Alvast dank voor de antwoorden.