• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Andere auto gelijk problemen met lak

@Istnogferarie dat zijn toch geen velgenreinigers maar ijzer verwijderaars?

Ze werken prima hoor maar zijn geen "echte" velgenreinigers (tenzij ik het fout heb)

Het zijn ijzer verwijderaars. De remmen maken ijzer slijpsels die in op je velgen 'branden'
Er is dus geen betere (velgen)reiniger als ijzer verwijderaar voor het remslijpsel met bijkomend voordeel dat het ph neutraal is.
De meeste standaard velgenreinigers zijn richting zuur tot zeer zuur....

Fout heb je het dus niet maar ook niet goed ;)
 
@Clio 1.6 16V Dat natte toiletpapier is prima om de shit even goed nat te maken, en in te laten weken, maar daarna gewoon het papier er af tillen en niet vegen, en bijv. met een fles met een spraykop met water er af spuiten. Ik heb standaard een fles met spraykop met ongeveer een halve liter water in de auto liggen. Zodra ik vogelpoep op de lak zie, spuit ik dat er zo snel mogelijk af (de donkergroene metallic lak van mijn auto wordt ook snel heet in de zon). Sinds ik de auto heb, heb ik geen nieuwe ingebrande vogelpoep plekken erbij gekregen, dus het is afdoende (lelijke droogvlekken van het vuile water verdwijnen wel bij de volgende wasbeurt).
 
Ik heb tot nu toe nog maar 4 details gedaan waarbij er dingen gespoten waren. In alle gevallen waren de panelen afgebakken en werd er geadviseerd om de lak niet binnen 1-2 weken af te sluiten met een wax of iets dergelijks, maar polijsten kon wel meteen.


Greeet
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Thanks voor de tips. Die vogelpoep is er denk ik de ochtend vroeg erop gekomen en ik heb het tegen een uur of 1100 ontdekt en verwijderd, blijkbaar toch te laat.

Ik heb inmiddels van de Dealer te horen gekregen dat de de spuiter het probleem gaat oplossen. Bij mijn eigen spuiter mocht niet omdat ze dat te prijzig vonden en er natuurlijk garantie zit op het spuitwerk. Ik wacht nu op de spuiter en krijg vervangend vervoer. Dit wordt vervolgd.
 
Ik ben nieuwsgierig hoe lang poetsmiddelen goed blijven. Ik heb een kleine 3 jaar geleden een DAP900 set gekocht met daarin o.a. de 3 verschillende Monello polijstmiddelen. Ik vraag mij af of deze nog te gebruiken zijn? Ik neem aan dat mijn Collinite 915 wax nog wel goed is. Ik had eerst een lichte auto en nu dus een donker blauwe. Misschien nog iemand tips wat nog handig is om aan te schaffen met een donkere lak? Ik las dat Scholl S40 extra goed zou zijn voor een donkere lak.
 
De polijstmiddelen zijn na een paar jaar nog wel goed. Even goed schudden en bekijken

Zou eerst daar lekker mee gaan werken voordat je iets nieuws aanschaft.
 
Zo, mijn auto is terug naar de spuiter geweest en de motorkap is nu stukken beter. Hij gaf aan dat het er idd niet uit zag. Hij had een heel verhaal hoe het allemaal gegaan was. Ook had hij een verhaal over de lak van BMW's vanaf fabriek en dat je het met naderhand spuiten nooit echt perfect meer krijgt. Hij had een hekel aan BMW's spuiten volgens mij.

Ik heb nog even wat extra poetsspullen gekocht bij carclean dus hoop binnenkort wat te kunnen doen. Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar iemand die me eventueel alleen kan helpen bij de opstart. Het is zo lang geleden dat ik aan het polijsten ben geweest. Ik heb nu ook een donkere kleur en dat lijkt mij extra moeilijk. Dus als er iemand is in de buurt van Drachten die mij wat wil helpen, graag.
 
Zo, mijn auto is terug naar de spuiter geweest en de motorkap is nu stukken beter. Hij gaf aan dat het er idd niet uit zag. Hij had een heel verhaal hoe het allemaal gegaan was. Ook had hij een verhaal over de lak van BMW's vanaf fabriek en dat je het met naderhand spuiten nooit echt perfect meer krijgt. Hij had een hekel aan BMW's spuiten volgens mij.

Ik heb nog even wat extra poetsspullen gekocht bij carclean dus hoop binnenkort wat te kunnen doen. Ik ben eigenlijk nog steeds opzoek naar iemand die me eventueel alleen kan helpen bij de opstart. Het is zo lang geleden dat ik aan het polijsten ben geweest. Ik heb nu ook een donkere kleur en dat lijkt mij extra moeilijk. Dus als er iemand is in de buurt van Drachten die mij wat wil helpen, graag.
Dat hebben de schadeherstellers altijd... Ik ben vier keer terug geweest voordat ik tevreden was over het resultaat, als ik nu het terrein op rij, duiken ze al weg achter de balie... :joy:
 
  • Leuk
Reactions: opelmark en RoyR
Ik heb weliswaar niet super veel ervaring, maar ik heb de machine wel aardig onder controle. Misschien dat wij samen even een keer kunnen kijken en wat kunnen opstarten. Als het voorwerk goed gedaan is, moet het polijsten prima lukken.

Als je interesse hebt laat het dan maar weten. Ik woon op zo'n 15-20 minuutjes afstand.
 
4 weken wachten met polijsten?

Dat is nieuw!

sterker nog ik wacht zelfs nog iets langer voordat ik ga polijsten.
maar als het met putjes, krassen, kalkvlekken en een flinke orangepeel afgeleverd wordt dan is het een adres om nooit meer heen te gaan, klagen heeft meestal geen nut, helemaal niet als ze bij focwa aangesloten zijn, dat heb ik zelf ook al ondervonden.

maar ik ben wel benieuwd naar de foto's van de motorkap.

kwa polijstmiddelen hangt het af van het merk en hoe het bewaard is gebleven maar ik heb monello mezzo van zeker 5 jaar oud die nog prima werkt.
 
Ik gebruik de polijstmiddelen alleen maar voor mn eigen auto, dus 2x per jaar ofzo. Iedere maand pak ik de flesjes even vast en schud ik ze even goed. Dat werkt prima voor behoud van het middel.
 
Ik heb weliswaar niet super veel ervaring, maar ik heb de machine wel aardig onder controle. Misschien dat wij samen even een keer kunnen kijken en wat kunnen opstarten. Als het voorwerk goed gedaan is, moet het polijsten prima lukken.

Als je interesse hebt laat het dan maar weten. Ik woon op zo'n 15-20 minuutjes afstand.

Dat vind ik super:). Ik heb momenteel even geen tijd want ben nogal druk. Ik meld mij binnenkort even bij je om wat af te stemmen.

Zoals in mijn vorige bericht schreef zag het er nu stukken beter uit. Afgelopen maandag voelde ik even met mijn hand over de motorkap en deze voelde aan als grof schuurpapier. Ik schrok me natuurlijk weer een hoedje. Optisch zie je eigenlijk niets raars. Ze hadden de auto na het spuiten niet gewassen en ik moet dat ook nog doen. Ik hoop aankomende tijd te hebben voor het wassen.

Ik heb trouwens alle 3 soorten polijstmiddelen van Monello.
 
Dat vind ik super:). Ik heb momenteel even geen tijd want ben nogal druk. Ik meld mij binnenkort even bij je om wat af te stemmen.

Zoals in mijn vorige bericht schreef zag het er nu stukken beter uit. Afgelopen maandag voelde ik even met mijn hand over de motorkap en deze voelde aan als grof schuurpapier. Ik schrok me natuurlijk weer een hoedje. Optisch zie je eigenlijk niets raars. Ze hadden de auto na het spuiten niet gewassen en ik moet dat ook nog doen. Ik hoop aankomende tijd te hebben voor het wassen.

Ik heb trouwens alle 3 soorten polijstmiddelen van Monello.

Gave auto, dankbare kleur om strak te maken. Zag de reactie van @Mitchell1990 al, woon zelf in Harlingen, niet heel dichtbij, maar mocht je eens vragen hebben of in de buurt zijn, geen probleem.
En dat geO-H over BMW's spuiten, mijn vorige E46 in het verleden een paar keer bij moeten werken dankzij de navigatiekunsten van de buurjongen, maar die is altijd keurig bijgespoten, zonder klachten.;)
 
Dat vind ik super:). Ik heb momenteel even geen tijd want ben nogal druk. Ik meld mij binnenkort even bij je om wat af te stemmen.

Zoals in mijn vorige bericht schreef zag het er nu stukken beter uit. Afgelopen maandag voelde ik even met mijn hand over de motorkap en deze voelde aan als grof schuurpapier. Ik schrok me natuurlijk weer een hoedje. Optisch zie je eigenlijk niets raars. Ze hadden de auto na het spuiten niet gewassen en ik moet dat ook nog doen. Ik hoop aankomende tijd te hebben voor het wassen.

Ik heb trouwens alle 3 soorten polijstmiddelen van Monello.

Geen probleem hoor. Zodra je tijd hebt dan laat je je maar horen. Ik heb de Scholl Concepts lijn, dus kunnen we kijken wat het mooiste werkt.