• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Angélique stelt zich ook voor

Angelique

Detailing chief
25 sep 2008
714
75
Hoi allemaal,

Ook ik ben net nieuw op dit forum, dus ook ik stel me even voor!
Ik ben Angélique en ben 29 jaar.
Mijn hobby's; websites maken en beheren (o.a. fanatiek webmaster van een brandweerkorps). Ontwerpen (van dvd-hoesjes, wenskaarten, visitekaartjes, etc.), mijn Audi verzameling.
En daarnaast nog autorijden en auto poetsen. Deze laatste twee kan ik helaas al 15 maanden niet, door een ongelukje.
Er wordt hard aan gewerkt om dit weer goed te krijgen maar tot op heden loopt elke poging weer uit op een teleurstelling.
Maar terug to the point, ik rij zelf met een renault Twingo, geen mooie auto, doordat de vorige eigenaar een deur door een amateurtje heeft laten spuiten en toen ik hem net een maand had kwam er zo'n ]-0 die het nodig vond om even een deuk te rijden en maar gelijk weer weg reed.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Zelf heb ik korte tijd bij een carclean bedrijf gewerkt. Hier werd veel gebruik gemaakt van Autoglym producten.
Later heb ik veel auto's gepoetst samen met mijn buurjongen op de zaterdag.
Ik heb een Bosch Pex 400 AE en de laatste 2 jaar heb ik gebruik gemaakt van de cleaner G10 in combinatie met Turtle Wax autowax.
Na dat mijn broer en zus mijn laatste turtle wax en nog wat reinigingsspullen op hadden gemaakt moest er natuurlijk een nieuwe voorraad komen, dus de website van Tim maar eens goed bekeken omdat ik het idee heb dat het veel beter kan. En na het geweldige advies van Tim, heb ik (tot nu toe) de volgende producten aangeschaft:

-Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch White Polishing Pad
-Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Blue Final Finishing Pad
-Lake Country SmartPads CCS 5.5 inch Orange Light Cutting Pad
-Poorboys World Polish with Sealant - 473ml
-Poorboys World SSR2 Medium Abrasive Swirl Remover - 473ml
-Poorboys World Trim Restorer - 473ml
-Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
-Poorboys World Deluxe Mega-Mega Towel - Koraal - 40x68cm

Er moeten nog een aantal doeken bij. En verder advies is van harte welkom.
En hebben jullie vragen of opmerkingen dan verneem ik het graag!
 
Patrick zei:
Welkom benieuwd hoe je hem terug rood krijgt.

Deze auto is niet rood. Dit is de kleur roze!!

De twingo is in zijn begin jaren in alle zuurstok kleuren geleverd geweest.

Gr. Jeroen
 
Hey :) Angelique,

Leuk om weer eens een lady te begroeten :cool: Aangezien het poetsen van de auto toch een mannen aangelegenheid is.

In ieder geval van harte welkom ;)

Kan Tim ook T-shirts voor de "Lady's detailerlijn" ontwikkelen :D
 
ammerlaender zei:
Hoi Angelique,
Ok hartelijk welkom van Duitsland. Je bental een expert,dat is goed voor dit forum.
Groets Roland

Expert zou ik niet zo hard roepen hoor ;)
Heb maar kort bij het bedrijf gewerkt.
En nu ik al een aantal keer hier op dit gezellige forum ben geweest, heb ik al heel veel dingen zien staan dat ik denk......en dat is?? :schaam
Dus ik leer hier nog erg veel!! :party:
 
Welkom! Altijd gezellig als er meer vrouwen aanwezig zijn. begin je weer helemaal van voor af aan met je collectie? Anders zou ik er nog een wax en een klei-set bij doen. Mocht je van je hobby (met de visitekaartjes etc) de je werk gaan maken, kan je op de deur altijd nog een bedrijfssticker plakken. Dan valt het ook minder op dat ie afwijkend van kleur is.
 
DKBM zei:
Welkom! Altijd gezellig als er meer vrouwen aanwezig zijn. begin je weer helemaal van voor af aan met je collectie? Anders zou ik er nog een wax en een klei-set bij doen. Mocht je van je hobby (met de visitekaartjes etc) de je werk gaan maken, kan je op de deur altijd nog een bedrijfssticker plakken. Dan valt het ook minder op dat ie afwijkend van kleur is.

Dank je!

Ik begin inderdaad grotendeels opnieuw met de collectie. Omdat ik de resultaten met Turtle Wax steeds meer tegen vind vallen.

De afgelopen dagen heb ik de volgende dingen er nog bijgezocht, na het bestuderen van dit forum en de meningen van de overige gebruikers.


- PB Waffle Weave Drying Towel - 60 x 90 cm 12,99
- PB Elastic Clay 200 gr. - 23,99
- PB Spray and whipe 473ml - 9,98
- PB Mega mega towel - groen - 8,95 (voor uitpoetsen na het kleien)
- PB Mega plush -groen (2 x) - 5,95 (voor uitpoetsen van de SSR 2 en evt. langslopen)
- Deluxe mega towel -koraal - 8,95 (2 x) (voor uitpoetsen van de polish with sealant)

tot slot nog een washandschoen, maar weet alleen nog niet welke.

Heeft iemand aanvullingen, tips etc?

Alvast bedankt weer!!!
 
Vind zelf de mothers washandschoen van lamswol erg fijn! Super zacht en goede kwaliteit.

(Mothers Wax Genuine Lambswool Wash Mitt - 24x28cm)
 
Dat wordt idd een mooie verzameling spullen. Ik heb bij m'n eerste bestelling de washmitt van Poorboys besteld. Niets mis mee, maar ben snel daarna overgestapt op The Bone van Cobra. Daar is ook een review van op dit forum. Stevig ding, lange vezels, houd makkelijk vast en neemt veel water op. wat mij betreft een aanrader. De washandschoen gebruik ik nu alleen nog maar voor echt lastige / kleine hoekjes en voor de wielen.