• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aparte sheeting

Mark1986

Detailing guru
12 jun 2010
1.389
123
Zoetermeer
Vorig weekend m'n auto gewassen. Uiteraard weer ff genoten van de sheeting, alleen tot mijn verbazing wilde 1 plek niet doen wat de wel deed.. zie foto..

Iemand enig idee wat hiermee de hand is?
Motorkap is gepolijst met de monello serie en een Poorboy Blackhole laagje en afgetopt met Natty's blue..
Ik heb er nu weer een nieuw laagje natty's op aan gebracht. Maar blijf het een vreemd verschijnsel vinden.. Iemand een oorzaak?

Laatst bewerkt door een moderator:
mischien toch iets van neerslag of vervuiling.
had hij het altijd al op die plek ? of pas sinds kort?

klei dat stuk anders nog eens, en neem het dan af met IPA en wax het opnieuw. dan weten we zeker dat het goed moet zijn als het gaat om voorbereiding.

klinkt inderdaad als een hele goeie mogelijkheid :jippie

oplossing: rainx op de koplampen en water in het sproeiervloeistof tankje :ja

Ik heb dat wel inderdaad..
Is ook verplicht als je fabrieksaf xenon verlichting hebt.
Grappige is wel dat ik het aan de andere kant niet heb..
Ik ga het eens in de gaten houden :)

ligt daar niet aan volgens mij.
heb dit zelfde fenomeen enige jaren terug op mijn auto gezien, heb geen koplampsproeiers en het probleem was in het midden van de motorkap

was na een test met meguiars nxt/smartwax/meguiars goldclass/
lak was met Meguairs M7 polish voorbehandeld maar alleen de combinatie met smartwax deed 'raar' na wassen met smartwax-shampoo
is bij die ene keer gebleven, 2e keer wassen was het weg.

Laatst bewerkt door een moderator:
HaroldV zei:
nope, was niet mee gereden en waxen was 1 week daarvoor gedaan.

Same here..
Ik ga hem strakjes nog een keer wassen.. kijken of het nog zo is. Ik heb vorige week dat ene stukje motorkap opnieuw gewaxt.