• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Apc cleaner en auto drogen.

Steffiseat

Detailing trainee
9 jul 2021
89
33
Hallo allemaal,

Ik heb 2 vragen:
Gebruiken jullie een apc cleaner specifiek voor auto's of ook iets uit het keukenkastje?

Ik vind het lastig om te ontdekken hoe ik het beste mijn auto kan drogen. Heb met droogdoeken geprobeerd maar had er veel van nodig(voor een kleine auto). Bladblazer werkte ook niet goed. Nog tips?

Alvast bedankt!
 
Als je de auto goed hebt behandeld, dus mooi glad gepolijst of gekleid en goed hebt voorzien van een wax of coating dan zou je eens kunnen kijken naar de dikke slang methode zoals Jim White hier in dit filmpje doet:
Bedankt voor je reactie! Apart, auto drogen met water haha. Ik zal de tip opslaan, dankje
 
@Ric325i bedankt voor de tip! Ik heb nu een hele dikke pluizig droogdoek, opzich droogt die goed maar niet zoals ik het wil. Ik zal deze even onthouden:)
 
Voor het drogen met een droogdoek, is ook de volgorde van belang: als je begint met drogen begin je met de verticale vlakken (bijv. de zijkanten van de auto) en de liggende vlakken als laatste. Als je liggende vlakken als het dak en de motorkap later doet, krijgt het water meer tijd om weg te lopen, en dat scheelt serieus in de hoeveelheid water die je nog met droogdoeken moet opnemen.

Een ander aandachtspunt: droogdoeken absoluut niet met wasverzachter wassen, dat gaat ten koste van de droogcapaciteit.

Wat APC betreft ik gebruik meestal die van Poorboys, maar nooit iets uit het keukenkastje omdat ik niet weet of een allesreiniger uit het keukenkastje geen kwaad doet (aan bijv. rubbers, plastic of andere kunststof).
 
  • Leuk
Reactions: Jenny2
@Cordoba bedankt voor je reactie! Dat van die liggende en verticale vlakken wist ik niet, bedankt voor de tip! Ja dat dacht ik ook, het kan van alles aantasten dus doe toch maar echt iets specifiek voor de auto.