• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Appelsientjes op nieuwere Europese auto's

... Thanx, denk ik? ...

Die Denim Pads kosten geloof ik een tientje per stuk. En je heb er al snel 50 nodig, was de schatting.

Tijdens de rotary clinic probeerde @Zluytr en ikzelf de pads uit op een zwarte sloopkap, maar ik zag weinig verschil. Sterker nog, het naastliggende gedeelte leek zelfs beter! Tot we er later achter kwamen dat er tijdens een andere clinic al gewerkt was op het paneel...

Later zagen we de Denim Pads in actie op een 'nieuw' paneel en het is werkelijkwaar tof om te zien hoe je eigenlijk niet eerst de boel moet "slopen" en moet herstellen, maar je met 1 stap al een heeeeel eind komt.

Binnenkort kaar eens kijken of mijn Audi slooppaneel diepere krassen en Orange Peel heeft, kan ik wat proberen met wetsanden.


Greetz
 
50 pads is wel heel lichtelijk overdreven...

Op mijn Astra H hatchback heb ik destijds ongeveer 15- 20 pads van "grit 2000" gebruikt.
Deze heb ik met de rotary gebruikt icm M205.Mezzo en Veloce willen op zich ook wel maar doe er dan 1 of 2 druppels finale bij.

Je kan natuurlijk ook een zwaarder product gebruiken, echter moet het polijstmiddel niet alleen corrigeren maar ook smering leveren tussen je lak en de denimpad.
Mijn ervaring is dat de eerste hit niet zoveel doet, je bij de tweede als verbetering ziet en dat bij derde hit pas echt de kast met feest artikelen losgaat.
Gevaar is wel dat het met iedere hit strakker wordt en dat is tegelijk de valkuil, want het is wel raadzaam om te stoppen voor je er door heen gaat. Daarbij is het ook wel lekker dat je voor de toekomst nog wat correctieruimte overlaat.

Zelf vindt ik dat je dit niet kan doen zonder lakdiktemeter. De micron's willen er namelijk met deze pads (en zeker icm een compound) er wel vanaf.
Daarbij wil alles ook wel erg warm worden, zeker op plastic delen corrigeert het erg snel maar kan je ook maar zo tegen onbedoelde verassingen aanlopen.

Dan nog een tip : trek de tijd ervoor uit. Voor mijn Astra H ben ik zeker een dag of 2 bezig geweest en een halve dag voor nabewerking met de DAP.

Linkje naar het orangepeelen van de Astra H : https://forum.Carclean.com/threads/arjan-en-wilmas-astra-h.8039/page-6
Linkje naar het orangepeelen op de Zafira : https://forum.Carclean.com/threads/opel-zafira-a-opc-my03-91-000km-full-gyeon-detail.14532/
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
@tembaco : Volgens jou werkt zo'n denimpad dus beter dan handmatig schuren? Ik snap alleen niet helemaal wat je zegt met : met de hand is niet te zien of allees weg is, want alles is mat. is het met handmatig schuren niet zo dat je juist goed kunt zien of je alles hebt doordat de pieken mat zijn en de dalen nog glanzen als je nog niet ver genoeg hebt geschuurd? Daarbij is het natuurlijk best een dure grap als je 15 a 20 van die pads nodig hebt. Met 2 a 3 tientjes aan schuurpapier doe je een hele auto... Met de Rupes Mini zou ik ook kunnen schuren, maar dat durf ik eigenlijk niet aan. Ik heb het idee dat je daarmee snel te veel weg neemt...
 
@Juffer1, perfecte aanvulling.

De Denimpads werken idd beter vind ik.

Ik snap wat je bedoelt met de pieken die je gelijk/glad wilt schuren om zo de gedachten te hebben dat de orangepeel weg is. In de praktijk is dit echter niet zo heb ik gemerkt. Ben op dit punt dus gaan terug polijsten om de glans te creëren. Wat viel op, nog steeds meer orangepeel in vergelijking met de Denimpads. DAARBIJ, diepere schuurkrassen die je zelf creëert met het schuren. Zelfde als dat je piggytails krijgt met de machine zeg maar. Dit zie je pas als je goed onder een tl- lamp kijkt.

Dat het duurder is, ja zal best. Hobby mag geld kosten. Daarbij worden er wel polijst machines gekocht van €500+ en duren coatings, maar dan zou dit te duur zijn? Als jij je auto wilt schuren voor een paar tientjes aan schuur papier is dat jou goed recht natuurlijk. Mijn keus zal het niet meer worden.
 
Het grote voordeel van de denimpads is dat je direct ziet hoe ver je bent en je mist de diepere schuurkrassen die vrijwel altijd ontstaan. Deze worden niet altijd opgemerkt en dan krijg je dus show auto's waarbij in TL licht nog de diepere afgeronde schuurkrassen te zien zijn.
Zo zonde...

Je hebt ongeveer een pad per paneel nodig. Ook al doe je maar 2 hits per paneel dat scheelt al zo ontzettend veel aan detail (en dus wetlook).
 
Maar die pads werken niet goed op DA machines toch? Of kan het wel, maar werkt het niet zo goed?

Een DA machine werkt voorzichtiger en langzamer dan een Rotary, wat je met een Rotary in een keer doet zul je met een da in 3 of meer keren moeten doen, maar dat heeft ook zijn voordeel, het gaat niet zo snel mis als met een Rotary, ik heb mijn opel ook gedaan met een DA met orangepeel pads, en het gaat, gewoon wat meer geduld hebben, het een en ander ligt natuurlijk ook aan wat voor polijstmiddel je erop gebruikt en hoe hard je lak is.

En wat Arjan ook zegt, een lakdiktemeter is erg belangrijk omdat het meer wegneemt als met gewone pads, zels met een lakdikte meter erbij is het oppassen zeker als een paneel al eens overgespoten is geweest.
 
Laatst bewerkt:
@opelmark Dank. Dan ga ik misschien toch maar een paar pads kopen om te kijken wat ik kan bereiken. Jammer genoeg heeft onze auto er ook behoorlijk last van en met donkergrijs is de glans/reflectie al niet super.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
@Juffer1, perfecte aanvulling.

De Denimpads werken idd beter vind ik.

Dat het duurder is, ja zal best. Hobby mag geld kosten. Daarbij worden er wel polijst machines gekocht van €500+ en duren coatings, maar dan zou dit te duur zijn? Als jij je auto wilt schuren voor een paar tientjes aan schuur papier is dat jou goed recht natuurlijk. Mijn keus zal het niet meer worden.

Ik vind het niet te duur, het is alleen duurder dan gewoon schuren. Als je voor een dergelijke, toch wel extreme, correctie wilt gaan mag het best wat kosten. Dan wil ik alleen natuurlijk wel de garantie hebben dat het resultaat ook echt beter is dan met een paar tientjes aan schuurpapier en dan polijsten.
 
@opelmark Dank. Dan ga ik misschien toch maar een paar pads kopen om te kijken wat ik kan bereiken. Jammer genoeg heeft onze auto er ook behoorlijk last van en met donkergrijs is de glans/reflectie al niet super.
mijn astra is ook grijs (moonland) en ik moet zeggen ondanks dat ik niet alle orangepeel eruit heb(anders denk ik dat ik door de blanke lak laag gegaan was) kreeg ik er een veel mooier glans/reflectie voor terug, pads gebruikt met mezzo, en daarna afgewerkt met mezzo op oranje en finale op een witte hexpad
 
  • Leuk
Reactions: Jansen