• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aquafilter 2000 extractor

@Cordoba - Oh nice! Welke machine heb jij dan? :)
De al eerder genoemde hydro 7000 (afkomstig van het Duitse Albatros concern), die heeft een reservoir met in het midden een scheidingwand, dubbel venster om het peil in de gaten te houden, en dus 2 vul openingen. Ik zal komende week wel een paar foto's plaatsen van het apparaat.

Hier een linkje om de gebruiksaanwijzing daarvan te downloaden en te bekijken.
 
Ik heb ook zo’n hydro7000 en voor die paar keer in een jaar vind ik het een prima ding.
Ik behandel alle delen met de hand en gebruik de machine in principe alleen om productresten en spoelwater te verwijderen.
Maakt idd pokke herrie zo’n ding...
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
@Cordoba - Oh nice! Welke machine heb jij dan? :)
Hier wat foto's van het apparaat om een idee te krijgen (dit is alleen voor het natte werk, filter voor droogzuigen, en grote zuigmond/sprayer voor gebruik in huis staan niet op foto):
SAM_6981.JPG SAM_6982.JPG SAM_6983.JPG SAM_6984.JPG SAM_6985.JPG SAM_6986.JPG
 
  • Geweldig
Reactions: Quantoxx
@Cordoba - Thanx voor de moeite, kerel. :)

Ah, dat is wel geinig, dat "mengen". Zou je dan ook puur product in de ene tank kunnen doen en water in de ander? (Even de juist verhouding buiten beschouwing gelaten)
 
Ik denk dat je dan veel te geconcentreerd sop krijgt, maar je kunt bijvoorbeeld wel de sterkste oplossing in het sopreservoir doen, en extra water bijmengen als je de maximale concentratie niet nodig hebt, en als je verderop dan weer een hoge concentratie nodig hebt (bijv. door hardnekkige vlekken) kun je de concentratie sop weer maximaal zetten. Je kunt er in elk geval wat meer mee spelen dan met de meeste extractors.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Wat dan ook weer handig is, wat kan, denk ik... Als je geen zeep/product in de ene tank doet, maar wél de draaiknop meer naar die tank zet, krijg je dus ook minder water uit de sproeier?

Vond bij de Karcher 6.100 dat je soms veel water sproeide. Dit zal ook komen doordat echt vervuilde bekleding het water niet meteen opzuigt, maar toch. Zou mooi zijn als je het aan kon passen.
 
@Quantoxx Ik zocht wat op over extractors op dit forum en zag dat je vroeger nogal fan was van de Numatic George.
Heb je die ooit gehad? Waarom werk je nu met een Karcher 6.100? Welke verkies je?

Ik zie dat de Karchers in NL verkocht worden voor 300 euro ... Mooie korting dacht ik toch wel. In België is deze korting jammergenoeg niet actief :(

De numatic voor 370 euro op Bol..
Ik zoek er dus ook eentje en was infiete aan het kijken naar de karcher puzi maar misschien is dat zelf wat overkil? Prijs +600 euro
 
@TTT - Ik heb de George nog niet gebruikt en de 6.100 mocht ik lenen. ;)

Ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal, maar had wel de keus gemaakt om een 6.100 aan te schaffen. Deze werkte in de auto naar tevredenheid, in huis vond de vrouw 'm zuigen als een malle en dus ook dat beviel goed. Ook de tegelvloer in de badkamer beviel 'ie goed.

Dus, wat dat betreft deed hij wat hij moest doen en de prijs was lager dan de George.

Zover ik mij trouwens kan herinneren, was de 6.100 altijd al €300,- en dat was hij bij meerdere aanbieders.
Zie nu in jouw links dat hij voor BE veel duurder is en weken levertijd heeft. Geen idee hoe-wat-waarom dat is.
 
Ik heb de Numatic George voor ong 275 uit Engeland laten komen (Cleanstore). Erg tevreden mee.
 
Ik heb een Aquafilter 2000 te koop, mocht er iemand interesse hebben