• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arboseat - De oplossing om makkelijk laag te kunnen werken?

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.807
200
Berkel en Rodenrijs

Vandaag kwam de Arboseat bij ons in de mailbox en hij lijkt mij wel makkelijk.

De seat bestaat al enige tijd, heeft iemand hier ervaring ermee?

Het stoeltje is niet heel voordelig, te weten € 160,-

Dit stoeltje heb ik destijds, ik denk al 2 jaar geleden onder de aandacht gebracht op het forum... :-"

Kan em alleen niet meer vinden.

Een nadeel lijkt me dat je neus van de schoen erg snel naar de kloten wordt geholpen, zeker op straat. De stoel rolt alleen lekker op een gladde ondergrond.

Kwestie van testen. edit; geen ervaring mee
Mijn knieen gaan er niet meer blij van worden :-/
Vraag is of de wielen ook remmen of dat dat volledig aan je tenen ligt
Met je handen vol lijkt het mij lastig manouvreren, alleen de draaiing van je voet

Ik heb een klein ladekastje met wielen (60 € Makro), dat is wat hoger en voldoet prima

Voor mij heeft het geen echte meerwaarde, en het is me zeker geen €160,- waard. Zelf gebruik ik kniebeschermers die in de broek kunnen en die kosten nog geen €5,-. Ik ben trouwens wel nieuwsgierig hoe anderen dat doen :-b .

Ik zoek nog wel een stoeltje met wieltjes, maar voor deze prijs in geen 160 jaar. :-b

Leuk stoeltje maar die prijs8o
Ik heb een verhuisplankje gekocht deze heeft ook wat grotere wielen dus rolt wat brettiger, deze ga ik nog eens aanpassen aangezien hij breed is ga ik er speciale plekjes maken voor producten en pads die ik dan telkens bij me heb, tzt foto's:rules

lol, die foto van die brug, dan doe je toch gewoon de brug omhoog...

Zelf verander ik constant van houding, omdat wanneer ik te lang in één houding zit, ik last van m'n rug krijg.
Het is moeilijk om ergens over te oordelen wat je nog niet hebt geprobeerd hebt, maar vermoed dat het om bovenstaande reden niets voor mij is.

Als ik laag werk heb, dan leg ik wat op de grond (een oud tuinstoelkussen ofzo) en zit dan weer op mijn knieën, dan op mijn hurken en soms ook gewoon in zijn geheel met mijn benen onder de auto (mits hij laag genoeg is).
Iets hoger, dan hurk ik gewoon of draai een emmer om en ga daarop zitten.

in geen 160 jaar, maar dergelijke dingen zullen wel snel bij v cranenbroek liggen voor een fractie van die prijs.

net als de ligplanken zijn ze niet echt comfortabel en kun je toch niet overal lekker bij, enkel goed te gebruiken op een volledig vlakke vloer dus buiten op een oprit is het helemaal een ramp(te kleine wieltjes) een plantenkrukje van een paar euro (of bij de kringloop) gebruik ik al jaren en is kwa prijs prestatie een veel betere keuze.

Mark

Ik gebruik deze:

DSC00733.webp

Werkt ook perfect, koste geloof ik iets van 30,- euro. Via Eelco gekocht destijds.

nicknameless zei:
Een nadeel lijkt me dat je neus van de schoen erg snel naar de kloten wordt geholpen, zeker op straat. De stoel rolt alleen lekker op een gladde ondergrond.

Daar heb je toch "werkschoenen" voor ?

Ik poets ook 's zondags geen auto met m'n zondagse schoenen hoor :lol

Is misschien wel handig in sommige gevallen , maar waar moet ik zoiets weer wegzetten , ik heb nu al plaats tekort .

Dibbuz zei:
Iemand daadwerkelijk zo'n stoeltje wel eens gebruikt in de praktijk?

Ik heb wel een plateau op zwenkwielen gemaakt
- hoe groter hoe vlakker de vloer moet zijn
- geen rem, dan loopt hij weg of je moet 'm tegenhouden
- verplaatsen, minimaal één hand vrij en dan nog gaat hij draaien

Dus nee geen ervaring, maar deductief zegt mijn gevoel nee.
En het filmpje lijkt mijn redenering te bevestigen :weetniet

Hoogte valt mee. 40 cm. Bevalt me beter dan op de knieën of hurken zitten. Wel enig risico om te kantelen als ondergrond niet vlak is, maar de garagevloer is beton.

Frans zei:
soms ook gewoon in zijn geheel met mijn benen onder de auto (mits hij laag genoeg is).
Heb je zulke dunne beentjes dan? :lol

Dibbuz zei:
Iemand daadwerkelijk zo'n stoeltje wel eens gebruikt in de praktijk?
Getuige de reacties blijkbaar dus niet. Niet verwonderlijk aangezien de aanschafprijs aan de (zeer) hoge kant is....

Zelf gebruik ik een detail krukje zoals op het plaatje van PdB. En voor de lager gelegen delen van de auto heb ik een 18mm mdf plank gemaakt met 4 zwenkwielen eronder. Wielen zijn totaal 75mm hoog. Daar kan ik op zitten en zo de onderkant doen. Beter dan je zelf in allerlei vreemde bochten wringen.

Je kan uiteraard ook een "hondje" gebruiken zoals ze bij verhuizingen of voor het verplaatsen van zware dingen gebruiken.

hondje.webp

vertegenwoordiger is ook hier geweest!

is voor onze monteurs makkelijk voor het afmonteren van wandcontactdozen!

al met al echt een handig ding!

neuzen van je schoenen gaan wel snel kapot.

prijstechnisch: duur, maar helpt de rug wel echt!!

Die kleine wieltje lijken mij alleen lekker lopen op een supergladde ondergrond....

Dus als je auto op een grindpad staan heb je aan het rollen geen h&l...

Maar dit lijkt mij voor minder dan 160 eurie zelf te maken voor diegene die het willen......

D.