• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's BMW E30 325i Touring, ex-drifter

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Hoe ik aan de BMW kom heeft een verhaaltje. Niet zo'n leuk verhaaltje eigenlijk:

Op 29 April is onze vorige auto, de Jetta, namelijk gestolen en toen gebruikt voor een plofkraak in Wormerveer. (ZIE: http://www.rtvnh.nl/nieuws/104137/Plofkraak bij ABN Amro in Wormerveer [video]) Hierbij is hij helaas helemaal uitgebrand :( :(

Toen een week of wat geleden ik met een kennis mee was naar de Cobra club poetsdag bij Meguiars in Baarn kwam hij met het volgende idee. Hij had nog wel ergens in een loods een E30 staan. Ooit een 318, maar nu een 325, vroeger door hem en z'n maten gebruikt om mee te driften... Hij stond "in de weg" of ik hem niet wilde hebben. (in ruil voor wat poetsdiensten van z'n andere auto's). UITERAARD!

Na een hoop gedoe met de APK, RDW, APK, RDW, motor aantonen, RDW etc kwam vandaag het telefoontje, de papieren zijn binnen!

Dit is hem dan:

3518uvp.webp

2vun2gz.webp

5oup2c.webp

59zf9w.webp

2pzlkp4.webp

emr9k.webp

Enorm goor, alles is vies, er zitten rubber"krassen" op, het interieur is smerig en ga zo maar door.. Hij stinkt gelukkig niet zo als m'n Golf deed ;), maar het is wel weer een leuk project!

Laatst bewerkt door een moderator:
Kikkuh !! als nu ook nog het zaklantaarentje in het handschoenenvak erbij is ...
Heeft nu al klassieker status, dus vertroetelen die hap :cool

Maf idee dat ze je auto jatten om er een kraak mee te zetten.
( Bedenk me net: Wie steelt er nou een auto met roze wielen als ie zoiets van plan is?)

Maar goed je heb een nieuwe ride gescoord en daar feliciteer ik je mee. Er zit genoeg uitdaging in voor een detailer. Succes!

Edit: ik zie net in het filmpje dat de roze wielen er al af waren.

Dat is wel klote zeg. De beelden van de Jetta doen pijn aan mijn ogen :'(

Wel een leuke BMW heb je nu :-)^

Die zal er voor het driften wel onder zitten, maar voor normaal straatgebruik zou ik een LSD eronder hangen.

Voor een Ex drift auto, ziet deze er nog strak uit.
Denk dat je hier een heel leuk project hebt staan, er weer een plaatje van kan maken.
De drift auto,s die ik tegenkom op de autoshows, zien er van afstand wel gaaf uit.
Maar van dicht bij is het meestal niet zo strak meer onder al die stickers.
En wel een leuk detail, die hydraulische handrem, gewoon laten zitten .

Kijk even op e30fansite.nl/Forum, zit een hele hoop kennis en onderdelen ;)
Heerlijk rijdende wagens zijn het, vooral na verlaging :ja

Jammer van de Jetta. Gelukkig heb je er een mooi project voor terug!

Mocht je nog wat onderdelen nodig hebben, ik heb nog het eea staan, waaronder een nette keienvanger.

Heel veel plezier met dit bommetje!

Dit zijn wel de leukste types BMW's die er zijn, heb er gedurende korte tijd (helaas) ook een gehad. Zit het interieur er nog compleet in? Ik zie althans geen rolkooi, andere gordels en lichte kuipstoeltjes. Ik zou hem niet detailen maar mat zwart schilderen, de zgn rat-look geven, een leuk project is het sowieso.

RedCat;331141 zei:
Kikkuh! als nu ook nog het zaklantaarentje in het handschoenenvak erbij is ...

Helaas, die zit er niet meer bij :(

Luziano;331148 zei:
Geweldige auto's die E30's. Nog geen 100% sper?

Geen idee hoe dat werkt, maar het standaard diff zit er nu onder..

ivo's;331168 zei:
Kijk even op e30fansite.nl/Forum, zit een hele hoop kennis en onderdelen ;)
Heerlijk rijdende wagens zijn het, vooral na verlaging :ja

Heb me er aangemeld! En hij is verlaagd, maar ik vind hem wel een tikkeltje zwabberig in bochten. Maar dat kan ook komen omdat ik gewend ben van 100 naar 120 te gaan in een bocht terwijl ik nu 100 naar 150 doe :P

FastBazz;331174 zei:
Mocht je nog wat onderdelen nodig hebben, ik heb nog het eea staan, waaronder een nette keienvanger.

Heel veel plezier met dit bommetje!

Nou........ Heb je nog een knappe einddemper liggen?? Dit ding vind ik afschuwelijk. 1 ding, het mag amper wat kosten hoor. (Dat is het hele plan achter de auto)

Petrus;331177 zei:
Zit het interieur er nog compleet in? Ik zie althans geen rolkooi, andere gordels en lichte kuipstoeltjes. Ik zou hem niet detailen maar mat zwart schilderen, de zgn rat-look geven, een leuk project is het sowieso.

Hmmm, volgens mij mist er niets. Er zitten stoffen kuipjes in met zo'n verstelbaar knieen stuk en blauwe stiknaad. Zitten bijzonder goed! De halve middentunnel mist natuurlijk wel. En ratlook? Een grapje hoop ik? ;)

8-) 8-)

Net een fijne bestelling geplaats bij onze CC vrienden.... Van het weekend de BMW eens flink verwennen!

- 3M - 3434 afplaktape - 19mm breed
- 3M - 3434 afplaktape - 38mm breed
- Grit Guard - Grit Guard - Blauw
- CarPro - Eraser - 1000ml
- Auto Finesse - Clay Bar - 200g
- CarPro - TRIX - 600ml
- Polishing Power - DAP900 V2 Raffini Starterskit - Power Pack

Vooral met die laatste ga ik heeeeeeeeel erg blij zijn. Tot nu toe "polijst" ik alles met de hand. Afgezien van het minimale resultaat had ik altijd maximaal spierpijn na een detailbeurt. :-d :-d

Grapje, nee hoor, ik vind het wel wat hebben, sommigen zijn best mooi gedaan, creatief met roest zeg maar en dan blanke lak erover heen.

5187905_orig.webp

9278975_orig.webp

Maar ik zie dat je jezelf met hetzelfde DAP pakket hebt verwend als dat ik pas gedaan heb voor mezelf en dan is zo'n Beemer natuurlijk een ideaal oefenstuk

Die eerste foto is een photoshop:| Het ziet er soms wel leuk uit, een oud golfje plat op zijn bek met een imperiaal en een olie vat op een stro baal op z'n dak, maar van deze BMW kun je nog wel wat maken!

Sneak peak van de BMW... heb hem vanmiddag gepolijst (machinaal een eerste keer voor me :) )

24q7ptt.webp

een fatsoenlijk Foto verslag volgt snel