• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Archie's Punto

Archiebald

Detailing chief
20 jan 2012
376
85
Allen,

Aangezien ik niet echt van plan ben mn Punto zo standaard te laten als dat hij nu is, en er her en der toch wel wat (lak)schade op zit die ik wil gaan herstellen heb ik besloten ook maar een projecten topic te openen :) Ik zal niet zo flitsend van start gaan als sommige hier, maar easy aan zal ik wat updates posten :)

Allereerst de auto details zelf:
Fiat Punto 1.2 16v Sporting
80pk & 114nm, maar voornamelijk gekocht ivm het gemiddelde verbruik van 1:16,7
6bak handgeschakeld
Radio met 6-cd wisselaar
Elektrische ramen en dakraam

We kochten, zoals boven al gemeld, de Punto ivm het verbruik. Tot die tijd reed ik rond in een 1988 Jetta met 3-traps automaat en zo'n auto is niet bepaald zuinig te noemen (1:8/1:9.5). Na wat knopen door gehakt te hebben en m'n vriendin d'r Golf mk1 Cabriolet verkocht te hebben zijn we gaan zoeken voor een goede Punto. Op 30 December 2011 hebben we toen deze auto gekocht vlakbij Rotterdam.

Tijdens de proefrit en de weg terug naar huis om en om gereden en wat een heerlijke stille auto was dit! Helaas toen we thuis aangekomen waren en ik 's avonds besloot hem te laten zien aan m'n ouders begonnen de problemen. Het motor-management lampje begon te branden en de motor viel uit. Starten en weer uitvallen. (Een fijne afsluiter van het jaar!). Na contact met de verkoper en Fiat Marre in Amsterdam is hij daar nagekeken en bleek er een stekker gecorrodeerd te zijn. Nadat dit verholpen is heb ik alweer 12.000km met de Punto gereden zonder een probleem :)

Plannen
Verlagen, inmiddels al een -30mm verenset gekocht
Koplampen zwart(er) maken
Mk2b achterlichten
Audio inbouwen
Andere velgen, of de huidige zwart plasti-dippen
Her en der iets subtiel in Carbon wrappen

Dan wat foto's:

Na aanschaf
6600617823_c07907a48b_z.webp

Punto by Archiebald, on Flickr

6600617029_e9f9e16d30_z.webp

6600617233_4732b827b7_z.webp

6600617455_a77bafb591_z.webp

Na de eerste goede wasbeurt:
7336014208_c3c79e1df7_c.webp

7335996144_26fab9dff4_c.webp

7336020354_d73d986aeb_c.webp

Laatst bewerkt door een moderator:
Helemaal eens met Mark! Carbon spiegels staan wel dik :love

Maja ik ben stiekem een beetje een carbonofiel :lol

Mark1986 zei:
Alleen die camouflage zou ik niet doen.. :X

Dat kan ik goed begrijpen, maar misschien is dat juist een reden om het WEL te doen :-" :-" Haha

Woody zei:
Maja ik ben stiekem een beetje een carbonofiel :D

Hier nog 1, gelukkig is m'n vriendin het ook. Helaas is het echte spul erg duur, al zit ik wel te denken om b.v een CF toiletbril te kopen ofzo :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Vanmiddag toen het droog werd de trims van de Punto even schoongemaakt en met m'n nieuwe Auto Finesse trim dressing ingesmeerd. Onvoorstelbaar hoe weinig product je daarvan nodig hebt zeg! Super. 't Is ook vrijwel direct droog en voelt niet vettig aan, en het ruikt nog eens lekker ook.

Deze post is speciaal daarvoor, met een 50/50 foto voor het verschil. Maar vooral om te kunnen bepalen wat de standtijd wordt :)

2lc5h07.webp

Netjes! Heb zelf ook de AF Revive net uitgeprobeerd op mijn auto. Helft wel en helft niet ben benieuwd en maak morgen pas foto's zodat het verschil nog beter te zien is 8d

Had ik trouwens je berichtje maar eerder gelezen dan had ik zeker ja gezegd! rofl

Klopt, ik kwam vanmorgen aan bij de auto en toen was het een hele mooie effen satijn (matte) strip :jippie

En ik heb nog zo'n 2,5e meter zelf thuis liggen, dus de volgende meeting misschien? :-"

Zo even een after, voor de standtijd van de Auto Finesse trim dressing... Ik heb hem er dus op 08-07 op gedaan en zo zien mn trims er vandaag uit:

Note: En die is best belangrijk, ik heb de trims niet schoon gemaakt, zoals op de fles staat (I know), maar alleen met een MF doek afgenomen.... Daarbij heeft het alleen maar geregend wat beide dus niet ideaal kan zijn voor dit resultaat.

16q5mp.webp

250ifm8.webp

Ik zou het de volgende keer toch echt even goed ontvetten/reinigen.
Het is gewoon zonde van het product, als het er vanaf regent.

Je mag best een x aantal deciliter APC overnemen, als een gallon iets te veel is :)

Ik heb nog zo'n 60% in mn 1l fles zitten, dus dat zit wel goed :)

Het was gewoon m'n ongeduld dat ik dit wilde proberen. Daarbij heb ik denk ik 10 druppels gebruikt om alle trims van de auto te doen. Dus ik ben ook nog eens super zuinig geweest :)

Helaas! Maar zonder goed te ontvetten schiet het het doel van een (bruikbare) test nu een beetje voorbij naar mijn mening.

Bij mij heb ik het er ook zo opgesmeerd en het zit er nog steeds op :-b