• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arie's verslaving - The Showroom

Arie, weet jij ook iets over de concentrate-versies van producten? Tot mijn verbazing waren deze weg uit de webshop, zoals de Clearly Menthol en Born Slippy.
 
Die komen vooralsnog niet terug. Born Slippy is er wel in een 100ml concentraat versie. Voor de andere is de grootverpakking nu 5 ltr kant en klaar. Er was soms teveel onduidelijkheid over de mengverhoudingen en daarom doen ze het niet meer
 
Ah donders. Dat is jammer. :confused: Mij leek ''1:10'' vrij simpel, toch? Althans, snap het dat het verschil tussen normaal '1:10 = 11 delen' versus Dodo's '1:10 = 1 van de tien delen' voor wat fronzende wenkbrauwen kon zorgen, maar als je het fout deed, was het geen ramp.

Wauw... Denk niet dat het mengen de reden was, maar puur marges.

Born Slippy was eerst €15,- voor 5L. Nu betaal je €40,- voor 5L. (100ml Concentrate €8,- was 1L eindproduct. Voor dit bedrag had je normaal 2,5L)
Clearly Menthol was eerst €34,50 voor 4L. Nu betaal je €75,- voor 5L. :eek:

Hmm... Dan wordt het maar weer terug naar een gallon Spray&Wipe om te kleien, voor €45,-. (7,5L eindproduct)

Dit is best wel heel erg zuur, zeg.
 
Oei, dit baart me zorgen. Ik gebruik zowel de Slippy als de Clearly veel/vaak.
moet ik op zoek naar een alternatief?
 
@GeBas - Tja, ik ook. Ik gebruikte het graag omdat het goed werkte, maar voornamelijk om de lage prijs.

Ik gebruikte vanaf het begin altijd Spray&Wipe voor kleien/detailer/drooghulp/etc. Echter werd dit nogal prijzig omdat ik veel details ging doen. Dus, Born Slippy was al een heel verschil in onkosten. Nu is het weer andersom en niet te zuinig ook!
 
Die prijsstijgingen liggen niet alleen aan DJ's werkwijze maar ook aan de Brexit. Ik bestel regelmatig iets in Engeland. De prijzen van de merken zijn hetzelfde maar eenmaal in Nederland betaal ik 1/3 meer om het daadwerkelijk in huis te krijgen.
 
Dat zouden ze dan in de UK een extra reden moeten vinden om een concentraat in een grotere verpakking aan te blijven bieden... Het wordt nu door de Brexit hoedanook al duurder, en door een concentraat alleen nog maar in een relatief dure kleine verpakking aan te bieden nog eens duurder dan voorheen. Zo jaag je wel je trouwe klanten weg.
Beetje... Dom :p
 
Het beste is als jullie het melden aan Dodo zelf. Wij kunnen het ook doen namens jullie maar hoe meer individuele klanten vragen om een concentraat Born Slippy groter dan 100ml hoe eerder ze het zullen doen. Ze hebben het product al (Slip Shot), kwestie van een 500ml fles pakken en een label.

Het concentraat Clearly Menthol is er helemaal uit dus dat wordt lastiger vrees ik.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en RoyR
De BtbM is zelfs wat goedkoper geworden, de Ifoam 5L is maar een paar euro duurder... Denk niet dat het erg veel met de brexit te maken heeft.

@Dibbuz - Ik zit niet perse om een concentraat verlegen, maar meer om een gunstige prijs zoals ze hadden. :p
 
Begint zo toch aardig gevuld kastje weer te worden.

IMG_2084.JPG
 
Alles weer keurig op zijn plekkie en er gaat inderdaad altijd meer tijd inzitten dan je denkt vooraf, maar alles
weer even door je handen heen gehad dan geeft dit wel een lekker gevoel als je dit allemaal zo ziet staan.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie