• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Arjen's 307 XSi NIEUW!! VERLAAGD

Arjen78

Detailing rookie
13 sep 2010
102
0
Een maandje geleden heb ik in het topic over de Volvo 1800ES beloofd om ook m'n eigen auto binnenkort aan te pakken. Dat is afgelopen weekend gebeurt met:
- gewassen met de washmitt van PB en BTBM van Dodo, met twee emmers
- een volledige kleibeurt met klei van Meg's en quick detailer
- DAP:
- 1 hit inizio op oranje
- 1 hit mezzo op oranje
- 1 hit finale op wit (wat volgens paulus te grof is, las ik in een ander topic)
- Black hole
- Techwax van Meg's

Er zitten hier en daar nog wat hardnekkige krasjes die ik nu niet weggekregen heb. Met name rond de handgrepen op de deuren en de achterklep, maar swirls hebben het niet overleefd.

Ben zo druk geweest dat ik tijdens het werk geen foto's heb gemaakt, maar ik vond de 50/50 er ook niet zo uitspringen op deze zwarte lak. Hier volgen wat close ups en wat overzichten van het eindresultaat. Veel plezier met foto's kijken

5713523604_dc983b618c.webp

5712964171_39228a1eb8.webp

5712958929_e39c47cdc0.webp

5713519216_de1b065240.webp

5712950815_6a5beb95ae.webp

5712945135_d5362b422a.webp

en deze is verplicht toch?
[
5712947649_49b60ce06d.webp

Ziet er goed uit.

Ga je je auto ook nog verlagen? Ik denk dat je auto nog mooier zal zijn.

Is dit 18 inch wat er onder zit?

Ziet er goed uit! En ja; wit is te grof om mee te finishen, deze heeft nog een cuttingfactor van 2/6. De BH maskeerd waarschijnlijk de microkrasjes veroorzaakt door het polijsten.

tamer zei:
Ziet er goed uit.

Ga je je auto ook nog verlagen? Ik denk dat je auto nog mooier zal zijn.

Is dit 18 inch wat er onder zit?

Thanks. Is inderdaad 18 inch. Verlaging komt eraan. Waarschijnlijk voor 4 cm en achter 3.

Paulus de Boskabouter zei:
Ziet er goed uit! En ja; wit is te grof om mee te finishen, deze heeft nog een cuttingfactor van 2/6. De BH maskeerd waarschijnlijk de microkrasjes veroorzaakt door het polijsten.

Kan je finishen met zwart? Welke pad. Heb nog een groene heavy polishing pad liggen

Zwart is de pad om te finishen! Licht groen word hier ook veel gebruikt op het forum om te finishen. De laatste is zoals de naam al doet vermoeden voor het zware werk. (heavy=zwaar)

En nu? De auto opnieuw wassen en met zwart er overheen? Zitten nog laag wax en bh in de weg toch?

En een nieuwe zwarte pad bestellen, heb die van mij voor de bh gebruikt. Ook fout zeker?;-)

Kan prima hoor, zwart en BH. Je kunt de pad gewoon uitspoelen met een beetje afwasmiddel. Je hoeft hem nu niet direct weer helemaal opnieuw te polijsten! Het resultaat ziet er toch goed uit? Gewoon zo laten, en de volgende keer als laatste stap zwart of licht groen met Finale. Zou dan, omdat je toch de hele wagen al eerder hebt gedaan, eerst Mezzo op wit en dan de stap die ik net noemde. Inizio op oranje is dan niet meer nodig.

Paulus de Boskabouter zei:
Kan prima hoor, zwart en BH. Je kunt de pad gewoon uitspoelen met een beetje afwasmiddel. Je hoeft hem nu niet direct weer helemaal opnieuw te polijsten! Het resultaat ziet er toch goed uit? Gewoon zo laten, en de volgende keer als laatste stap zwart of licht groen met Finale. Zou dan, omdat je toch de hele wagen al eerder hebt gedaan, eerst Mezzo op wit en dan de stap die ik net noemde. Inizio op oranje is dan niet meer nodig.

Bedankt paulus, voor instant antwoord op mn vraag. ;)

ben nog een interieurfoto-tje vergeten...

dit lekker uitgezogen en plastics met iets van turtle gedaan (stond nog in de kast).

5712977223_a28faa1f5e.webp

Arjen78 zei:
Dat is t m, die rommel krijg ik er niet uit. Ook niet met snappy clean spul. Tips?

Snappy clean moet voldoende zijn om de pad schoon te maken. Oplossen in water, de pad even laten weken, goed inmasseren en met ruim water uitspoelen. Anders wil een scheutje afwasmiddel op de pad ook wel helpen zoals Paulus al zei. Eveneens goed inwrijven en daarna goed uitspoelen.

Mbt het afwerken met finale op zwart: je zou nog een testspot kunnen proberen op bv de motorkap. Misschien zie je verbetering t.o.v. het huidige resultaat. Dan kan je het de volgende keer zo doen, voor nu mooi zo laten.

Mooie wagen trouwens met geweldige velgen!

Mooie wagen inderdaad, zie je niet vaak, een 307 met mooie wielen eronder!! Keurig resultaat. Niks meer aan het bericht van Gideon toe te voegen