• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Aston Martin V8 Vantage S Coupé, finished!

bart0ving

Detailing rookie
24 nov 2012
216
0
29
Dag allen,

thuis hebben we sinds een aantal weken een ´nieuwe´ Aston in het bezit.

De vorige is een Slate Blue Vantage Coupé van 2006:

c489425092012185757_5.jpg


Een aantal weken terug kwam er een Vantage S van 2011 te koop bij de dealer in België. Deze auto is ook in de Slate Blue uitgevoerd (Wat uiterst zeldzaam is, deze kleur staat niet op de standaardlijst)
Voor de leek dus niet herkenbaar dat er een overstap is gemaakt(stap van Vantage naar Vantage S)

Concreet: van 380pk naar 436pk :grinning: en met een bodykit van de V12 Vantage.

De nieuwe:

aston-martin-v8-vantage-s-c847415082013215931_4.jpg


Wat mag ik doen met de auto? Detailen... :D

Gelukkig vind ik dat helemaal niet erg. De vorige heb ik niet meer aan gedaan dan zo nu en dan een laagje Ibrido daar deze al perfect in de lak stond.

Echter zit de 'nieuwe' vol van lakdefecten zoals schuurkrassen:

vbuy.png


RDS'en en swirls:

j5lt.jpg
 
Mooi om zo'n thuis te hebben. Wat een geweldige wagen. Ben benieuwd naar je verslag.
 
Dank voor de complimenten allemaal!

Van start!

Afgelopen zondag, de auto gefoamed met Iron.x snow foam, wassen met overdose btbm en auto volledig met TRIX behandeld.

97k2.jpg


rpyo.jpg


Toen de auto schoon was zijn we naar de poetslocatie gereden. Een loods waar bijv. onze sleurhut gestald staat.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Van hier uit komen dus de volgende stappen :D

Wat ben ik o.a van plan verder:

kleien, polijsten en sealen met cQuartz UK
 
Met begeleiding wel ja :-b

Goed, we gaan weer verder!


De Aston is dus naar de ´detailruimte´ gereden.

Hier heb ik hem maandag volledig gekleid met Monello klei en Spray & Wipe, toch nog weer een aardig werkje...

a1pj.jpg


Vervolgens lak nog eens geïnspecteerd en daarbij een hele boel van zulke krassen ontdekt (zie lichtbundel):

qqk3.jpg


Iemand enig idee hoe deze krassen hier geraken?

Ikzelf gokte op foutief gebruik van een rotary of iets dergelijks.. WAT een k*tklus om die krassen weg te krijgen.

Na 3 hits veloce op geel ziet het er zo uit:

kti8.jpg
 
Ja dan zat mijn vermoeden dus toch goed dat het de zogenaamde 'piggytails' zijn.

Vanavond eens verder.
 
Alvast even een aantal leuke foto´s.

Achterkant, swirls en zeer zware krassen.

Voor:

mlcd.jpg


Na:

qj97.jpg


Zijkant na:

g20a.jpg
 
Vanavond de laatste panelen gepolijst.

In zijn totaal toch de hele auto 2 hits veloce op oranje, sommige delen veloce op geel en 1 hit mezzo op wit gegeven. Al met al zo'n 15 uur aan het polijsten geweest.

Het resultaat mag er zijn...

Behoorlijke vooruitgang van voor:
nnpv.png


Naar dit :-" :
m74v.jpg


Na het polijsten de auto helemaal afgenomen met Eraser.

Zondag maar eens aan de cQuartz beginnen.

Nog dingen waar ik op moet letten?
 
Ik heb diverse stukken nog wel met finale behandeld, maar eerlijke gezegd krijg ik niet de indruk dat het wat (genoeg) toevoegt.