• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ketelapper: vriendendienst op Aston Martin V8 Vantage

ketelapper

Detailing trainee
17 jan 2013
13
47
Aston Martin V8 Vantage

Ik heb een paar weken een leuke auto te logeren van een vriend. Deze gaat in de verkoop. In reactie op mijn aanbod om 'm dan helemaal op te poetsen, kwam reactie "Haal 'm dan even paar weken eerder op, dan heb je er eerst nog leuk plezier van!" OK, na lang nadenken (;)) deal en afgesproken.

Eerst de binnenkant onder handen genomen.

Gedaan:
- stofzuigen
- alle rubbers met Trim restorer
- binnenzijde ramen
- leer Poorboys leather stuff (stoelen, dashboard, deuren, festonering vloermatten, achterpaneel passagierscompartiment)
- motorruimte uitgesopt en stukken met Meguairs mag&aluminium polish

DSCN0380_zps37d940c4.webp

DSCN0378_zps973c5177.webp

DSCN0376_zpsb0fdc9b3.webp

DSCN0371_zps321dfe33.webp

DSCN0375_zps339ac277.webp

DSCN0374_zps9b9daf81.webp

DSCN0373_zpsfb0ad12a.webp

DSCN0366_zpsa01f4fe5.webp

DSCN0363_zps7929384b.webp

dag 2 - exterieur

DSCN0388_zpsf9e3ff9c.webp

Na de interieurvertroeteling volgde het exterieur :) Met hulp van twee Audivrienden sneller en vooral gezelliger om te doen dan alleen!

* wassen (met twee emmers uiteraard)
* kleien (en er kwam bijna niets vanaf…)
* enkele plekjes polijsten (SSR 2,5 was genoeg, alles weg!)
* paar beschadigingen bijgetipt met lakstiftje
* Poorboys white diamond
* Dodo orange crush
* Meguairs metal&aluminium polish voor uitlaten, roosters, grille

* velgen wassen
* banden met Dasty
* velgen reinigen met Iron-X, Tar-X en héél veel detailaandacht
* Poorboys wheel wax
* Meguairs tyre gel

Ik was een laag EX-P van plan, tussen white diamond en wax in, maar omdat de auto nu in de verkoop gaat, zou dat volgens de experts F en E niets toevoegen. “Je doet het dan enkel voor een ander…” Dus die stap geskipt.

Tussendoor is Erwin nog even losgegaan met colorlock en andere kunstgrepen, om het beschadigde leer in bestuurdersportier op te lappen.

voor:
DSCN0406_zps1505cc0c.webp

bijna klaar:
DSCN0412_zps53cff850.webp

Vele handen maken licht werk :thumbsup: Rond 11u begonnen, tegen 16u klaar.

DSCN0381_zpse9685336.webp

de grille… echt aluminium! ff polishen

voor:
DSCN0396_zps7ac7f136.webp

halverwege:
DSCN0419_zps8225c83d.webp

en klaar:
DSCN0420_zps3dd3a855.webp

kras op lak naast de voorruit
(is nu helemaal weg)

DSCN0395_zpsd2a33c3f.webp

ben je erg gek als je uitlaten ook aan binnenkant even met metalpolish doet :?:

DSCN0409_zps5ee00a78.webp

velgen: TLC en veel Fingerspitzen…

DSCN0383_zpsbbf8f5c8.webp

DSCN0397_zps9dceed53.webp

DSCN0394_zps2787c3e0.webp

tankdop
Tsja… met een verbruik van 1:7 moet je regelmatig tanken… en helaas laat je dan een keer het vulpistool tegen de lak aantikken…

DSCN0401_zps1717e24a.webp

DSCN0414_zps27c63faf.webp

eindresultaat

DSCN0423_zpsb6a79d3a.webp

DSCN0424_zps4973e0c4.webp

DSCN0387_zpsa5245aca.webp

DSCN0416_zpscde3f952.webp

DSCN0399_zpse6ee6481.webp

Wat een super mooie auto met al een even mooi resultaat! :-)^ ,^^ Goed bezig geweest met drie man, vele handen maken licht werk. Na SSR2.5 nog afgewerkt naar een fijner middel?

Dank :)

Naast enkele plaatselijke SSR2,5 is er niets gepolijst. De auto heeft in 7 jaar slechts 45.000km gereden en is in die 7 jaar al 2 keer eerder door mij (en de eigenaar) vertroeteld. Zit geen enkele swirl op, altijd perfect behandeld. Was dus verder niets nodig om 'm in showroom- en verkoopstaat te krijgen.

Mooie auto , hoewel ik de combinatie kleur/velgen wat aan de neutrale kant vind. Mogelijk bedriegt dit op de foto's en is de auto irl wel echt 8-())

Mooi resultaat ! :-)^

@bart0ving
Met Meguairs metal&aluminium polish, ging prima. Goed te voelen dat grille (en alles aan deze auto) ook van écht metaal is. Zit geen plastic aan, gelukkig.

@grandscenicman
Deze auto is zijn leven gestart als demo van de AM-dealer in 2006. Helemaal standaard auto, in meest tijdloze kleurcombinatie mogelijk. Is inderdaad neutraal. Voor mij heeft de vorm an sich al genoeg "wow". En door zeldzaamheid raak je ook niet snel uitgekeken, ondanks eenvoudige kleurstelling ;)

Mooi gevormde auto, tijdloos model..je houdt ervan of niet.
Voor mij zijn dit de auto's! Station, Cabrio's allemaal niet aan mij besteed maar smaken verschillen gelukkig.
Jammer van die 1:7 haha

Nee, je bent niet gek als je ook een stukje de binnenkant van de uitlaat doet, of ik moet ook gewoon gek zijn kan ook :)

Die stoelen lijken heel veel op die in bepaalde Audi's zitten, grappig.

Waarom zit er niet gewoon een rubber/stoffen lapje om uit te klappen naar beneden?
Dat maakte Porsche al op zijn klassieke 944's achter het tank-klepje...je moet er maar net aan denken!

Goed gedaan en geniet er nog even van ;)

Ps: ga je klagen over die velgen? wou dat ik ze soms had haha

Het was een gezellige dag en natuurlijk ook erg leuk om aan zo'n auto een beetje te mogen klussen.
Verder ben ik nu nog aan het nagenieten van dit brok geweld op wielen. ;)