• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra K leder ?

Er zijn vele opties om het leer te voeden. Belangrijk is wel om het leer van tevoren goed schoon te maken. Voor het schoonmaken gebruik ik graag Gyeon Leather Cleaner (Mild of Strong). Voor voeding heb ik heel lang Mother's LeatherTech Balm gebruikt, alleen die heeft CC niet meer dacht ik. Gliptone Leather Conditioner ben ik ook wel tevreden over, alleen ik moet echt nog even wennen aan de sterke geur die dit product heeft. Even een kijkje op de website van CC, staan een hoop opties! Succes ;)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Ik zou eerst maar eens uitzoeken of het leder is of niet. ;)

Zo ja, dan zijn er genoeg opties om je leder te reinigen, voeden en/of coaten.

Zo nee, dan uitzoeken wat voor een soort materiaal het is en je werkwijze daarop aanpassen.


Zo heb ik vaker een "vol-lederen" interieur gedaan waarbij de eigenaar volledig overtuigd was dat het echt leder betrof. (Ik weet ook niet altijd het verschil) Uiteindelijk betrof het dan een imitatieleer en reageerde het leer dan ietwat vreemd Gliptone/Leathertech. (Alsof het niet lekker wil intrekken, nazweten, vinyl-idee)
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
De meeste Astra K's hebben morrocana bekleding (half "leer" half stof). Volgens mij is het geen echt leder, maar ben er nog steeds niet 100% uit.
 
  • Leuk
Reactions: opelmark
Klopt, of dat alleen de kant waar je op zit van leer is.

Ponylippenleer ook wel genoemd ;)