• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Astra Station OPC-line (nu met interieur foto's!)

Vadebo

Detailing addict
22 apr 2010
551
65
De Astra heeft vandaag weer een glanzende laag gekregen na de bekende 'latex behandeling'.

Als eerste de wielkasten schoongemaakt, daarna de velgen aangepakt met Mothers Wax Wheel Mist All Wheel Cleaner.
Daarna de wagen gewassen (2 emmer-systeem) met Mothers Wax California Gold Car Wash.
Hierna voor de zekerheid nogmaals eventjes met Mothers California Gold Clay Bar Paint Saving System icm Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray de wagen na gelopen.
Toen de wagen behandeld met Monello Raffini Finale Finishing Polish icm Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch White Polishing Pad op de DAP500 en nagelopen met Monello Raffini Spruzzo - Inspection Spray.
Hierna de wagen behandeld met Mothers Reflections Car Wax icm Lake Country SmartPads CCS 6.5 inch Black Finishing Pad.
Als laatste de wagen afgetopt met Mothers Reflections Top Coat icm Monello Kompressor Concorso Finishing Pad - 6inch - Goud.
Glas gereinigd met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner en het zwarte kunstof behandeld met Poorboys World Trim Restorer.
Tevens de banden behandeld met Mothers Wax Reflections Advanced Tire Car.

Velgen moeten nog in de wax en het interieur moet nog gedaan worden evenals de motorruimte (hiervan volgens snel foto's)

Nu de plaatjes:

IMG_7295.jpg

IMG_7302.jpg

IMG_7299.jpg

IMG_7285.jpg

IMG_7286.jpg

IMG_7288.jpg

IMG_7289.jpg


Vandaag het interieur aangepakt (was niet echt vies ofzo maar moest wel even gebeuren).
Als eerste de gehele wagen gestofzuigd. Hierna het dashboard, de deurpanelen en de overige kunstof delen behandeld met Poorboy's World Spray and Wipe.
Verder al het leder behandeld met Poorboys World Leather Stuff.
Tevens het raamwerk van binnen gereinigd met Meguiars NXT Generation Glass Cleaner.
Daarna de deursponningen e.d. behandeld met Mothers Wax California Gold Showtime Detailer Spray.
Motorruimte was al schoongemaakt met de steamcleaner en vandaag het kunstof e.d. eventjes na gelopen met de Detailer en Poorboys World Trim Restorer.

Als kers op de slagroom vandaag de wagen nog eventjes met een MF icm Detailerspray na gelopen.

Even wat foto's van het interieur:

IMG_7318.jpg

IMG_7314.jpg

IMG_7312.jpg

IMG_7313.jpg

IMG_7320.jpg

IMG_7324.jpg

IMG_7322.jpg

IMG_7321.jpg

IMG_7315.jpg

IMG_7317.jpg



Heel veel reacties van buurtbewoners en ik denk dat ik binnenkort aardig wat wagens kan gaan doen........


Greetz Rob aka Vadebo
 
Ziet er super uit,maarre poets ff je opel badge op het stuur op,zit vol vette vingervlekken:-b
 
Wat ik tegenwoordig jammer vind aan instrumentariums zoals deze Opel is de afwezigheid van meters/klokken. Ik blijf maar kijken naar die prachtige lak! Prachtig om al die metallic deeltjes te zien.
 
Nu met de regen ook een mooie beading te zien:

IMG_7330.jpg


Greetz Rob


@Paulus: de meeste waardes zijn in de BC af te lezen.
Maar......meer klokken had mooi geweest.....
 
Paulus de Boskabouter zei:
Wat ik tegenwoordig jammer vind aan instrumentariums zoals deze Opel is de afwezigheid van meters/klokken. Ik blijf maar kijken naar die prachtige lak! Prachtig om al die metallic deeltjes te zien.


toen nog wel; dan moet je het dash eens zien van de insignia en de nieuwe astra; klokken en knopjes genoeg hoor!

SV500017.JPG
 
Alweer een hele verbetering, maar zie gewoon vier klokken: snelheidsmeter, toerenteller, brandstofvoorraadmeter, en watertemperatuurmeter. In mijn oude 80 zitten 8 klokken, ben gek op klokjes knopjes en lampjes! Vind het wel jammer dat ze daar tegenwoordig niet meer aan doen, behalve de Focus RS, die heeft ook drie extra meters.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Alweer een hele verbetering, maar zie gewoon vier klokken: snelheidsmeter, toerenteller, brandstofvoorraadmeter, en watertemperatuurmeter. In mijn oude 80 zitten 8 klokken, ben gek op klokjes knopjes en lampjes! Vind het wel jammer dat ze daar tegenwoordig niet meer aan doen, behalve de Focus RS, die heeft ook drie extra meters.

ah, jij bedoelt oliedrukmeter, voltmeter, uurwerk met echte wijzers, turbodrukmeter en olietemperatuurmeter....deze zitten nu soms verwerkt in de boordcomputer (1 schermpje). tja, die extra metertjes kosten geld hé...
 
Je kan ook van de cheapy after market meters voor de A-stijl monteren. Meestal zijn dat soort auto's volbehangen met overbodige spullen, dus dergelijke meters zijn dan eigenlijk een must: het extra gewicht dat door een paar schamele pk's voortbewogen moet worden, zal ongetwijfeld effect hebben op de koelwatertemperatuur en de oliedruk. :)_[]

on topic: de Astra ziet er weer keurig uit. hoe oud is de auto eigenlijk? Volgens mij nog niet niet zo heel oud? Het is er een van na de facelift zo te zien.
 
De auto is vandaag (9/5) exact 3 maanden geleden op naam gezet.
Interieur en under the hood stelde niet zo veel voor (alhoewel, door het verwijderen van de latex vond ik dit in de gehele motorruimte terug).

Vandaag eventjes naar de vitara van m'n ouders gekeken. Is er eentje uit 96 in het wit (3drs).
Deze krijgt volgende maand (dan zijn ze op vakantie) een volledige detailbeurt.
Als ik het zo een beetje inschat 2/3 dagen werk..........

Tja, het is iig werk met resultaat........



Greetz Rob