• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi a3 1.8T

KIK

Detailing addict
1 apr 2009
140
62
34
heb gister en vandaag mijn audi a3 onderhanden genomen, Dit was de eerste keer dat ik met een machine gewerkt heb. En voor de eerste keer met de Dap 500 dit viel mij 100 % mee, Het is een erg fijne maar ook zeer makkelijke machine om je auto mee te bewerken.

hoe ben ik te werk gegaan.

Auto wassen:
heb met auto gewassen met de 2 emmer methode en nog een extra emmer voor de velgen.

eerst heb ik de velgen schoon gemaakt met velgen cleaner van merguairs en de gold class wheel brush ook van merguairs. daar na netjes alles troep van de velg gespoten.

Daar na heb ik de auto nat gemaakt en ben ik hem gaan wassen ( volgens de 2 emmer methode).

hier naar heb ik hem niet droog gemaakt maar ben ik met de clay kit van merguairs aan het kleien gegaan.

toen heb ik de auto weer gewassen voor alles van de lak te krijgen, vervolgens heb ik he afgesproeit volgens de goede methode ( ken je deze methode niet klik hier) met dank aan stimpy voor het filmpje. Hier na is de auto helemaal droog gezeemt met een water magnet.

Dappen:

ik heb eerst alle rubber en plastic afgeplakt met tape zodat daar geen poets middel op komt! voor later werk te besparen.

toen heb ik voor op de moterkap een test pot gemaakt ( een vierkant van zoon 40 x 40 cm ) en daar ben ik gaan testen wat de juiste combi van pads met ssr 2.5 was. uiteindelijk kwam ik toch op de oranje pad met ssr 2.5. Een vrij zwaare combinatie maar dit gaf eigelijk het beste resultaat.
Toen ben ik met die combinatie me hele auto gaan doen

de volgende stap was naar ssr1 te gaan dit heb ik in zijn geheel met de licht groene pad gedaan.

de volgende stap was naar profesinal polisch, Dit spul ruikt erg lekker vind ik zelf dus het is er fijn om mee te werken, maar daar buiten laat het zich ook erg makkelijk en fijn bewerken.

naar de pro polisch ben ik naar de white diamont gegaan dit heb ik met een witte pad gedaan.

en als laatste heb ik EX-P gebruikt met een zwarte pad.

( naar elke stap heb ik de het middel er goed afgepoetst tot al het overtollig spul er af was)

Waxen:

Als wax heb ik gekozen voor de poorboys Natty's past wax ( deze had ik :kado gekregen bij me bestellig in combi met een lake country white hand aplicator.

heb de wax dun opgezwet dus een echt vasaline laagje wat je bijna niet ziet. Dit heb ik in zijn geheel 20 min laten zitten en toen ben ik gaan uitpoetsen op de plek waar ik begonnen ben met waxxen.

dit heb ik in totaal 3 keer gedaan dus er zitten nu 3 lagen wax op.

Banden en onder bumpers

verder heb ik de banden goed schoon gemaakt met een APC van merguairs en daar na heb ik de banden zwart gemaakt met Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Protection Gel.

dit geld het zelfde voor de onder bumpers!

als jullie nog tips hebben of andere dinge die ik kan gebruiken hoor ik het graag





commentaar is ook welkom ook al is het negatief mischien kan ik er dan de volgende keer wat aan doen.

Groetjes K!K
 
Die staat er strak bij zeg, mooie velgen en netjes verlaagd (helaas hier een no-go ivm drempels :()
 
Dibbuz zei:
Die staat er strak bij zeg, mooie velgen en netjes verlaagd (helaas hier een no-go ivm drempels :()


hier ook veel drempels maar daar ga ik dan maar stapvoets over tot ergernis van sommige mensen die dan achter me rijden. Maar ja dat is hun probleem

en btw je was er wel heel erg snel bij.
 
Mooi resultaat :)^ Kan je mij niet eens leren zulke mooie foto's te maken :heart_eyes:

Alleen vraagje, waarom de white diamond op een witte pad (dus met cutting factor) verwerkt?
 
KIK zei:
hier ook veel drempels maar daar ga ik dan maar stapvoets over tot ergernis van sommige mensen die dan achter me rijden. Maar ja dat is hun probleem

en btw je was er wel heel erg snel bij.
Gelijk nadat je hem geplaatst had deed ik nieuwe berichten denk ik :D
 
Netjes hoor! Mooie foto's ook! ;)

Maareh, is die Poorboys wax nou echt zo nasty? :D ;) Of is het gewoon Natty's (zie je tekst over de wax)
 
276159 zei:
Mooi resultaat :)^ Kan je mij niet eens leren zulke mooie foto's te maken :heart_eyes:

Alleen vraagje, waarom de white diamond op een witte pad (dus met cutting factor) verwerkt?

nou dit had ik gedaan omdat ik dat een beter resultaat vond geven want had ook op zwart gedaan;)

maar zal de volgende keer eens de hele auto met zwart proberen kijk hoe het er dan uit ziet

@ iedereen bedankt voor jullie reactie
 
DKBM zei:
Netjes hoor! Mooie foto's ook! ;)

Maareh, is die Poorboys wax nou echt zo nasty? :D ;) Of is het gewoon Natty's (zie je tekst over de wax)


haha lol niet eens gezien dankje zal het even veranderen :p
 
Hij is erg mooi geworden! :)^ :)^
En inderdaad sta ik ook bij jou ( en vele anderen) versteld van de mooie foto's / manier van foto's maken :ja
 
wat een schitterend resultaat! :cool:

Zilver wordt vaak een lastige kleur genoemd maar deze is helemaal goed gekomen :)^
 
het is wel grappig om te lezen dat jullie de locatie allemaal zo mooi vinden (A) :p
 

Vergelijkbare onderwerpen