Het onderwerp van deze keer:
Een Audi A3 8P 2.0
In principe heel nette wagen om te zien. Eigenaar is er best zuinig op, sinds ie in zijn bezit is geen wasstraat gezien...!
De eigenlijke reden dat 'ie bij mij kwam:
Flinke kras, en redelijk diep ook....
Tweede reden dat ie aan de beurt was:
Ingevreten remstof.
Eigenaar had deze velgen 2ehands gekocht, maar kreeg ze niet schoon c.q. durfde er niet aan te beginnen...
Impressie exterieur van de wagen bij aankomst:
(let ook op de uitlaat-eindstukjes... horen chroom te zijn...)
Tussen raam en raamrubber...
Nogmaals tussen raam en raamrubber, beetje mos...
Staat van t interieur:
Opzicht niets wat een beetje stofzuiger en een doekje niet op kunnen lossen.
Nog wat exterieur detail-pics:
Grille vóór, beetje polish misschien..?
Koplamp, opzich niet veel steenslag ofzo, maar wel een beetje dof
wél een koplampbewoner...
Toen was t tijd om aan de slag te gaan:
Leuke pic in de foam
- Logo's, banden en raamrubbers in de APC (ook ingeborsteld)
- Auto gewassen met 2 washmitts (PB en Meg's) en 2 emmers
- Velgen met Meg's Wheelbrightener en EZ-detail, zichtzijde van de velg met een goedkope mitt (3e emmer)
- Afgespoeld (0,0 sheeting...)
- Gedroogd met de CSF Delerium
Daarna aan de klei....
DAT had ie HARD nodig zeg....!
1/4 van de motorkap...
De rest viel overigens mee, op het dak en de stukken achter de wielen na...
Gebruikt: Meg's consumer clay met PB Spray & Wipe 1:1, afgenomen met Gele Meg's MF
Toen gelijk verder met de DAP, testspots op de motorkap.
2 hits Monello Mezzo op oranje Kompressor waren goed genoeg.
Hele wagen dus gedaan, 2 hits mezzo op oranje en gefinished met Monello Finale op licht groen.
Waarom gekozen voor 2 hits en niet een stap zwaarder gaan? Geen idee eigenlijk...
We skippen even een stukje, verder naar het "drama" waar deze wagen hoofdzakelijk voor langskwam...
Kijk en huiver....
Beetje dichterbij bekijken, hoever kan/mag ik gaan...?
Hier is goed te zien waar ik al bang voor was, wagen is hier ooit overgespoten en de blanke lak laat wat los...!
(zie de "witte streep" waar normaal het ruitrubber nét overheen valt...)
Hieronder is het me beter gelukt om de plek des onheils op de foto te krijgen:
Hier is de orange peel ook duidelijk zichtbaar...
Het eindresltaat bij deze kras, met als uiteindelijke aanpak:
met de DAP tot op +/- 4 cm van het lakblaasje gepolijst, de rest met de hand....
Het probleem van deze lak:
met licht weinig te zien, in t donker komt alles naar boven....
(in het midden is de kras zichtbaar)
Het interieur heeft de volgende behandeling ondergaan:
- matten eruit, uitgeklopt en met de stofzuiger
- stoelen en achterbank gestofzuigd, ingesprayed met CG Kiss Off APC 1:8 en afgenomen met badstof doek
- dash, deurpanelen en middenconsole met PB Natural Look
- ramen met Meg's prof. Glasscleaner
- stuur en pookzak met Gliptone leather cleaner, nabehandeld met de Gliptone Conditioner
Rest van de exterieur behandeling:
- voorruit en achterruit aan de buitenzijde eerst met Pro Vision Glass Scrub, daarna ook Meg's prof. Glasscleaner,
rest van de ruiten en de buitenspiegels alleen glasscleaner (opgebracht met applicator pad, afgenomen met Cobra Waffle Weave)
- banden met Mothers Tire Gel
- velgen in de Collinite 845
- Uitlaat eindstukken met Belgom en een doekje
- koplampen en achterlichten ook gepolijst (1 hit mezzo op oranje, 1 hit finale op licht groen)
- logo's en chroomrandje in grill met meg's paint cleaner
- alle rubbers (deuren, achterklep, motorkap) met PB Trim Restorer
- instaplijsten met PB Trim Restorer
- grill en buitenzijde wisserbladen voor en wisserarm achter met PB Trim Restorer
Afwerking van de lak:
- Laagje Collinite 845 op Gouden LC CCS pad (afgenomen met PB Ultra Towel)
- getopt met PB Natty's Blue op Red Round CCS pad (afgenomen met schone PB Ultra Towel)
Na een lange dag, was dit het resultaat:
Bedankt voor het lezen!
Tips, tricks en opbouwende kritiek zijn welkom.
Een Audi A3 8P 2.0
In principe heel nette wagen om te zien. Eigenaar is er best zuinig op, sinds ie in zijn bezit is geen wasstraat gezien...!
De eigenlijke reden dat 'ie bij mij kwam:
Flinke kras, en redelijk diep ook....
Tweede reden dat ie aan de beurt was:
Ingevreten remstof.
Eigenaar had deze velgen 2ehands gekocht, maar kreeg ze niet schoon c.q. durfde er niet aan te beginnen...
Impressie exterieur van de wagen bij aankomst:
(let ook op de uitlaat-eindstukjes... horen chroom te zijn...)
Tussen raam en raamrubber...
Nogmaals tussen raam en raamrubber, beetje mos...
Staat van t interieur:
Opzicht niets wat een beetje stofzuiger en een doekje niet op kunnen lossen.
Nog wat exterieur detail-pics:
Grille vóór, beetje polish misschien..?
Koplamp, opzich niet veel steenslag ofzo, maar wel een beetje dof
wél een koplampbewoner...
Toen was t tijd om aan de slag te gaan:
Leuke pic in de foam
- Logo's, banden en raamrubbers in de APC (ook ingeborsteld)
- Auto gewassen met 2 washmitts (PB en Meg's) en 2 emmers
- Velgen met Meg's Wheelbrightener en EZ-detail, zichtzijde van de velg met een goedkope mitt (3e emmer)
- Afgespoeld (0,0 sheeting...)
- Gedroogd met de CSF Delerium
Daarna aan de klei....
DAT had ie HARD nodig zeg....!
1/4 van de motorkap...
De rest viel overigens mee, op het dak en de stukken achter de wielen na...
Gebruikt: Meg's consumer clay met PB Spray & Wipe 1:1, afgenomen met Gele Meg's MF
Toen gelijk verder met de DAP, testspots op de motorkap.
2 hits Monello Mezzo op oranje Kompressor waren goed genoeg.
Hele wagen dus gedaan, 2 hits mezzo op oranje en gefinished met Monello Finale op licht groen.
Waarom gekozen voor 2 hits en niet een stap zwaarder gaan? Geen idee eigenlijk...
We skippen even een stukje, verder naar het "drama" waar deze wagen hoofdzakelijk voor langskwam...
Kijk en huiver....
Beetje dichterbij bekijken, hoever kan/mag ik gaan...?
Hier is goed te zien waar ik al bang voor was, wagen is hier ooit overgespoten en de blanke lak laat wat los...!
(zie de "witte streep" waar normaal het ruitrubber nét overheen valt...)
Hieronder is het me beter gelukt om de plek des onheils op de foto te krijgen:
Hier is de orange peel ook duidelijk zichtbaar...
Het eindresltaat bij deze kras, met als uiteindelijke aanpak:
met de DAP tot op +/- 4 cm van het lakblaasje gepolijst, de rest met de hand....
Het probleem van deze lak:
met licht weinig te zien, in t donker komt alles naar boven....
(in het midden is de kras zichtbaar)
Het interieur heeft de volgende behandeling ondergaan:
- matten eruit, uitgeklopt en met de stofzuiger
- stoelen en achterbank gestofzuigd, ingesprayed met CG Kiss Off APC 1:8 en afgenomen met badstof doek
- dash, deurpanelen en middenconsole met PB Natural Look
- ramen met Meg's prof. Glasscleaner
- stuur en pookzak met Gliptone leather cleaner, nabehandeld met de Gliptone Conditioner
Rest van de exterieur behandeling:
- voorruit en achterruit aan de buitenzijde eerst met Pro Vision Glass Scrub, daarna ook Meg's prof. Glasscleaner,
rest van de ruiten en de buitenspiegels alleen glasscleaner (opgebracht met applicator pad, afgenomen met Cobra Waffle Weave)
- banden met Mothers Tire Gel
- velgen in de Collinite 845
- Uitlaat eindstukken met Belgom en een doekje
- koplampen en achterlichten ook gepolijst (1 hit mezzo op oranje, 1 hit finale op licht groen)
- logo's en chroomrandje in grill met meg's paint cleaner
- alle rubbers (deuren, achterklep, motorkap) met PB Trim Restorer
- instaplijsten met PB Trim Restorer
- grill en buitenzijde wisserbladen voor en wisserarm achter met PB Trim Restorer
Afwerking van de lak:
- Laagje Collinite 845 op Gouden LC CCS pad (afgenomen met PB Ultra Towel)
- getopt met PB Natty's Blue op Red Round CCS pad (afgenomen met schone PB Ultra Towel)
Na een lange dag, was dit het resultaat:
Bedankt voor het lezen!
Tips, tricks en opbouwende kritiek zijn welkom.