• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 8P BKD DSG

Mooie Audi met gave mods! Staat er ook strak bij!

Klein vraagje: Weet je zeker dat je een DSG versnellingsbak hebt? Volgens mij is deze in 2006 door Audi gebruikt in dit type auto ( S tronic dan genaamd)
Volgens mij heb jij een Multitronic.......? (Al ben ik niet helemaal thuis in de Audi wereld)

Technisch zit er namelijk een behoorlijk verschil in deze typen versnellinsgbakken.
 
Deze A3 ziet er knap uit, mooi diepe kleur.
Als er gesoept is aan de foto's dan zie ik graag een onbewerkte foto in dit topic verschijnen.
 
Speciaal voor de heren
@stimpy68
@Blackpassat
(foto zijn aleen wat aangepast in scherpte, glimmen doet ie nog) w^^w

IMG_7060.jpg


IMG_7070.jpg


IMG_7083.jpg


IMG_7085.jpg


IMG_7095.jpg


IMG_7097.jpg


IMG_7039.jpg


IMG_7051.jpg


IMG_7076.jpg
 
Hoe kan dat dan? Of je weet iets wat ik niet weet maar in deze periode voerde Audi de tip-tronic en multitronic. Tiptronic op de quattro modellen en multitronic op de FWD modellen. DSG kwam in 2003 op de R32 en daarna op de A3 3.2 maar dat is dit niet. Dus hoe kan deze A3 TDI uit 2004 dan al een DSG bak/stronic hebben? S-tronic werd pas vanaf 2006 als naam gebruikt.

struikie zei:
het is iig een echte DSG / S-tronic...

JW


Ik twijfel maar misschien kun je mij overtuigen ;)


Maar je maakt er wel wat van hoor. Mooie mod's doorgevoerd! Deze neus blijft imo nog altijd mooier dan de A3 met SFG!
 
PeterAudi zei:
Hoe kan dat dan? Of je weet iets wat ik niet weet maar in deze periode voerde Audi de tip-tronic en multitronic. Tiptronic op de quattro modellen en multitronic op de FWD modellen. DSG kwam in 2003 op de R32 en daarna op de A3 3.2 maar dat is dit niet. Dus hoe kan deze A3 TDI uit 2004 dan al een DSG bak/stronic hebben? S-tronic werd pas vanaf 2006 als naam gebruikt.




Ik twijfel maar misschien kun je mij overtuigen ;)


Maar je maakt er wel wat van hoor. Mooie mod's doorgevoerd! Deze neus blijft imo nog altijd mooier dan de A3 met SFG!

@PeterAudi, kijk dat is het verschil tussen theorie(wat geschreven staat) en praktijk(mijn Audi 8P BKD DSG 140PK TDI).
Lees het ook op Wikipedia dat schrijven wat jij tikt, er mist dus een stuk info.

IMG_7105.jpg


@PeterAudi, overtuigd :-"
 
herold zei:
@PeterAudi, kijk dat is het verschil tussen theorie(wat geschreven staat) en praktijk(mijn Audi 8P BKD DSG 140PK TDI).
Lees het ook op Wikipedia dat schrijven wat jij tikt, er mist dus een stuk info.

@PeterAudi, overtuigd :-"

Nou het is niet helemaal op theorie gebaseerd hoor want ik ken Audi vrij goed en heb zelf ook een A4 uit die periode (2003) en wist dit gewoon niet dus vandaar m'n twijfel. Daarnaast rij ik ook een A3 met s-tronic uit 2009. Heb toen nog even op gezocht en kon het ook nergens vinden dus daarom zei ik ook eerlijk "of weet je iets wat ik niet weet" en dat is schijnbaar het geval. Cool, dan heb je echt één van de eersten met DSG. Nooit geweten dat die naast de 3.2 ook in de 2.0TDI lag.

Dat het dezelfde bak als in de 3.2 is moet ook wel want 400nm op een DSG bak is niet niks! Mijn DSG7 heeft soms al moeite met de 240nm die de motor heeft na tuning. Is al één keer de koppeling van vervangen.
 
PeterAudi zei:
Nou het is niet helemaal op theorie gebaseerd hoor want ik ken Audi vrij goed en heb zelf ook een A4 uit die periode (2003) en wist dit gewoon niet dus vandaar m'n twijfel. Daarnaast rij ik ook een A3 met s-tronic uit 2009. Heb toen nog even op gezocht en kon het ook nergens vinden dus daarom zei ik ook eerlijk "of weet je iets wat ik niet weet" en dat is schijnbaar het geval. Cool, dan heb je echt één van de eersten met DSG. Nooit geweten dat die naast de 3.2 ook in de 2.0TDI lag.

Dat het dezelfde bak als in de 3.2 is moet ook wel want 400nm op een DSG bak is niet niks! Mijn DSG7 heeft soms al moeite met de 240nm die de motor heeft na tuning. Is al één keer de koppeling van vervangen.

Bizar dat de nieuwe DSG niet een 'normale' koppel aankunnen, das niet echt Vorsprung durch Technik.
Maar die van mij is ook iets terug gezet hoor, voelde het vliegwiel al weer trillen en die was net nieuw.
(heb ik bij aankoop laten vervangen door verkopende partij)
 
Misschien ken je hem maar ik heb er mijn auto op maat laten tunen maar check eens op het net Ronald Logmans van de VR6 specialist, in Varssevelt. Die heeft ALLE kennis op gebied van ook DSG o.a. en weet alle voor en tegens en ook dit op te lossen.
in 2006 was er de 2e serie DSG's en ook heeft Ronald als eerste de DSG onder de knie wat betreft electronica (waar niemand in kon komen)
Een A3 Turbo met DSG kan zowieso 411pk en 750Nm hebben, met wat aanpassingen, dus ik bedoel maar :D

maar zoek het even via Google, ik wil geen reclame maken maar je even op weg helpen.
Echt een tovenaar met electronica en de kleine haken en ogen + aanpassingen eventueel aan een DSG
 
Niet elke Audi met turbo kan zoveel koppel aan. Zoek maar eens op verschil tussen dsg6 en dsg7. Droge en natte koppeling verhaal. Ik heb een dsg7 en dat is niet het sterkste wat vag ooit bedacht heeft, wel een fijne bak!