• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 Cabrio

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Gisteren heb ik een A3 Cabrio behandeld. Helaas heb ik geen voor foto's omdat ik mijn fototoestel eerst was vergeten :schaam . Maar op veel teer plekjes na zag hij er ook nog erg goed uit :ja .

De volgende stappen heb ik doorlopen:
- De auto wassen met Born to be Mild en de Meguiars Wash Mitt.
- De auto gekleid met DJ Supernatural klei en Born Slippy.
- DJ lime prime lite aangebracht met de DAP 900 op een zwarte pad.
- Poorboys EX-P aangebracht met de DAP met een Concorso pad.
- Rainforest Rub aangebracht met de rode hand pad.
- De ramen nog van binnen en buiten schoongemaakt met Meguiars NXT Glass Cleaner, en de binnenkant behandeld met Pro Vision Fog Clear.
- En als laatst de banden nog even zwart gemaakt.

Met dit als resultaat:

IMG_6436B.webp

IMG_6431B.webp

IMG_6443.webp

IMG_6447.webp

IMG_6451.webp

Ziet er netjes uit :-)^ Jammer dat je geen voor foto's hebt. Ben je het onderschort vergeten van de achterbumper? Ziet er wat vuilig en vaal uit. Hebben de uitlaten ook sierstukken? Meestal zit er chromen sierstukken op. Mooie wagen trouwens, hier rijd ook zo een rond in dezelfde kleur, alleen met een donkerrode kap.

Ik heb voor plastic eigenlijk nog niet echt een goed middel (staat al op het verlanglijstje :roll ) dus ik heb het met de Lime Prime behandeld maar echt geweldig wordt het daar niet van. De uitlaten hebben geen chrome sierstukken, ik heb nog geprobeerd met de Supernatural Metal Polish ze mooier te maken maar dat had helaas geen effect :( .
Heeft die A3 ook een rood interieur? Dat lijkt me ook we mooi :) .

Dodo Supernatural Trim Sealant kit is een erg fijne en langdurige plastic sealant, Trim Restorer van PB is ook goed, of Perl van Carpro. De A3 die hier rondrijd heeft inderdaad een rood lederen interieur, erg mooi al zeg ik zelf.

Audi-A3-Cabriolet-1.webp

Lijkt mij ook erg mooi :ja . Mijn opa en oma wouden helaas geen leren bekleding i.v.m. het warm worden in de zomer :roll .
Welke van die drie heeft jouw voorkeur? Ik vind de DJ trim sealant wel vrij prijzig, of is die erg zuinig in gebruik?

De DJ trim sealant vind ik eigenlijk meer geschikt voor persoonlijk gebruik en niet voor details in opdracht van een ''klant'' behalve als ze daar om vragen natuurlijk. Het houd echt heel erg lang, want het is een plastic sealant. Hier is een review door nicknameless:

https://forum.Carclean.com/cc_postst7478/Review-Dodo-Juice-Trim-Sealant-Kit-Update-1808.aspx

Voor gewone details zou ik de Perl of Trim Restorer gebruiken, de Perl houd nog iets langer.