• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 E-tron

Boomvalkje

Detailing addict
16 mrt 2017
66
60
Hallo allemaal,

Afgelopen zaterdag maar eens bezig geweest met mijn eigen auto. Inmiddels heb ik hem anderhalf jaar en nog nooit serieus onder handen genomen:no_mouth: De afgelopen tijd veel bezig geweest met andere auto's, maar aangezien ik eind van het jaar verhuis naar een appartement vond ik het nu mooi de tijd om dit uitgebreid te doen bij mijn ouders op de stoep.

Het plan is om alles rustig op eigen tempo te doen zolang het eindresultaat maar goed is. Het is mijn eigen auto en er is geen tijdsdruk waardoor ik er meerdere weekenden over kan doen. Ik zal dit topic dan ook t.z.t. blijven bijhouden met updates. Als dit beter onder de projecten moet komen te staan hoor ik het graag.

Zoals gezegd zaterdag dus een begin gemaakt en begonnen met de voorkant (voorbumper, voorschermen en motorkap). het bleek zoals verwacht een knetterharde lak te zijn. Hieronder de stappen die ik gevolgd heb:

Reinigen
- velgen gewassen met Kenotek Wheel Cleaner en Monello Wheel Woolies
- voorkant auto ingespoten met Kenotek Wheel Cleaner;
- voorkant auto ingespoten met PB Bug Squash;
- auto gewassen met btbm en 2 emmer methode;
- grill en plastic delen schoongemaakt met PB APC 1:10;
- auto gekleid met Gyeon Claylube en Monello klei;

De algehele staat van de lak viel mee. Wat swirls en eigenlijk geen diepe krassen. Rond de logo's op het voorscherm zag het er wat slechter uit.
11.jpg
111.jpg

IMG_3232.jpg


Gelijk die lelijke logo's ervan af gehaald met een föhn, visdraad en de plakresten verwijderd met Valet Pro Tar & Glue remover. Toch bleef je de letters zien zitten.
IMG_3235.jpg

IMG_3241.jpg


Vervolgens begonnen met polijsten. Een tijd geleden heb ik Scholl S3 met 2 witte spiderpads aangekocht omdat mijn Veloce op begint te raken en ik was blij dat ik dit had liggen. De meeste panelen heb ik 3 keer met S3 + witte spiderpad aan moeten pakken en de voorschermen zelfs 4 keer. Het blijven schoonmaken van de pads was wel vermoeiend dus tijdens de SSS gelijk een 2de setje pads besteld:D Als laatste stap een rondje Finale op wit gedaan.

De lak ontvet met prep en een beschermt met DDJ SN 2.0 en als laatste een rondje cure over de hele auto. Na 10 uur zwoegen zag de lak er een stuk beter uit.
IMG_3242.jpg
IMG_32431.jpg


En hier nog wat eindplaatjes van de voorkant
IMG_3274.jpg
IMG_3275.jpg
IMG_3277.jpg


Ik had gehoopt na 10 uur iets verder te zijn maar ach... voor glans moet je hard werken;) Volgende week gaan we hopelijk weer verder met de achterkant als het weer het toelaat. Dan zal ik ook weer een update plaatsen.
 

Bijlagen

  • IMG_3273.jpg
    IMG_3273.jpg
    114 KB · Weergaven: 224
  • IMG_3234.jpg
    IMG_3234.jpg
    124,7 KB · Weergaven: 210
  • IMG_3233.jpg
    IMG_3233.jpg
    131,1 KB · Weergaven: 200
Laatst bewerkt: