• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3 zomerklaar gemaaktm update, nafoto's gemaakt

emiel10

Detailing guru
21 sep 2010
1.487
170
Zo, nadat ik gisteren de smaak te pakken had met de polo,vandaag mijn eigen auto zomerklaar gemaakt. Vanmorgen eerst gewassen en alles goed met apc afgedaan, hiervoor de auto even opgekrikt zodat ik ook wat makkelijker bij de wielkasten kan:

Tractor mode:
P1030913.webp

kentekenplaten dik in de apc 1:3
P1030914.webp

auto klaar gezet op de oprit, droog onder de carport, want het heeft ongeveer de hele dag geregend hier..
P1030915.webp

Van het detailen niet al teveel foto's, swirls zaten er bijna niet op, echter veel wat diepere krassen die er de vorige keer niet helemaal uit zijn gegaan (zal wel met ervaring te maken hebben) Met klei toch wel weer flink wat vervuiling eraf gehaald, vooral de onderkanten van de deuren en de achterbumper waren goed smerig weer.

Enige combi waarmee ik iets opgeschoten ben is de gehele auto met wol en inizio forza, waarna verder afbouwen met mezzo op oranje en finale op zwart. Sommige stukken hebben echt 7/8 passes gehad met wol voordat er verbetering zichtbaar was, en de grove krassen eruit waren...

Hieronder staat alles in de mothers glaze te hasen:
P1030919.webp

P1030923.webp

Linker gedeelte klaar:
P1030920.webp

P1030921.webp

Interieur compleet schoongemaakt met apc 1:10 en de stoffen matten terug geplaatst.
Na foto's komen van het weekend wel, was namelijk donker toen ik klaar was. Heb alleen deze in het donker:

P1030925.webp

P1030917.webp

P1030932.webp

beading binnenin de velgen die ik met wheelwax behandeld heb:
P1030931.webp

Dat was hem weer voor vandaag, zal proberen morgen of overmorgen nieuwe foto's te plaatsen

Hij staat er weer heerlijk strak bij Emiel! Prachtige A3, alleen die rare uitstekende knipperlichten in het voorscherm vind ik wat minder. Heb zelf drie A3's gehad!

De lentekriebels beginnen overal weer te komen. Mooi resultaat hoor, die kan er weer een tijdje tegen. Je hebt trouwens een fijne plek om te staan zo onder die overkapping: lekker buiten maar toch droog én voldoende daglicht.

Hebans zei:
Ook zilver kan mooi glimmen! :-)^
Hier is een nuance op zijn plaats Hebans. Glimmen doet iets wat vettig is. Zoals een auto bijvoorbeeld behoorlijk glimt als je een lap met petroleum over de lak haalt. Ik heb het in het geval van een mooi resultaat van een goeie detail liever over glanzen.;)

Dank voor de reacites.

@ paulus. De knipperlichten kan ik ook niet aan wennen. Wil er ook platte in. Moet me alleen een keer de moeite nemen ze aan de schaffen. Zijn van die dingen die je je 25x voorneemt voordat het er een keer van komt

7 a 8 passes op wol. Phoe. Dan zullen de krassen er wel uit zijn zeg!
Mooi resultaat en fijn dat je droog kon werken op deze bijzonder regenachtige dag.

krassen zijn eruit ja, auto is voordat ik hem in mijn bezit had niet heel lief behandeld, zaten ook een aantal uitgebeten vogelpoepvlekken op de motorkap, deze zijn er ook bijna uit..

Hierbij wat foto's van vanmiddag, samen met hoeij zijn a4 b6

P1030934.webp

P1030936.webp

P1030937.webp

P1030947.webp

P1030949.webp

P1030954.webp

refelectie van de mooie 18inch s4 velgen in de deur:
P1030953.webp

en de zon op de deur:
P1030941.webp

Dank voor alle complimenten verder

@ D-J, de kever moet eerst weer zomerklaar gemaakt worden, al het chroom er weer op enzo, dan maak ik wel even wat foto's

Stoffen matten terug plaatsen.. Waar zijn die rubberen dan!! :lol Maar goed, je bent die vogelschijt vergeten die nog even roet in het eten gooide...8-())

Even een update nog, van de week de winterwielen ook nog schoongemaakt, niet heel veel aandacht aan besteed, want het blijven lelijke winterwielen, maar ze waren voor ik de auto kocht volgens mij vaanf aankoop van binnen niet meer schoongemaak, ideaal momentje op apc tegenover iron-x eens te vergelijken.

de velgen van binnen:
P1030960.webp

Na 2 rondes APC 1:3 nog zat zooi die blijft zitten. Hierna over op de iron-x, kijken wat deze nog kan verbeteren tov de APC:
P1030963.webp

P1030964.webp

P1030965.webp

Daarna sponsje erover en dan een voor en na, en dat binnen 10minuten.. ook de buitenkant is stukken schoner, alle teerspetter etc die er eerst opzaten weg, helemaal super... Kon misschien nog iets beter aan de binnenkant door een 2e ronde iron-x maar het zijn tenslotte maar wintervelgen. Overigens nog geen 75ml iron-x verbruiktop 4 velgen, valt dus erg mee.

P1030966.webp

P1030967.webp