• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Audi A3

Henkpascal

Detailing addict
22 mrt 2017
66
60
30
Roden
Jongens!

Gister ben ik bezig geweest met een Audi A3 met heel veel vieze plekken en krasjes! Op de motorkap zaten vieze vingervlekken, zoals hieronder te zien is!
b3ca82882b7ba34f15e73226fab4de6f.jpg
ae897ba79a70c35987cc14b669648672.jpg



Eerst de auto helemaal gewassen en daarna gekleid, met t kleien kwam er echt al heel veel vervuiling af.
Na t kleien de auto gepolijst, dit keer heb ik wel een aantal foto's kunnen maken! Ik was het eerst weer helemaal vergeten maar na t kleien direct gedaan.
fd1e0b989f5148767f1247855f6c031b.jpg
e53990d85678fac49071c617eaa755f6.jpg
f23106362da4de9004af4161703f2252.jpg
ec3bf5ba515211c9ee5ea9864edf6213.jpg
32bb71ccfa36b84bbd34385477d84532.jpg
da6b6247c0b44981f8f8c402cae94741.jpg
4a955caad776b71a5f20521f23fd88f9.jpg


Dit keer ook alle pads telkens schoongemaakt en drooggedraaid. En mede dankzij Roy86 waarvan ik een aantal pads had overgenomen! (Bedankt Roy!)
Ben eerst met de yellow cutting pad en 5/5 cutting polijstpasta bezig gegaan, daarna met de orange pad en 3.5/5 polijst pasta en uiteindelijk met de witte pad en polish pasta. (Alles van monello)

Hier het eindresultaat gewaxt met meguiars tech wax 2.0.
417607e17f89e3f8c8beaf52e4b169ff.jpg
c8440125faef77535ed7dc686950f47d.jpg
4594f8185a8cd408a1de66cecf0b6888.jpg
d72372e8313b30ae8fb54836a8251184.jpg
e94a4162be89338fbed84631e0380a3e.jpg
8aeecca18101c84d987c6fdfb273fc88.jpg


Groetjes Pascal!
 
Vraagje: heb je de laatste stap (polish) goed doorgewerkt? Ik vind de lak er nog wat troebel uitzien, zeker zo'n donkere lak kan een zeer diepe look en mega reflectie hebben en deze mis ik een beetje.

Uiteraard zijn het foto's en lastig te beoordelen op afstand en ik ben je werk zeker niet aan het afzeiken hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik ben misschien gewoon meer gewend van donkere lakken.
 
  • Leuk
Reactions: Henkpascal
Ik zal zoals altijd lekker direct zijn; Wat heb je nou eigenlijk gedaan? :p Niet alleen is het dan leuker om te lezen, maar ook leerzaam voor zowel wij als collega's en voor jezelf.

Bijvoorbeeld...

Eerst de auto helemaal gewassen en daarna gekleid, met t kleien kwam er echt al heel veel vervuiling af.

Niet goed gewassen? Geen prewash gebruikt? Wat voor een vervuiling? Hoe zag je klei er dan uit? :p

Ik neem aan dat je met de 5/5 - 3/5 polijstpasta gewoon Veloce en Mezzo bedoeld en met de polish pasta dan Finale. XD Was je met 1 hit klaar om af te schalen?

Het troebele valt mij ook op, maar dat kan je eigenlijk pas goed checken als je er bijv. een inspectielamp op zet. Soms denk je ''Wauw!'' en dan zet je er een lamp op en denk je ''WTF is dit voor een waas?''

Recht voor z'n raap; Het lijkt nu alsof je vrij weinig aan de auto hebt hoeven doen. Naast het feit dat je weinig defecten ziet, zelfs mét lichtbron, is het ook niet goed af te lezen aan je verslag. <--- Iets wat jammer is als je wel degelijk druk bent geweest! :D




Greeeetz
 
  • Leuk
Reactions: Henkpascal
Je hebt gelijk dat het verslag niet heel uitgebreid is @Quantoxx maar jij bent wel het tegenovergestelde in reacties en dat is nou niet áltijd in positieve zin. Vaak zijn ze zo lang dat ik er maar langs scroll :sleeping: echt té lang, en vaak staat er veel onzin tussen (die soms dan toch ook grappig zijn)

Aan de ts: Leuke detail, en erg mooie velgjes! Hoe meer je gaat poetsen, hoe beter je er in word.
 
@Blade - Ik snap je punt! :D En thanx! :p Maar ik ben toch niet negatief? Dit is slecht, dat heb je verkeerd gedaan, dit is raar, etc. :p

Ik ben wat dat betreft heel nuchter, denk ik. Zie het zó; Als jij op je werk nooit geen ''Goed zo!'' of ''Dat heb je mooi gedaan!'' hoort, dan kan je denken dat dingen niet gewaardeerd word. Maar het is nou eenmaal zo dat je merendeels niets hoort en dan doe je het goed. ''Geen nieuw is goed nieuws''. :D

Hoe meer je gaat poetsen, hoe beter je er in word.
@Henkpascal is erg enthousiast, super! Lijkt mij dat er zeker wel werk heeft gezeten in deze detail en dat mis je nu. Dat vind ik jammer en probeer ook wat wijsheid te brengen. :p Een uitgebreid verslag waarbij je goed kan inleven én simpelweg kan zien wat er gebeurt, die lees ik maar al te graag door en zo probeer ik mijn eigen verslagen ook te brengen. :D Zo kan ik ook de nodige kritiek ontvangen en er van leren.

Der is geen reet aan als iedereen het maar ''liked'' en ''Zo, die is opgeknapt!'' verkondigt. Haha! xD
 
  • Leuk
Reactions: Henkpascal en Altos
Mooie detail hoor! De velgen en bandjes staan er ook lekker bij! Heb je deze ook behandeld of is het de glans van de velg zelf?
En hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met deze detail?
 
  • Leuk
Reactions: Henkpascal
Vraagje: heb je de laatste stap (polish) goed doorgewerkt? Ik vind de lak er nog wat troebel uitzien, zeker zo'n donkere lak kan een zeer diepe look en mega reflectie hebben en deze mis ik een beetje.

Uiteraard zijn het foto's en lastig te beoordelen op afstand en ik ben je werk zeker niet aan het afzeiken hoor, begrijp me niet verkeerd.
Ik ben misschien gewoon meer gewend van donkere lakken.

De laatste polish laag is inderdaad niet perfect gedaan, heb hier niet veel tijd meer aan kunnen besteden. Vriend van mij en ik hadden beide andere plannen. (Ja dit had niet gemoeten!)


Ik zal zoals altijd lekker direct zijn; Wat heb je nou eigenlijk gedaan? :p Niet alleen is het dan leuker om te lezen, maar ook leerzaam voor zowel wij als collega's en voor jezelf.

Bijvoorbeeld...



Niet goed gewassen? Geen prewash gebruikt? Wat voor een vervuiling? Hoe zag je klei er dan uit? :p

Ik neem aan dat je met de 5/5 - 3/5 polijstpasta gewoon Veloce en Mezzo bedoeld en met de polish pasta dan Finale. XD Was je met 1 hit klaar om af te schalen?

Het troebele valt mij ook op, maar dat kan je eigenlijk pas goed checken als je er bijv. een inspectielamp op zet. Soms denk je ''Wauw!'' en dan zet je er een lamp op en denk je ''WTF is dit voor een waas?''

Recht voor z'n raap; Het lijkt nu alsof je vrij weinig aan de auto hebt hoeven doen. Naast het feit dat je weinig defecten ziet, zelfs mét lichtbron, is het ook niet goed af te lezen aan je verslag. <--- Iets wat jammer is als je wel degelijk druk bent geweest! :D




Greeeetz

Lieve Quantoxx,
Wat ben je toch aardig, haha.

Ene kant snap ik je reactie, maar andere kant dit is mijn 5de auto die ik heb gepolijst. DUS KALM AAN!

Maarrrrrrr, ja ik bedoelde de Veloce en Mezzo (Ik vind t moeilijk uit elkaar te halen, dus neem t mij niet kwalijk. Als ze het nou gewoon hard, medium en polish noemden was t stukken makkelijker)
Ik heb de auto naast het wassen met Dodo Juice, eerst in de Monello Snowfoam gezet. Alle naadjes bijlangs gegaan met een kwast. Daarna afgespoten met HD en toen gewassen. Alle velgen gewassen en toen auto afgedroogd en begonnen met kleien.

Nee na 1 hit was ik niet klaar om af te schalen soms heb ik een paar hits moeten doen op bijvoorbeeld het dak. Deze was erg onder de krassen.
Troebele waar jullie het over hebben, sorry maar ik snap dat niet helemaal (LEG UIT)

Al met al zijn we toch van half 12 tot 7 bezig geweest. Dus er zit wel degelijk tijd in.


Je hebt gelijk dat het verslag niet heel uitgebreid is @Quantoxx maar jij bent wel het tegenovergestelde in reacties en dat is nou niet áltijd in positieve zin. Vaak zijn ze zo lang dat ik er maar langs scroll :sleeping: echt té lang, en vaak staat er veel onzin tussen (die soms dan toch ook grappig zijn)

Aan de ts: Leuke detail, en erg mooie velgjes! Hoe meer je gaat poetsen, hoe beter je er in word.

Bedankt Blade,
Inderdaad hoe meer ik poets hoe beter ik word, daarnaast leer ik hier ook meer dingen bij.

@Blade - Ik snap je punt! :D En thanx! :p Maar ik ben toch niet negatief? Dit is slecht, dat heb je verkeerd gedaan, dit is raar, etc. :p

Ik ben wat dat betreft heel nuchter, denk ik. Zie het zó; Als jij op je werk nooit geen ''Goed zo!'' of ''Dat heb je mooi gedaan!'' hoort, dan kan je denken dat dingen niet gewaardeerd word. Maar het is nou eenmaal zo dat je merendeels niets hoort en dan doe je het goed. ''Geen nieuw is goed nieuws''. :D

@Henkpascal is erg enthousiast, super! Lijkt mij dat er zeker wel werk heeft gezeten in deze detail en dat mis je nu. Dat vind ik jammer en probeer ook wat wijsheid te brengen. :p Een uitgebreid verslag waarbij je goed kan inleven én simpelweg kan zien wat er gebeurt, die lees ik maar al te graag door en zo probeer ik mijn eigen verslagen ook te brengen. :D Zo kan ik ook de nodige kritiek ontvangen en er van leren.

Der is geen reet aan als iedereen het maar ''liked'' en ''Zo, die is opgeknapt!'' verkondigt. Haha! xD

Hahaha ja daar heb je gelijk in, maar zoals ik al zei ik ben beginnend detailer :p

Mooie detail hoor! De velgen en bandjes staan er ook lekker bij! Heb je deze ook behandeld of is het de glans van de velg zelf?
En hoe lang ben je ongeveer bezig geweest met deze detail?

De velgen hadden deze glans van zichzelf al :) bandjes in de Tire gel gezet van QSP.
We zijn van 11:30 tot 19:00 bezig geweest totaal.
 
Maarrrrrrr, ja ik bedoelde de Veloce en Mezzo (Ik vind t moeilijk uit elkaar te halen, dus neem t mij niet kwalijk. Als ze het nou gewoon hard, medium en polish noemden was t stukken makkelijker)
Veloce betekent snel in het Italiaanse, Mezzo is midden/gemiddeld en Finale is gewoon laatste. Dus zo lastig is het niet ;).

Ik denk dat van 11:30 tot 19:00 met een auto met harde lak nog niet zo heel lang is, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Met de waas/troebele wordt bedoeld dat het lijkt of de auto veel minder diepte heeft (minder zwart is) dan het eigenlijk zou moeten na volledig polijsten en waxen. Dat kan komen omdat de polishlaag niet volledig is afgebroken (eigenlijk gewoon de waas die je hebt tijdens het polijsten) of dat je wax niet volledig is uitgepoetst.

Maar ik vind het er over het algemeen al heel netjes uitzien (voor zover ik dat kan beoordelen als beginner :p). Als je zelf tevreden bent ben je al een heel eind, ruimte voor verbetering blijft er (bijna) altijd, zolang je dat zelf inziet en dat doorvoert in de volgende auto wordt je vanzelf steeds beter :).
 
Veloce betekent snel in het Italiaanse, Mezzo is midden/gemiddeld en Finale is gewoon laatste. Dus zo lastig is het niet ;).

Ik denk dat van 11:30 tot 19:00 met een auto met harde lak nog niet zo heel lang is, maar dat is mijn persoonlijke ervaring.

Met de waas/troebele wordt bedoeld dat het lijkt of de auto veel minder diepte heeft (minder zwart is) dan het eigenlijk zou moeten na volledig polijsten en waxen. Dat kan komen omdat de polishlaag niet volledig is afgebroken (eigenlijk gewoon de waas die je hebt tijdens het polijsten) of dat je wax niet volledig is uitgepoetst.

Maar ik vind het er over het algemeen al heel netjes uitzien (voor zover ik dat kan beoordelen als beginner :p). Als je zelf tevreden bent ben je al een heel eind, ruimte voor verbetering blijft er (bijna) altijd, zolang je dat zelf inziet en dat doorvoert in de volgende auto wordt je vanzelf steeds beter :).

Ja opzich zit daar wat in ja, maar ben nog niet zover met mijn italiaans hoor!
De auto is eigenlijk grijs, niet zwart! Dus misschien dat jullie dat bedoelen?
Ja ik ben zelf al heel tevreden, meer tevreden dan met de andere auto's die ik heb gepolijst.
Zoals je zegt, al met al word t vanzelf beter. Ik leer elke dag weer hoor :)
 
Toch lekker bezig geweest!

Altijd ruimte voor verbetering... Maar dat hooft niet de nadruk te hebben :)
En wat het verslag betreft, ik zie daar het probleem niet zo van. Ik vind persoonlijk het poetsen belangrijker dan de foto's en dergelijke.


9 1/2 uur voor een detail is erg weinig hoor, ik heb wel een autootje of 2 gepolijst maar ik fix dat niet.
Ik ben zelf wel 4 1/2 uur verder voor ik kan beginnen met polijsten. (Lees foamen, wassen, kiertjes na lopen, waar nodig met stoom, Non Ferro'en (Nieuw werk woord) kleien en soms nog een keer afspoelen en drogen)

Je moet bij detailen ook geen haast hebben. Dat maakt een beetje het verschil tussen een "detailler" en een poetser.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Toch lekker bezig geweest!

Altijd ruimte voor verbetering... Maar dat hooft niet de nadruk te hebben :)
En wat het verslag betreft, ik zie daar het probleem niet zo van. Ik vind persoonlijk het poetsen belangrijker dan de foto's en dergelijke.


9 1/2 uur voor een detail is erg weinig hoor, ik heb wel een autootje of 2 gepolijst maar ik fix dat niet.
Ik ben zelf wel 4 1/2 uur verder voor ik kan beginnen met polijsten. (Lees foamen, wassen, kiertjes na lopen, waar nodig met stoom, Non Ferro'en (Nieuw werk woord) kleien en soms nog een keer afspoelen en drogen)

Je moet bij detailen ook geen haast hebben. Dat maakt een beetje het verschil tussen een "detailler" en een poetser.

Plaatjes zeggen meer dan 1000 woorden toch? (Niet altijd, een foto van een wit doek is niet zo boeiend)
Vond het al veel qua tijd haha! Denk dat ik de volgende auto wel eerst helemaal in de non ferro ook nog kan zetten naast alleen de foam. Ik zou wel graag willen naar het detaillen, misschien werk van maken ? :no_mouth:.
Ik kan ook beetje mooi oefenen op auto's van vrienden en kennissen. En schoonpa zijn autowagenhandel beetje mooi houden.

Maargoed! Op naar de volgende auto :)
 
De één houdt van uitgebreide verslagen de ander ben ik er één van kijkt niet naar plaatjes en het resultaat.
De gevorderden onder ons weten wel hoe te polijsten en waxen.
Ik lees de verslagen alleen als er vragen en problemen zijn.
Zo zijn er altijd voor en nadelen je kunt het nooit een ieder naar zijn zin te maken.
 
  • Leuk
Reactions: Henkpascal