• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A3

Quattro

Detailing addict
11 aug 2010
328
68
Van de week ben ik bezig geweest met mijn (eerste) auto :ja . Zoals te zien was dat ook wel nodig, helaas heb ik door het weer (regen) geen heel goede voor foto's.

IMG_6512.webp

IMG_6514.webp

IMG_6509.webp

IMG_6506.webp

- Ik had de auto al gewassen (en alle kieren en naden goed schoongemaakt), maar omdat ik voor de APK net terug was uit Groningen nog even snel gewassen met de Heavy Duty Foam Lance en Magifoam 1:10 (waarmee ik trouwens erg mooi dik schuim kreeg).
- Vervolgens heb ik de auto gekleid met Dodo Juice Supernatural klei en Born Slippy.
- Toen begonnen met polijsten, Finale op groen had geen zichtbaar effect, Mezzo op oranje ook niet, Inizio op oranje was iets beter maar uiteindelijk ben ik toch uitgekomen op Inizio met een woolpad, hoewel ik zelfs daar mee niet alle krassen weg kreeg, zelfs niet met meerdere hits. Dus misschien toch maar eens een Rotary + workshop daarvoor overwegen.
- Vervolgens met Mezzo op oranje en Finale op groen afgewerkt.
- Daarna de auto nog eens gewassen (Inizio op wool stoft wel heel erg 8o ).
- Vervolgens Dodo Juice Lime Prime Lite aangebracht.
- En als wax heb ik Dodo Juice Rainforest Rub gebruikt.
- Als laatst nog alle rubbers en plastic delen met Trim Restorer behandeld, en de velgen en binnenkant van de deuren met Red Mist.

Met dit als resultaat:

IMG_6518-1.webp

IMG_6519.webp

IMG_6525.webp

IMG_6533.webp

IMG_6538.webp

Nu nog een keer een Gliptone spullen voor het stuur en pook bestellen en dan het interieur helemaal doen :-" .

Ten eerste: wat een prachtige Denimblauwe A3 :love Heb zelf drie A3's gehad.

Keiharde lak, weet er alles van. Wolletje is bijna altijd nodig! Erg mooi resultaat :-)^

En niet verprutsen he! Aan de einddemper te zien een 1.6? Vanaf de 1.8 zit er zo'n dikke demper onder, de 1.6 hebben zo'n ronde blikken demper.

(deze velgen zoekt mijn broer al een hele tijd, dus mocht je ze ooit verkopen, denk even aan de kabouter ;) )

inderdaad een mooie kleur en keiharde lak...wat moeilijker te corrigeren maar erna een prachtige glans . Beetje spijtig van de wat donkere foto's...nog eentje maken overdag :-)^

Dankjullie :ja .

@ Paulus: ik vind het zelf ook een erg mooie kleur (misschien wel de mooiste op dit model A3). Wat voor A3's heb jij gehad?
Het is trouwens een 1.9 TDI 100 pk (hoewel ik overweeg om hem bij Hartog naar 130 pk te laten chippen), ik verwacht straks veel te gaan rijden en dan kan dat wel uit.
Verprutsen gaat zeker niet gebeuren! Ik heb het liefst alles zo origineel mogelijk, dus geen lelijke bumpers "sport" uitlaten of andere zooi.
Als ik de velgen ooit verkoop zal ik eraan denken (ze zijn trouwens niet meer helemaal mooi, ik denk dat ik ze een keer wil proberen te polijsten, er zitten wat rare vlekken op die na een aantal Iron-X behandeling nog niet weg zijn) maar dat zal nog wel even duren, ik zit te twijfelen over 17 inch S3 velgen (ook van dit type) maar ik ben alleen bang dat de auto dan minder comfortabel wordt.

@ Corsawim: Deze foto's zijn overdag gemaakt 8o . Maar als de auto weer hier staat (ik heb bij mijn opa en oma gewerkt omdat die een verwarmde garage hebben, en ik moet nog wachten op de kentekens) en het is mooi weer komen er zeker betere foto's.

Mooi geworden zeg en iid een mooie kleur.
Ook een mooie ruimte om te werken zeg.

Quattro zei:
Dankjullie :ja .

@ Paulus: ik vind het zelf ook een erg mooie kleur (misschien wel de mooiste op dit model A3). Wat voor A3's heb jij gehad?
Het is trouwens een 1.9 TDI 100 pk (hoewel ik overweeg om hem bij Hartog naar 130 pk te laten chippen), ik verwacht straks veel te gaan rijden en dan kan dat wel uit.
Verprutsen gaat zeker niet gebeuren! Ik heb het liefst alles zo origineel mogelijk, dus geen lelijke bumpers "sport" uitlaten of andere zooi.
Als ik de velgen ooit verkoop zal ik eraan denken (ze zijn trouwens niet meer helemaal mooi, ik denk dat ik ze een keer wil proberen te polijsten, er zitten wat rare vlekken op die na een aantal Iron-X behandeling nog niet weg zijn) maar dat zal nog wel even duren, ik zit te twijfelen over 17 inch S3 velgen (ook van dit type) maar ik ben alleen bang dat de auto dan minder comfortabel wordt.

Ik heb gehad:

- '96 A3 1.6 Attraction op LPG - unizwart, 0 opties. Aan veranderd: Votex afstandbediening

- '99 A3 1.8T 150pk Ambition - ebonyzwart met FIS, cruisecontrol, middenarmsteun, ECC, schuif/kanteldak, lichtpakket, Concert 1 radio met wisselaar en Bose. Aan veranderd: Eibach verlaging, 17'' TT velgen.

- '03 1.8T 150pk Ambition Aut. (197pk custom chip) - ebonyzwart, met beige lederen bekleding, FIS, cruisecontrol, elektrisch verstelbare lendensteunen, Audi Symphony radio met ingebouwde wisselaar met Audi soundsystem, MF stuurwiel etc. Aan veranderd: 17'' Parabool TT velgen, originele A3 Xenon lampen, Ambition veren vervangen voor S-Line veren.

Alleen van de laatste heb ik digitale foto's. Helaas alleen foto's in wintertrim met originele A3 8L wieldoppen (hier nooit geleverd)

DSC00359.webp

DSC00360.webp

DSC00361.webp

DSC00369.webp

DSC00368.webp

@ Addy: Dankje. En inderdaad een hele mooie ruimte, ik ben ook erg blij dat ik daar terecht kan, hoewel eigenlijk niks buiten met een lekkere temperatuur en een zonnetje kan verslaan :ja .

@ Michelv.: Jij ook bedankt, die Kever is mijn opa zijn hobby auto, maar die wordt ook nog een keer gedaan (dus dan komen er meer foto's ;) ).

@ Paulus: Een 1.8T lijkt me ook een erg mooi! En die bekleding van de laatste is ook erg mooi :-)^ . Ik heb een Ambiente met alcantara, lichtpakket, FIS, Symphony II, Cruisecontrol, elektrische lendensteunen, Stoelverwarming, Parkeersensoren achter en dan ben ik vast nog wel wat vergeten :lol .

Mooie a3
Ik heb 2 van dit model gehad
97' korenbloem blaauwe was toen ik hem kocht erg zeldzaam hier een 1.8 20v attraction met sportonderstel hele fijne auto gekocht met 40k km en verkocht aan mijn vader met 129k km inmiddels heeft mijn vader hem op 350k km gezet met vrij weinig problemen.

Daarna een tdi 100pk pumpeduse 5d uit 2003 ambition proline, demo met 11k km en verkocht met 130k km ook een hele fijne wagen maar deze had geen sportonderstel en iets zachtere stoelen en juist die 2 dingen miste ik heel erg aan de 97' a3 .

Ik had onder de tdi 17 inch gezet met 215/17 banden daar werd het een stuk beter van maar miste erg het sport onderstel.
dus 17 inch is echt niet verkeerd onder deze auto.
Daarna kocht ik een 2.0tdi sportback en dat was een wow factor vergeleken met de 1.9 100pk.
Maar wel hele fijne wagens en hier ga je zeker fijne km mee rijden.

Ooit wil ik van dat model nog eens een gele S3 hebben .

Mooie ruimte hebben opa en oma! Er staat ook nog wat ander mooi spul in de garage:

Een kever cabrio, een Audi A3 met xenon en twee tennisballen aan het plafond, dik voor elkaar

Inderdaad :ja . Ik heb overigens ook al 2 van hun auto's gedaan: mijn opa's A6 Allroad en mijn oma haar A3 Cabrio.
Die tennisballen zijn trouwens ideaal om te bepalen hoe ver je naar voren moet rijden.

@ijceman: Ambition heeft standaard sportonderstel, stuur en stoelen. Attraction is het standaardmodel, Ambiente het luxe model met alcantara bekleding. Dus een Ambition zonder sportonderstel kan niet.

Erg mooi resultaat behaald en de A3 ziet er echt netjes uit! Mooi kleurtje en lekker standaard.