• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 1.9TDI Quattro

cavemania

Detailing trainee
26 mei 2011
154
47
Voor vandaag stond er een Audi A4 1.9 TDI Quattro op het programma. De auto is van 2001. Ik heb met de eigenaar verschillende opties besproken en hij wilde graag een Wash & Wax behandeling voor zijn A4. Dit houdt in dat de auto niet gepolijst wordt. Dit verslag is ook geschreven voor de eigenaar zodat hij ook kan zien wat er met zijn auto is gebeurd.

De behandeling heb ik op de met de volgende stappen en producten uitgevoerd.

Gebruikte materialen:
Autobrite Magifoam
Dodo Juice Born te be Mild Shampoo
Poorboys Elastic Clay en Dodo Juice Born Slippy
Poorboys SSR1
Poorboys Black Hole
Poorboys EX-P
Collinite 845 wax
Poorboys Natty's Blue paste wax
Poorboys Bold & Bright dressing
Smartwax Smartgel
IronX

Eerst even een paar voor foto's

IMG_0510.webp

IMG_0511.webp

IMG_0513.webp

IMG_0514.webp

IMG_0505.webp

Werkwijze
Ik ben begonnen met het reinigen van de velgen. Deze heb ik eerst met shampoo schoongemaakt om ze te ontdoen van de meeste vuiligheid. Vervolgens heb ik ze behandeld met velgenreiniger en daarna met IronX

Velgen voor
IMG_0506.webp

Velgen tijdens

IMG_0508.webp

Velgen na

IMG_0531.webp

Na de velgen heb ik de auto gefoamed met Autobrite Magifoam om hem te ontdoen van het ergste vuil.

IMG_0515.webp

Na het foamen heb ik de auto gewassen met Dodo Juice Born to be Mild. Na het wassen aan het kleien geslagen. De auto was ondanks dat hij erg vies was niet erg verontreinigd met hars, bitumen etc. Na het kleien de auto nogmaals gewassen. Vervolgens een rondje om de auto gemaakt om te kijken wat de staat was van de auto. Op de lak waren op diverse plekken rare vingervlekken te zien in de lak.

IMG_0517.webp

Aangezien ik de auto niet weer wilde laten gaan met deze rare vlekken heb ik de auto toch een lichte polijstbeurt gegeven met SSR-1 op een witte pad. Na het polijsten heb ik Blackhole aangebracht, daarna EX-P en vervolgens het lakwerk afgemaakt met Collinite 845. De dorpels en binnenzijde van de deuren heb ik behandeld met Poorboys Natty's blue paste wax. Tijdens het curen van de wax heb ik de kunststof delen behandeld met Smartgel, de bandjes gedaan en de ramen schoongemaakt.

Nadat ik de wax heb uitgewreven de auto snel even naar buiten voor wat after foto's

IMG_0518.webp

IMG_0519.webp

IMG_0521.webp

IMG_0522.webp

IMG_0524.webp

IMG_0525.webp

IMG_0527.webp

IMG_0528.webp

IMG_0529.webp

De eigenaar is weer tevreden vertrokken richting huis met een mooie glanzende auto.

Prachtig werk van zo'n dingen kan ik genieten ! prachtig gewoon hoe je die wagen ziet veranderen. Super werk geleverd

Klopt inderdaad. Kon het niet goed schoon krijgen met mijn borsteltjes. Volgende week heb ik een workshop misschien dat ik daar wel een paar goede kan krijgen.

cavemania zei:
Klopt inderdaad. Kon het niet goed schoon krijgen met mijn borsteltjes. Volgende week heb ik een workshop misschien dat ik daar wel een paar goede kan krijgen.

Om je emblemen tussen de kiertjes schoon te maken, kan je ook makkelijk wattenstaafjes gebruiken. ;)

Ach ja, inderdaad. Helemaal niet aan gedacht. Was me vandaag een doorn in het oog maar kon het niet voor elkaar krijgen. Zo zie je maar weer, de foto heeft z'n uitwerking toch weer :) Thnx voor de tip

Mooi resultaar behaald :-)^ Staat er weer heerlijk strak bij :love

Heb je die vegen op de achterportier er ook uit kunnen krijgen? (foto 4)

Paulus de Boskabouter zei:
Mooi resultaar behaald :-)^ Staat er weer heerlijk strak bij :love

Heb je die vegen op de achterportier er ook uit kunnen krijgen? (foto 4)

Aangezien ik niet echt heb gepolijst zijn deze krassen niet echt weg. Ze zijn wel minder geworden door de pass met SSR-1

Goed opgeknapt zeg! Zou volgens mij nog veel mooier kunnen worden deze auto, maar mogelijk dat de opdrachtgever enthousiast wordt van hoe zijn auto er nu al uit ziet.