• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 Cabrio 2.4 B6

hoey

Detailing rookie
15 okt 2010
14
0
Lees al tijden mee, maar doe maar af en toe een post plaatsen laat staan een topic! haha...

Voor mijn aanwinst van afgelopen april had ik pas 2 weken geleden tijd om buiten het regulier wassen en spray en glossen :-d tijd voor een echte dag TLC. Eerst heb ik halve interieur vervangen vanwege de bekende slijtage plekken op middentunnel en knopjes, vakantie naar Oostenrijk door de bergen met het het zonnetje de Timelsjoch te rijden (op de terugweg bij de Audi fabriek in Ingolstadt een paar mooie kentekenplaat houders opgehaald), en veel werken! Maar dan toch tijd op een zondag!

Mijn auto heeft 105.000 km erop staan, en bij 93.000 is bij de vorige eigenaar de complete kap vervangen. Dus deze is in topstaat en word bijgehouden met een paardenborstel en een plakroller om eventuele rotzooi eraf te halen. Heb hier voor de rest niks aangedaan aangezien naar mijn mening nog heel goed water afstoot laat ik het liever zo.

Samen met emiel10 begonnen aan mijn cabrio. Ik doe even korte samenvatting van de stappen die doorlopen zijn.

Zaterdag ervoor had ik wasdag!

Foamen
Wassen met 2 emmers
Iron X erop
Grondig afspuiten
Kleien met Meg klei en Born Slippy
Afspuiten
Wassen met 2 emmers
Drogen met delerium droogdoek

Zondag

Alles afplakken en plastic folio over de kap.
Audi Logo achterklep verwijderen (en een verse nieuwe klaar liggen)
Liggende delen met wol en inizio op de rotary (emiel10) ik heb hier niet zo gek veel ervaring mee dus heb maar braaf opgelet
Hele auto met Geel en forza met de rotary
Hele auto met Groen en Finale op de dap
Hele auto met Zwart en blackhole op de dap
Supernatural Hybrid wax erop gezet en na het uitpoetsen 24u onder de carport laten staan

Maandag
Natty's paste wax als 2de laagje erop gezet.

Over de beading ben ik zeer te spreken heb hier nog geen foto van, ik probeer deze een dezer dagen te maken.

Foto's heb ik gemaakt tussen Baarlo en Kessel aan de maas op een mooie zomeravond.

Ik denk dat ik een basis detailleer (doe het niet zo vaak als ik zou willen) ben maar ik been heel tevreden met het resultaat :-d . Met dank nog aan emiel10 voor de hulp!

Hoor graag jullie commentaar!

photo260712205123.webp

photo260712205150.webp

photo260712205208.webp

photo260712205106.webp

photo260712205143.webp

Ow ja, en mijn motor ruimte had ik paar dagen eerder ook gedaan,

Reinigen met APC van Meg 1:4 en voeden met de PB Trim Restorer. (sorry voor de slechte kwaliteit foto)

photo150712135212.webp

Prachtig! Zou dit model hierna graag als opvolger van de B6 Avant willen. Zonlicht op deze kleur geeft een mooie gloed.

Heej, deze heb ik gemist, klep ziet er ook weer goed uit, was best wat werk die strak te krijgen, volgende wat minder koffie drinken en ook wat voor en tijdens foto's maken ;)

Maar mooi resultaat :)

Vergeet dat rechtervoorscherm niet 8-()) Wat un verschil leek wel gevalletje spuitnevel ofzo wat erop zat...

Dank iig nog!

Rechtervoor scherm heeft inderdaad erg veel liefde nodig gehad maar het resultaat is er dan ook naar... Een wollen padje en een rotary doen wonderen ;)