• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A4 cabrio donkerblauw

aBBel P155 SW

Detailing addict
26 apr 2009
119
62
49
Vandaag een donkerblauwe Audi A4 cabrio te gast van een collega. Een mooie 2.4 v6 leder interieur etc. full option. Hele mooie auto kon alleen wel wat liefde gebruiken.

Zo kwam de A4 binnen.

IMG_2456.jpg
IMG_2457.jpg

IMG_2455.jpg


Onder de vliegen en de velgen hadden al in tijden geen borstel gezien.
Na een kleine inspectie kwam er al wat 'aandachtspunten' naar voren.

IMG_2454.jpg
IMG_2453.jpg

IMG_2452.jpg


Eerst maar gewassen. 2 emmers 1 met lauw water en Dodo Juice Born to be mild. 1 met lauw uitspoel water. Mijn lamsvachtjehandschoen gepakt en wassen maar. De wielen met Meggie Wheel Brightner gewassen en diverse borstels. Dat zag er al een stuk beter uit. Toe betgon het kleien. Ik heb de blauwe Mild Klei van Meggie gebruikt en op sommige stukje de rode Aggresive.

IMG_2458.jpg
IMG_2459.jpg

IMG_2460.jpg
IMG_2461.jpg


Martijn kwam nog ff buurten en een blikkie BEF ophalen en heeft gelijk ff mee gekleid en getaped. Na het kleien de auto ingetaped. Koplampen van kunstof, aluminium sierlijsten, knipperlichten en stoffen cabriodak allemaal geen dingen waar ik met de polijst pads overheen wil.
Auto in getaped.

IMG_2464.jpg
IMG_2465.jpg

IMG_2466.jpg


En toen de testspot. Welke combo werkt het beste? De motorkap was erg slecht gespoten leek wel of de blanke lak niet goed gevloeid had ofzo, echt mega sinasappel huid niet normaal. Waarschijnlijk een mislukte spotrepair met blanke lak overspray ofzo. ik ben uiteindelijk uitgekomen met Monello Inizio op een oranje Lake County pad en daarna gefinished met Monello Finale op een licht groene Lake County pad voor de motorkap, de achterbak en de boven kant van het bestuurders portier en achterscherm hier zat een flinke kras.
En die was weg na de dosis liefde LOL
Rest van de auto heb ik kunnen doen met 1 pass Monello Finale op een licht groene Lake County pad. De motorkap had toe ik klaar was weer swirls ik denk dat de berijder iets te hard had gewerven ofzo dus nog 1 pass met Monello Finale op een zwarte Lake County pad.

Foto's van Tijn tnx
IMG_2462.jpg
IMG_2463.jpg


Hierna aan de slag. Na het polijsten de gehele auto in de Poorboys Blackhole op een zwarte Lake County pad. Daarna Collinite #915 Marque d'Elegance op een gouden Lake County pad. Het polijstresidu afgenomen met Monello Spruzzo en verschillende MF doeken. Uitgepoetst met Dodo Juice Fantastic fur en dikkiediks.

Interieur gedaan met Meguiars APC 1:10 en ingewreven met Poorboys Natural Look. Banden met Meguiars shiny gel en trims met Smartwax Smartdetail.

Reflectie portier (altijd leuk) zon scheen helaas niet.

IMG_2467.jpg


Reflectie motorkap.

IMG_2469.jpg


Eindresultaat totaal:

IMG_2468.jpg
IMG_2470.jpg

IMG_2471.jpg


Pff nu klaar en een lekker wit-biertje.

gr bb
 
Resultaat is :)^

Maarre, druk je niet een beetje erg hard op de DA(P)? De pad is zowat helemaal ingedrukt 8o

Je moet de machine het werk laten doen, niet je spieren :grinning:
 
Haha dat was een wat oudere pad zat niet veel veerkracht meer in na die foto's had ik een verse gepakt. En inderdaad machine moet het werk doen. :ja

gr bb
 
Top weer! Blijven mooie wagens, die A4 cabrio's. Heb je mazzel mee, dat licht groen en finale voldoende was....!