• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 7.5 ultra sport advance

@emiel10 rond de 1000 rpm is toch niet zo'n probleem met een modern motorblok? Als ik met mijn LS600h ±50 rij zit ik ook op het zelfde toerental, en op ±130 zit ik ook nog onder de 1500rpm.

Natuurlijk kan het wel zorgen voor wat meer vervuiling van de inlaatkleppen, bij een motorblok die alleen maar directe injectie heeft (zoals jouw audi volgens mij heeft; mijn Lexus heeft zowel directe als indirecte injectie). Maar, als je de motor regelmatig even goed laat werken, goede brandstof tankt en goede olie verbruikt, dan valt dat ook allemaal wel mee.

Het is niet per definitie een probleem, maar bij gas geven duurt het altijd net te lang voordat alles weer op gang komt. Of ik moet continu in de sportstand blijven rijden maar dat is dan weer het andere uiterste. Het zal inderdaad ook voor meer vervuiling zorgen, zo nu en dan even doorstampen voor zover dat hier nog kan :)

Fijne bandjes die Hankooks, zelf 2jr met de Bimmert mee gereden. Redelijk slijtvast, stil en voldoende grip (in mijn geval toch iig...)

Tot nu toe bevallen ze goed al heb ik er pas 20km mee gereden. Stil genoeg (maar winterbanden maken daarentegen natuurlijk ook meer herrie), ze zien er prima uit, verder kan ik er nog weinig over zeggen.

De reacties hier zijn in elk geval gelijk aan de overige reacties die ik gelezen heb. Positief.
 
Afgelopen maandag bij de jongens van VAGtechniek langs geweest. Dure dag maar dan kunnen we ook weer even vooruit, de auto heeft inmiddels 58000km gereden dus tijd voor inspectie en de eerste APK
- APK zonder opmerkingen, had ook niet anders verwacht
- inspectie
- nieuwe bougies
- DSG onderhoud
- stage 1 tuning
- stage 2 bak tuning

Hele andere auto terug gekregen, schakelmomenten zijn veel beter, de auto remt meer op de motor en schakelt niet zo vroeg door. Dat was voor mij het meest belangrijke. De extra 40pk en 80nm koppel zijn mooi meegenomen :)

In de ochtend het onderhoud:
7vssItL.jpg


In de middag de Tuning:
r4KHOuY.jpg


Ondertussen in de keurige wachtruimte door kunnen werken:
uiyvjNj.jpg
 
Lekker alle weer nagekeken en onderhouden dus kan je mooie A6 voorlopig er weer even
tegen, is altijd een lekker gevoel zeker met de uitgvoerde tunning Motor+Aut.

Met een smile weer netjes terug naar huis gereden denk ik ;).
 
Afgelopen weken vakantie gehad, de auto is vooral heel vies geworden en is helaas ook niet compleet ongeschonden uit thuis gekomen. Heb in een parkeergarage een stoepje gepakt (was zo smal dat het of linksachter of rechtsvoor was :( ) Eerst keer ooit stoeprandje gepakt. Maar goed, dat laten we komende winter herstellen, op de camping ruzie gehad met kei, die heeft het gewonnen van de voorbumper. Minimale schade aan de onderkant, laat het met een spotrepair maken. Zo rijd je 20 jaar geen schade, zo 2x in 2 weken.

Maar goed, gelukkig geen grote schades. Verder is het rijden met onze oude caravan appeltje eitje ook in de eiffel. Dat was met de vorige auto toch iets minder makkelijk, die had dan ook precies de helft aan pk's. Het chiptunen heeft de auto ook echt goed gedaan, zeker als er meer vermogen nodig is.

Verder vooral leuke dingen gedaan, vooral een bezoekje aan de Nurgburgring was erg geslaagd, ook maar weer eens een rondje gereden, was erg lang geleden dat ik er een ronde heb gemaakt. Ondanks dat de A6 er natuurlijk niet voor gemaakt is toch kostelijk vermaakt, junior en zelfs mijn vriendin hebben het ook naar de zin gehad, ook tijdens het ronde nordschleife.

Paar fototjes:

LZ6uspB.jpg


lzFMFmb.jpg


Rijden op en rond de ring:

54qctMh.jpg


EMGCw8U.jpg


jEkc3v1.jpg


Z6VG6k6.jpg
 
Dat is wel jammer van die schade. Zeker die aan de toch wel erg mooie velgen, dat lijkt mij namelijk ook niet zo makkelijk te herstellen als de lak.
 
Is enkel de buitenrand, die wordt afgedraaid op de cnc bank en dan opnieuw in de blanke lak gezet. gelukkig geen lak beschadigd.

Maar goed, balen is het zeker. Voor alles een eerste keer zullen we maar zeggen.
 
Vorig jaar laten doen bij de velgendokter in uden, tevreden over ja. Dat was voor een schade die de vorige eigenaar gemaakt had. Nu dus terug voor de eigen gemaakte schade. En dan hoop ik dat het daarbij blijft :)
 
  • Leuk
Reactions: ivo's
Dit topic kan binnenkort dicht. Ik hoop over 3-4 weken de opvolger op de stoep te hebben staan, dan gaat de A6 de verkoop in na een grondige poetsbeurt. Afgelopen maand behoorlijk km's gemaakt en vooral in Duitsland doet dat een auto geen goed.

Het plan was volledig elektrisch te gaan maar dat is het uiteindelijk niet geworden, wel deels ;)

Ik ga voor de nieuwe auto geen project pagina meer aanmaken, een project is het tenslotte niet.
 
Laatst bewerkt: