• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Audi A6 Avant 2013

rdb

Detailing chief
17 aug 2010
39
75
Begin deze week mocht ik m'n nieuwe A6 Avant gaan ophalen bij de dealer. Aangezien de wagen best aardig wat km's doet wilde ik hem van begin af behoorlijk beschermen.
Volgende stappen uitgevoerd :

Wagen met snowfoam ingespoten
Iron X ( maar bleek overbodig )
Kleiwerk met Pinacle Clay + PB spray&Wipe ) , bleek ook niet echt nodig
Terug gewassen ( Wolfgang Autobathe )
Afplakwerk ( best een behoorlijk saaie klus... )
Met de Rotary op een witte pad en Monello Finale ( wat een schitterend spul is dit toch )
Met de Rotary op een zware pad en Autofinesse Rejuvenate ( achteraf gezien niet echt nodig na de finale )
Volledig met carpro eraser zuiver maken
Nanolex premium paint cleaner , twee keer de volledige wagen overlopen ( ook deursponingen enz ) , hoe properder hoe beter voor de nanocoating.
Nanolex Ultra paint&alloy sealant (rondom , dus ook de deursponingen, chroomwerk en ook de velgen die ik vooraf reeds had gedaan )
Ramen met Ultra glass sealant ( en vooraf de polish )
Trims en kunstof nanolex trim rejuvenate.
Banden een laagje Wolfgang tire gel
Interieur, lederen bekleding met gliptone cleaner en daarna conditioner

Al bij al een behoorlijke klus , zo'n break is een aardig vierkant metertje om te polijsten maar toch tevreden met het resultaat.

wcocvp.webp

2evrxj8.webp

abnprq.webp

2586m0y.webp

34xj2nb.webp

4jutj4.webp

am8mio.webp

21a07ti.webp

28qx6c2.webp

r8f6ds.webp

en nog twee sfeerplaatjes :)

j8mo2c.webp

fmho8w.webp

Geweldig wat een mooie wagen..

Die foto vanaf de achterbank op het dashboard is ook zeer mooi, speciale techniek voor??

Prachtige auto en een net resultaat.

@rikkie:

Wij maken op mijn werk ook altijd zo een foto van het dashboard (van de gebruikte wagens). Je gaat gewoon op de achterbank zitten en houdt je fototoestel zo hoog mogelijk. (Is In het begin erg veel gekloot om een mooi plaatje te krijgen)

Wat een schitterende A6 en dito foto's!
Het is welhaast duidelijk dat je in RAW schiet, maar ben toch benieuwd naar het type camera & objectief?!

Ongetwijfeld een erg mooie wagen en mooie foto's :ja

@rotary : heb je de wagen al een keer in de zon gezet .........en nergens last van hologrammen ?? :weetniet

( niet dat dit nu is hoor )

Veel rijplezier met de auto !

Prachtig... en op opties is niet bezuinigd, hier staat een aardig prijzig karretje te pronken, geniet ervan :-)^ !

grandscenicman;339046 zei:
Ongetwijfeld een erg mooie wagen en mooie foto's :ja

@rotary : heb je de wagen al een keer in de zon gezet .........en nergens last van hologrammen ?? :weetniet

( niet dat dit nu is hoor )

Veel rijplezier met de auto!

Als je dit omzichtig doet is er geen enkel probleem om te finischen met een Rotary, toch zeker niet op knetterharde Audi lak. Monello Finale is schitterend spul voor het laatste stapje, op mijn vorige Audi kon ik daar ook prachtige eindresultaten halen. Ik heb nog een laatste stap AF Rejuvenate gedaan omdat daar naar het schijnt ook nog een heel lichte korrel zou inzitten maar achteraf gezien was die misschien overbodig... Na het polijsten alles grondig gecleaned met Eraser en dan nog Naolex paint cleaner gewoonweg om zeker te zijn dat alle olien verdwenen zijn ( Finale bevat vrij veel olien die hologrammen en swirls verbergen ) , daarna de wagen naar buiten gereden in vol zonlicht en die was perfect, dat was toch de vereiste vooraleer de (dure) nanolexcoating erop te zetten. Ik heb deze morgen de wagen eens gewassen ( was al behoorlijk vuil aangezien ik de laatste dagen iedere dag een vuile werf moest bezoeken... ) en met die coating erop is het wassen wel fenomenaal makkelijker !

Het is gewoon weg prachtig te zien zo iets. Splinternieuwe auto, goeie producten, goeie verzorging, goeie detailer. Schitterend!!!